Rezultate simulare BAC 2025. Ministrul Educației Daniel David: E foarte important să fie discuții care să meargă până la nivel de elev și părinți, astfel încât elevul să vadă un câștig prin participarea la aceste simulări

12.091 de vizualizări
Daniel David / Foto: captură Euronews
Ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, întrebat ce se poate face în privința ratei de absenteism de la simularea Bacalaureatului 2025, a spus că școlile trebuie să poarte discuții pe rezultate până la nivel de elevi și părinți „astfel încât elevul să vadă un câștig prin participarea la aceste simulări”. Ministrul a mai precizat că va verifica dacă „fiecare școală folosește în analiza internă datele pe care le are și vreau să văd cum ajunge personalizat la copii”. Daniel David a făcut aceste declarații, miercuri, la un eveniment prin care reprezentanți OCDE poartă consultări în vederea acordării de asistență în domeniul reformei curriculare din România.

Ministrul Educației a fost întrebat de jurnaliști ce se poate face în privința absenteismului de la simularea examenului de Bacalaureat, care este în jur de 20%, după primele două probe desfășurate în această săptămână.

Daniel David a spus că după ce primesc rezultatele de la simulări, „e foarte important să fie discuții care să meargă până la nivel de elev și părinți, astfel încât elevul să vadă un câștig prin participarea la aceste simulări”.

Ministrul Educației a mai spus că trebuie să arătăm că „nu facem simulările doar de dragul sistemului”, și vrea să verifice cu fiecare școală dacă folosește în analiza internă datele pe care le are și „vreau să văd cum ajunge personalizat la copii”.

Redăm răspunsul ministerului Educației și Cercetării

Reporter: Pentru că vorbeați de absenteism, am văzut că este de aproape 20% la simularea examenului de Bacalaureat. Ce ar putea fi făcut în privința aceasta? Pentru că am văzut că în anii precedenți cam același procent a fost și la examen, adică aceeași rată arată a absenteismului?

Ministrul Educației, Daniel David: Da, din ce știu eu, la Bacalaureat avem cam 82% prezență la limba română, 81% la proba profilului, spre 20% cum bine spuneți. Ce putem să facem este să ne asigurăm că aceste simulări își îndeplinesc funcția, adică după simulările pe care noi le facem este foarte important să fie discuții la nivel de școală ca școala să înțeleagă în ce situație se află și să ia măsuri. Dar discuțiile ar trebui să meargă până la nivel de elev, astfel încât elevul să vadă un câștig prin participarea la aceste simulări și inclusiv să fie implicați în acest proces părinții care pot să fie după aceea factori motivatori pentru copiii ca să participe la procesele de evaluare.

Deci, altfel spus, până la urmă este o simulare, dar trebuie să arătăm că simularea respectivă nu o facem doar de dragul sistemului și până la urmă ajunge într-o educație personalizată, este mai mult de lucru, dar cred că putem face aceste lucruri și prin mesajul pe care încercăm să îl dăm, iar eu asta aș vrea ca după aceste simulări să nu rămânem numai la un raport general, la date statistice. Chiar vreau să verific cu fiecare școală folosește în analiza internă datele pe care le are și vreau să văd cum ajunge personalizat la copii„.

Calendar Simulare Bacalaureat 2025:
  • 24 martie 2025: ⁠Limba și literatura română – probă scrisă
  • 25 martie 2025: ⁠Proba obligatorie a profilului – probă scrisă
  • 26 martie 2025: Proba la alegere a profilului și specializării – probă scrisă
  • 27 martie 2025: Limba și literatura maternă – probă scrisă
  • 8 aprilie 2025: Comunicarea rezultatelor


2 comments
  1. Batem apa in piuă.
    Responsabilizarea prin implicare benevolă NU mai funcționează in România.

    Nota obligatoriu in catalog, absență doar cu motivare (precizată în metodologie).
    Caz închis!

    Astfel apare si responsabilizarea si implicarea.

  2. Complet ineficientă această simulare… Plus inutilă hărțuire a profesorului „responsabil” și a școlii!…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

„Evaluăm, împreună cu INSP și Ministerul Educației, care este numărul persoanelor eligibile din sistemul de învățământ, raportat la numărul de doze disponibile / Dacă putem să oferim cu prioritate aceste doze, cu siguranță o vom face” – Valeriu Gheorghiță, coordonatorul campaniei de vaccinare

Ministerul Educației și Institutul Național de Sănătate Publică evaluează în prezent care este numărul persoanelor eligibile pentru vaccinare în etapa a II-a din Ministerul Educației și din sistemul de învățământ,…
Vezi articolul

Până pe 4 aprilie, inspectoratele școlare vor transmite Ministerului Educației centralizarea proiectelor și chestionarelor aplicate în Școala altfel, în acord cu strategia privind combaterea antisemitismului și discriminării/ Sugestii de activități

Până pe 4 aprilie, inspectoratele școlare vor transmite Ministerului Educației și Cercetării centralizarea proiectelor și chestionarelor aplicate în „Școala altfel”, în anul școlar 2024-2025, care s-au desfășurat în consens cu…
Vezi articolul

Președintele Consiliului Județean Iași, Costel Alexe, cere „claritate” în cazul microbuzelor școlare cumpărate prin PNRR, după ce ministrul Proiectelor Europene a anunțat că va sesiza Parchetul European

Preşedintele Consiliului Judeţean (CJ) Iaşi, Costel Alexe, transmite că salută decizia ministrului Investiţiilor şi Proiectelor Europene, Dragoş Pîslaru, de a sesiza Parchetul European şi Departamentul pentru Lupta Antifraudă (DLAF) în…
Vezi articolul

Universitățile tehnice critică felul cum sunt elaborate, la CNATDCU, standardele minimale pentru acordarea titlurilor de conferențiar și profesor universitar, a atestatului de abilitare și a diplomei de doctor, pe noua lege / Standardele urmează să fie finalizate până la sfârșitul anului și adoptate la începutul lui 2024

Procedurile prin care sunt stabilite standardele minimale pentru conferirea titlurilor de conferențiar și profesor universitar, a atestatului de abilitare și a diplomei de doctor, conform noii legi a învățământului superior,…
Vezi articolul

Material susținut de programul Școala din Valiză

Cheia succesului, explicată de directorul unei școli rurale din județul Arad, Claudiu Vlad: Să nu le cerem copiilor noștri să memoreze informații, ci să îi învățăm să lucreze cu acea informație, să fie creatori / Modele de fișe de progres pentru elevi pe clase

„Anul acesta, am implementat un sistem prin care fiecare profesor de la clasă, la materia pe care o predă, să întocmească o fișă de progres a elevului, adică la începutul…
Vezi articolul