Rezultatele PISA 2022, cea mai recentă evaluare internațională a competențelor de bază ale elevilor, vor fi publicate pe 5 decembrie / Acum 5 ani, precedenta rundă PISA semnala un nivel al analfabetismului funcțional de 44% în rândul elevilor români

1.397 de vizualizări
Sursa: OECD.org
Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică (OCDE) va publica pe 5 decembrie 2023 rezultatele PISA 2022, cel mai recent val al evaluărilor internaționale standardizate ale competențelor de bază acumulate de elevi,  potrivit unui anunț făcut pe site-ul organizației internaționale. România – care în 2018 se plasa în coada țărilor membre UE în cadrul acestei testări și înregistra un procent al analfabetismului funcțional de 44% – a participat la ultima rundă PISA cu peste 7.000 de elevi.

PISA – Programme for International Student Assessment – este un studiu comparativ internațional organizat de către OCDE. El măsoară competențele de bază ale elevilor în vârstă de 15 ani în trei domenii principale – citire, matematică și științe. OCDE amintește, în anunțul privind data lansării rezultatelor, că ultima ediție, cea din 2022, a pus accentul pe matematică, existând un test suplimentar de gândire creativă. 

Testările efective PISA 2022 s-au desfășurat în primăvara anului 2022, la finalul pandemiei Covid-19, iar în România au participat peste 7.000 de elevi din 180 de școli. A fos tpentru prima dată când România a susținut testul digitalizat, în edițiile anterioare, inclusiv 2018, el desfășurându-se cu pixul pe hârtie. 

Potrivit precizărilor de atunci ale organizatorilor:

  • Evaluarea PISA a pus accent pe competențele necesare pentru viața personală, socială sau pentru integrarea pe piața muncii – cu alte cuvinte accentul nu cade neapărat pe ceea ce știu elevii, ci pe aplicarea cunoștințelor în situații concrete de viață.
  • Evaluarea PISA nu a fost comprehensivă, adică nu a testat toate rezultatele învăţării, toate achiziţiile elevilor în preajma finalizării învăţământului obligatoriu, ci vizează un set de competenţe definite în cadrul de referinţă, la nivel internaţional, pentru fiecare domeniu de testare.

Rezultatele PISA 2018 au arătat că România a obținut cel mai slab punctaj din ultimii 9 ani, cea mai mare cădere fiind la Matematică. Este vorba despre 14 puncte pierdute de România față de PISA 2015 și 15 puncte față de PISA 2012. Citește mai multe detalii aici.

Citește și:
Testarea PISA 2022 începe astăzi cu formarea cadrelor didactice, iar de săptămâna viitoare vor fi aplicate testele. Peste 7.300 de elevi din 180 de școli participă la testarea computerizată 
Elevii de 15 ani din România vor participa și în 2025 la testarea internațională PISA – proiect de hotărâre. La PISA 2022 au fost peste 7.700 de adolescenți de la noi testați la matematică, științe, lectură și gândire creativă
Rezultate PISA 2018: România obține cel mai slab punctaj din ultimii 9 ani, cea mai mare cădere fiind la Matematică. Analfabetismul funcțional, la apogeu


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Motivele formularelor de vaccinare pentru părinți: Pentru a organiza echipe mobile de vaccinare și „ca să vedem și noi cum stăm ca să ne eliminăm orice iluzie”, spune ministrul Cîmpeanu. Nu există sancțiuni pentru necompletare. Ce întrebări va conține formularul de vaccinare pentru copii

Părinții care nu vor completa formularele privind vaccinarea copiilor nu vor fi sancționați, însă riscul este să răspundă foarte mulți părinți cu „nu” la întrebarea dacă sunt sau nu de…
Vezi articolul

Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, sare în apărarea ministrului Ligia Deca, lector la universitatea pe care o conduce, și laudă bugetul pe care aceasta l-a obținut pentru educație pentru 2023: Cea mai mare creștere din ultimii ani

Rectorul SNSPA, Remus Pricopie, îi ia apărarea ministrului Educației, Ligia Deca, în chestiunea bugetului pentru anul 2023, potrivit unui comunicat trimis presei de SNSPA, comunicat format exclusiv din declarația rectorului.…
Vezi articolul

Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică ghidul pentru dezvoltarea platformei de evaluare online a elevilor, la clasă și la examenele naționale. Platforma va costa aproape 80 de milioane de euro, prin PNRR / Care sunt condițiile de participare la licitație

Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică ghidul prin care sunt stabilite condițiile pentru dezvoltarea platformei de evaluare în mediul online a competențelor elevilor. Ministerul Educației va plăti prin componenta…
Vezi articolul

Monitorizarea audio-video în sălile de clasă din școli și grădinițe, prezentată din punct de vedere legal și regulamentar de Inspectoratul Școlar Ilfov. Precizările vin în contextul apariției imaginilor cu perchezițiile polițiștilor de la Școala Jilava / Nu este nevoie de acordul profesorilor, în anumite condiții. Sunt soluții și pentru părinții care nu ar fi de acord – documente

Activitatea din sălile școlilor și grădinițelor poate fi monitorizată prin intermediul camerelor audio-video dacă Regulamentul de Ordine Interioară (ROI) al unităţii de învăţământ conţine aceste prevederi, potrivit unei informări a…
Vezi articolul

O treime dintre părinții care au copii cu vârste între 5-10 ani, participanți la un studiu al Organizației Salvați Copiii, spun că cei mici folosesc Tik Tok, Instagram și alte rețele sociale / Conturile pe aceste rețele și instrumentele nu ar putea fi puse la dispoziție decât de părinți / „Minorii trebuie învățați să nu mintă în legătură cu vârsta lor”

În jur de 32% dintre părinții participanți la un studiu Salvați Copiii, care au copii cu vârste între 5-10 ani spun că fiul/fiica folosesc TikTok, Instagram, Facebook și alte rețele…
Vezi articolul