Rezultate Simulare Evaluare Națională 2025: subiectul B.8 la Limba și literatura română, care viza scrierea corectă, de exemplu „copii sau copiii”, a fost rezolvat integral doar de 11% dintre elevii de clasa a VIII-a prezenți

19.008 vizualizări
Subiectul I B 8 Limba și literatura română, simularea pentru Evaluarea Națională 2025 / Foto captură document
Subiectul la Limba și literatura română, de la simularea pentru Evaluarea Națională 2025, care viza scrierea corectă, a fost rezolvat integral și corect doar de 11.22% dintre elevii de clasa VIII-a, potrivit rezultatelor de la simulare publicate statistic de Ministerul Educației și Cercetării. Elevii au avut de ales forma corectă a cuvintelor, printre care ții / ți, copii / copiii, la / l-a, într-un anumit context.
  • La proba de la Limba și literatura română cerințele de gramatică, gândire critică, compoziție și transfer le-au pus cele mai mari dificultăți elevilor de clasa a VIII-a, potrivit unei analize Edupedu.ro. Peste 42% dintre elevi, adică aproape 70.000 dintre participanți, nu au scris măcar cele 150 de cuvinte la ultimul subiect, unde aveau de făcut o compunere, pentru a primi punctaj pentru redactare, conform analizei oficiale.

Subiectul I B, punctul 8 a fost rezolvat parțial de 86.35% și 2,42% dintre elevi nu au pus forma corectă a cuvintelor în nicio situație, conform analizei pe itemi publicate de Ministerul Educației și Cercetării.

Subiectul de la Limba și literatura română, simularea pentru Evaluarea Națională 2025, care a pus în dificultate elevii

8. Scrie, pe spațiile punctate, forma corectă a cuvintelor subliniate în următorul enunț, reprezentând mesajul unui apicultor. 6 puncte 

— Omule, dacă ții / ți (1) la / l-a (2) bunăstarea / bună starea (3) familiei tale, ia-ți / i-ați (4) copii / copiii (5) și mergeți să îngrijiți albinele ale / ai (6) căror stupi au fost stricați de ploaie! 

— Omule, dacă …………(1) ………………(2) …………….(3) familiei tale, …………..(4) ……………..(5) și mergeți să îngrijiți albinele …………….(6) căror stupi au fost stricați de ploaie!

Subiectul I B 8 Limba și literatura română, simularea pentru Evaluarea Națională 2025 / Foto captură document

Barem Limba și literatura română, Subiectul I B, punctul 8

8. Câte 1 punct pentru scrierea fiecărei forme corecte (ții, la, bunăstarea, ia-ți, copiii, ai) 6 x 1 punct = 6 puncte

Ce subiecte au primit elevii la simularea pentru Evaluare Națională 2025

Subiecte Română – simulare Evaluarea Națională clasa a VIII-a 2025. Poezia „Trezire” de Lucian Blaga, unul din textele de la prima vedere / „Crezi că, odată ce ai făcut o alegere, este bine să îți păstrezi opțiunea, indiferent de situație?” – au avut de argumentat elevii. La subiectul al II-lea, cerința a fost să prezinte mesajul poeziei

Citește și:
Rezultate simulare Evaluarea Națională 2025: Peste 4 din 10 elevi nu au scris minimul de cuvinte cerute pentru compunerea de la subiectul al II-lea la Limba și literatura română/ Cinci itemi de gramatică nu au fost rezolvați corect de aproape 86.000 de elevi
Rezultate simulare Evaluarea Națională 2025. Scădere de aproape 10 puncte procentuale a notelor peste 5 la limba română și o creștere cu aproape 30 de puncte la matematică, față de anul trecut


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Secretul rezultatelor bune de la Evaluarea Națională – testele de antrenament, spune Monica Anisie: „Elevii au văzut care sunt tiparele pe care ar trebui să le urmeze. Vom continua și anul viitor cu aceste teste”

Prin testele de antrenament „elevii au văzut care sunt tiparele pe care ar trebui să le urmeze”, așa explică ministrul Educației rezultatele bune de la Evaluarea Națională 2020 într-o declarație…
Vezi articolul

Doi elevi, fiii unor profesoare la Colegiul Alecsandri din Iași, au dat Evaluarea Națională în baza unor certificate pentru copii cu CES, ceea ce le-ar permite să beneficieze de locuri rezervate la acel liceu – publicație locală

Fiul directoarei adjuncte de la Colegiul Național „Vasile Alecsandri” din Iași și fiul unei profesoare de Geografie de la același liceu au dat Evaluarea Națională adaptat pentru copii cu cerințe…
Vezi articolul

Cătălin Ciupală, profesor de matematică, propune calibrarea corecturii la Bacalaureat și Evaluarea Națională pe o lucrare-test, ca la BAC-ul internațional: dacă profesorul evaluator supraevaluează sau subevaluează o lucrare, atunci îi apare în platformă un steag roșu de atenționare

Cătălin Ciupală, profesor de Matematică la Colegiul Naţional „Andrei Şaguna”, din Braşov, are două propuneri privind corectarea lucrărilor de la examene naționale în platformă astfel încât să nu mai existe…
Vezi articolul