România are cei mai mulți tineri din UE care au renunțat la educație înainte de vreme, cu o rată de peste 15%, similară cu cea din 2019 / Rata de părăsire timpurie a școlii a scăzut în Uniunea Europeană până la 10% – Eurostat

714 vizualizări
Sursa:: Eurostat
România este țara membră UE cu cei mai mulți tineri de 18-24 de ani care au renunțat la școală înainte de vreme, cu o rată de peste 15%, în timp ce rata de părăsire timpurie a școlii a scăzut în Uniunea Europeană până la 10% în anul 2022, potrivit datelor publicate marți de Eurostat, citate de G4Media.ro.

Procentul înregistrat de România este similar cu cel din 2019, indicând o stagnare, după ce, începând din 2015, rata scăzuse cu aproximativ 4 puncte procentuale.Și aceasta, în condițiile în care problema părăsirii timpurii a școlii este considerată de Comisia Europeană drept o provocare structurală a sistemului de educație, iar pentru combaterea fenomenului au fost alocate miliarde de lei din fonduri europene.

Ponderea „părăsirii timpurii a școlii” (tineri cu vârste cuprinse între 18 și 24 de ani care părăsesc timpuriu educația și formarea profesională) a scăzut constant în UE în ultimii 10 ani, de la 13% în 2012 la 10% în 2022. Dar, cu toate acestea, mai este încă un drum de parcurs pentru a atinge obiectivul de reducere a ratelor de părăsire timpurie a școlii la nivelul UE la sub 9 % până în 2030.

Datele arată că, în 2022, mai mulți bărbați tineri au părăsit timpuriu educația și formarea profesională decât femeile, respectiv 11% dintre bărbați față de 8% dintre femei. Ponderea bărbaților a scăzut de la aproape 15% în 2012 la 11% în 2022. În ceea ce privește femeile tinere, ponderea a scăzut de la aproape 11% în 2012 la 8% în 2022.

Rata de părăsire timpurie a școlii este definită ca procentul tinerilor cu vârste cuprinse între 18-24 de ani care au terminat cel mult clasa a VIII-a și care au abandonat școala în acel moment, nu au mai urmat nicio altă formă de școlarizare sau formare profesională.

Citește articolul complet pe G4Media.ro

Citește și:
ANALIZĂ România a cheltuit peste 2 miliarde de lei din fonduri europene pentru reducerea ratei de părăsire timpurie a școlii în ultimii 9 ani, iar indicatorul a scăzut cu doar 2 puncte
În ce stare se află domenii problematice ale educației românești care așteaptă bani europeni, precum educația timpurie sau numărul absolvenților de facultate – raport european
De unde începe România, ca țară UE, noul deceniu în educație: cele mai slabe rezultate europene la jumătate dintre obiectivele-cheie de întărire a școlii până în 2030, mult în urmă și la celelalte ținte – Monitorul educației și formării 2021
România – cel mai slab rezultat în Europa la echitatea educației / Se mențin decalajele masive față de media europeană și de țintele UE, la principalii indicatori-cheie în educație – rapoarte CE

4 comments
  1. Normal e abandon cand scoala nu e corelata cu piata muncii si nu te ajuta decat sa iei alocatie in schimbul timpului pierdut cu materiile inutile 90%.

    1. Nu sunt materii inutile doar ai aceasta impresie, daca nu se avansa in fiecare domeniu nu aveai o viata moderna. Problemele sunt altele precum: programa, nu avem dotari moderne in scoli, nu avem profesori motivati, lipsa de respect pentru scoala, etc.

      1. Păi compară materiile din economiile occidentale și avansul lor cu cele din economia romaneasca și avansul ei.

        Compară modul de acolo de admitere selectie cu ce e la noi.

        Când 80% dintre elevi intră la profile de licee pe care nu și le doresc de ce mai închidem ochii la asta și căutăm tot alte motive și vinovați??

        E evident că dacă unor elevi nu le trebuie și nu au nevoie și nu le place o anumită materie degeaba ii bagi in cine știe ce laboratoare moderne cu cine stie ce profesori einsteini platiți cu mii de euro pe lună că tot nu merge treaba. Și să nu uităm că unele materii precum chimia sau fiyica fără toceală buchiseală acasă și exercițiu nu se poate invăța la standardele cerute de programa.

        Piața muncii dicteayă inclusiv produce progresul.
        Eu cred că chiar și in China este un inavatamant setat pe piata muncii altfel nu ar fi progresat.

        Să predai materii inutile in fața a mii de elvi in sute de clase care nu sunt interesate de acele materii nu ajută la progres ci duce exact la situația din romania actuală.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Profesorii au nevoie ca statutul social să le fie recunoscut și munca lor apreciată, să lucreze într-un mediu al încrederii, iar salariile nu se corelează automat cu mulțumirea față de profesie – Andreas Schleicher, OCDE, despre lucrurile care fac atractivă cariera didactică

“Dacă îi izolezi pe profesori într-o clădire, societatea nu o să interacționeze niciodată cu respect. Dacă îi transformi în personalități publice, le oferi ocazia să joace un rol, nu doar…
Vezi articolul

Învățarea pe tot parcursul vieții, în România, prin ochii patronilor: multă teorie, viziune, legislație, cu prea puține efecte în practică, pe o piață cu legi volatile, inechitate și nepotrivire între cursuri și nevoi – rapoarte ale Confederației Patronale Concordia

Învățarea pe tot parcursul vieții, domeniu în care România se numără printre ultimele țări la nivel european, rămâne mai degrabă subiect de discuții, viziuni și planificări decât de acțiuni concrete,…
Vezi articolul

Maratonul olimpicilor în weekend, pentru elevii care vor participa la mai multe olimpiade puse una după alta de Ministerul Educației. Engleza, Franceza, Matematica și Științele socio-umane, în aceeași zi, cu subiecte centralizate

Etapele județene pentru 4 olimpiade se desfășoară în aceeași zi: sâmbătă, 11 martie, sunt probele Olimpiadelor Naționale de Limba engleză, Franceză, Matematică și Științe socio-umane, conform calendarelor oficiale, iar elevii…
Vezi articolul

Cei mai mulți români spun că nu folosesc mai deloc timpul de lucru pentru calcule sau citirea unor documente / 5% dintre înalți funcționari și membri ai aparatului executiv afirmă că alocă mult timp pentru muncă fizică grea / Doar 20% din populația activă folosește mult dispozitive digitale la muncă

Mai puțin de 8% dintre românii activi folosesc cel puțin jumătate din timpul de lucru apelând la competențe precum cititul manualelor sau documentelor tehnice și la fel de puțini apelează…
Vezi articolul