Resurse pentru școala online: planificare, sfaturi și recomandări pentru profesori și părinți, de la Education Endowment Foundation

15.464 de vizualizări
Resurse pentru scoli si parinti / Sursa: Educationendowmentfoundation.org.uk/
Școlile, profesorii și părinții care, în lipsa unei pregătiri dedicate, se pregătesc să abordeze “după ureche” școala online în perioada următoare pot găsi o serie de sfaturi utile – de la strategii și planificare, la tips&tricks – într-un pachet de resurse publicate pe parcursul ultimei săptămâni de unul dintre cele mai influente ONG-uri britanice din domeniu. The Education Endowment Foundation, al cărei scop este să susțină educația copiilor din medii dezavantajate, a pus la dispoziție aceste instrumente pentru a servi școlilor britanice, dar nu numai, închise în urma crizei Covid-19.

Documentele, accesibile în limba engleză, sunt consistente ca volum și conținut. Ele abordează detaliat tematicile alese, de la structura actului pedagogic ce poate fi aplicat la distanță, la sfaturi-cheie precum:

  • efortul de a implica părinții în procesul educațional, inclusiv în timpul cursurilor la distanță, în anumite cazuri, mai ales când, în zone defavorizate, părinții înșiși se poate să fi avut experiențe negative personale la școală
  • încercarea de a limita tipurile de instrumente tehnologice folosite (tablete, laptopuri, telefoane), ținând cont de resursele medii ale comunității
  • când și cum este bine să aplici diverse metode de abordare a predării – activarea elevilor, explicare, exerciții, reflectarea la cele învățate, revizuirea materiei
  • cum sunt îndemnate școlile să îi abordeze pe părinții copiilor mici, respectiv pe părinții adolescenților pentru a-i sprijini pe aceștia în actul de învățare
  • cum să fie susținuți părinții să stabilească o rutină pentru învățarea online

Potrivit Education Endowment Foundation, punctele esențiale de luat în considerare când școlile pregătesc strategii de predare la distanță sunt:

  • calitatea predării este mai importantă decât modul de livrare a lecțiilor
  • accesul la tehnologie este un element-cheie, mai ales pentru elevii din zone dezavantajate
  • interacțiunile între colegi oferă motivație și îmbunătățesc învățarea
  • copiii să fie sprijiniți pentru studiul pe cont propriu, care duce la rezultate mai bune
  • pentru diversele categorii de elevi și diversele tipuri de conținut ce trebuie predat, sunt necesare abordări diferite ale actului de predare
Principalele resurse publicate de fundația citată (în engleză):
Citește și:

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

ROSE Cel mai amplu și mai scump proiect din Educație bate pasul pe loc în evaluarea Băncii Mondiale. S-au cumpărat o mașină, laptopuri, echipamente. Efectele promise asupra celor 1,6 milioane de elevi și studenți – ZERO

Doar 6,76 de milioane de dolari (2,8%) au fost ”trase” de Proiectul ROSE, din octombrie 2015 până în luna iulie 2018, din cele 243,1 milioane de dolari cât este valoarea…
Vezi articolul

Prima de carieră didactică – profesorii pot transforma educația prin integrarea tehnologiei la clasă / Acces la educație digitală de calitate și credite profesionale transferabile prin certificări ICDL dedicate cadrelor didactice (P)

Educația de astăzi nu mai poate fi limitată la tradiționalele manuale și table cu cretă. După experiența foarte grea din pandemie, profesorii au acum o oportunitate excelentă de a-și dezvolta…
Vezi articolul

Concursul pentru elevi de toate vârstele și profesorii lor coordonatori. Înscrieri până pe 20 iunie, anunțate de Organizația Salvați Copiii în competiția „Starea de bine a tinerilor în lumea digitală” (P)

Organizația Salvați Copiii și Endava dau start concursului „Starea de bine a tinerilor în lumea digitală”, o competiție organizată la nivel național, pentru elevii care își doresc să își dezvolte…
Vezi articolul