România este inclusă pentru prima dată de ISC Research între cele cinci piețe emergente ale anului 2025 pentru școlile internaționale, alături de Arabia Saudită, Vietnam, Maroc și Kenya. Raportul “5 Emerging International School Markets in 2025”, publicat pe 22 septembrie 2025, descrie România drept o destinație „promițătoare” pentru investițiile în educație, pe fondul stabilității legislative, al modernizării infrastructurii și al creșterii cererii din partea familiilor locale.
Potrivit ISC Research, „România este o piață promițătoare pentru școlile internaționale, susținută de stabilitatea reglementărilor și de procesul de modernizare.”
Raportul notează că aderarea la spațiul Schengen, consolidarea parteneriatelor cu UE și NATO, precum și investițiile în infrastructură (inclusiv autostrăzile care conectează Transilvania de vestul Europei) sporesc încrederea investitorilor în sistemul educațional românesc.
Un alt factor menționat este creșterea constantă a numărului de familii care caută alternative la sistemul public de învățământ, în special în marile orașe. Acestea sunt atrase de programe precum International Baccalaureate (IB), Cambridge International sau curricula britanică și americană, oferite deja de peste 50 de școli internaționale active în România.
„În 2025, veniturile globale din taxele percepute de școlile internaționale au ajuns la 69,4 miliarde de dolari SUA, subliniind reziliența sectorului și potențialul său de creștere pe termen lung”, potrivit analizei.
Despre România autorii punctează următoarele: „România: modernizarea ca motor al creșterii
România este o piață promițătoare pentru școlile internaționale, susținută de stabilitatea reglementărilor și de procesul de modernizare.
Recentele progrese către aderarea la spațiul Schengen au ușurat mobilitatea expatriaților și a cadrelor didactice, în timp ce alinierea mai strânsă cu NATO și Uniunea Europeană a consolidat încrederea investitorilor. Între timp, cererea internă se schimbă semnificativ: familiile nemulțumite de opțiunile din sistemul public aleg școlile internaționale pentru calitatea lor și pentru sprijinul acordat elevilor.
Pentru școli și furnizori, oportunitățile includ dezvoltarea de noi campusuri, parteneriate cu instituții locale și introducerea de programe recunoscute internațional. Odată cu proiecte de anvergură, precum autostrada Transilvaniei, care îmbunătățește conectivitatea, România se poziționează ca o piață sustenabilă pentru creștere”.
ISC Research (International Schools Consultancy Research) este o organizație independentă cu sediul în Marea Britanie, specializată în analiza pieței globale a școlilor internaționale. Fondată în 1994, compania colectează și interpretează date din peste 200 de țări, privind numărul de școli, elevi, profesori, curriculumuri și investiții în educație.
În 2025, ISC Research estimează că funcționează peste 14.000 de școli internaționale la nivel mondial, cu aproximativ 6,9 milioane de elevi și venituri anuale de 69,4 miliarde de dolari.