ANALIZĂ România, pe locul 8 în Uniunea Europeană la numărul absolvenţilor de facultate în anul 2017. Unul din patru termină drept, management sau administraţie

5.403 vizualizări
Taxele de școlarizare
FOTO: Photo by Feedyourvision from Pexels
Peste 27% dintre absolvenţi de studii superioare din România în anul 2017 erau specializaţi în drept, administraţie şi afaceri, potrivit datelor Eurostat analizate de Edupedu.ro. România a avut în anul 2017 un număr de 121.250 de absolvenţi de studii superioare, fiind pe locul 8 în rândul statelor Uniunii Europene, după acest criteriu. Cei mai mulţi absolvenţi din UE în acel an au fost în Marea Britanie, peste 783 de mii.

Clasamentul statelor UE după numărul absolvenţilor de studii superioare din anul 2017 este următorul, potrivit Eurostat:

  1. Marea Britanie 783.952
  2. Franţa 780.630
  3. Germania 569.154
  4. Polonia 517.305
  5. Spania 445.559
  6. Italia 388.605
  7. Olanda 155.504
  8. România 121.250
  9. Belgia 115.870
  10. Cehia 87.131
  11. Austria 84.862
  12. Danemarca 82.581
  13. Irlanda 78.002
  14. Portugalia 77.034
  15. Suedia 73.511
  16. Grecia 69.134
  17. Ungaria 63.109
  18. Bulgaria 56.851
  19. Finlanda 56.136
  20. Slovacia 50.622
  21. Croaţia 33.989
  22. Lituania 27.684
  23. Slovenia 16.458
  24. Letonia 14.587
  25. Estonia 9.577
  26. Cipru 9.304
  27. Malta 4.580
  28. Luxemburg 1.748

În România cei mai mulţi tineri care au terminat facultatea în 2017 sunt specializaţi în afaceri (management), drept sau administraţie, peste 33.500. Inginerii erau în 2017 pe locul al doilea, cu 22.106 absolvenţi. Numărul celor care au terminat medicină şi farmacie era de peste 14 mii, iar al celor specializaţi în IT – 6.750.

Evoluţia ultimilor ani arată scăderi bruşte în domenii precum inginerie şi construcţii, unde din 2013 până în 2017 au fost cu 15 mii de absolvenţi mai puţini, sau în medicină, unde se poate remarca o reducere de peste 12.000 de absolvenţi între 2013 şi 2016, cu o uşoară revenire (+2.000) în 2017.

O scădere de amploare a avut loc la specializarea ştiinţe sociale, jurnalism, unde în 2013 erau cu 15 mii mai mulţi absolvenţi ca în 2017.

Domeniul IT (Tehnologia Informaţiilor şi Comunicaţiilor) a avut o creştere a numărului de absolvenţi în anul 2015, până la peste 6.000, rămânând apoi la acest nivel şi în următorii ani.

În graficul de mai sus se poate vedea şi o uşoară creştere a numărului absolvenţilor în domeniul “ştiinţele educaţiei”, precum şi în agricultură şi servicii.

La nivelul întregii Uniuni Europene au fost 4,8 milioane de studenţi care au absolvit cursurile universitare în anul 2017. Mai mult de o treime (34%) dintre ei au terminat ştiinţe sociale, jurnalism, informaţii, afaceri, administraţie şi drept.

FOTO: Photo by Feedyourvision from Pexels

Donează prin Transfer Bancar

CONT LEI:RO76BTRLRONCRT0471641001

CONT EURO:RO26BTRLEURCRT0471641001

Deschis la BANCA TRANSILVANIA
Donează prin Patreon

Donează

1 comentariu
  1. Numarul de absolventi de facultate ar trebui raportati la populatia totală a țării respective, pentru a s e obține un indice comparabil. Altfel clasamentul nu este relevant. Sa va dau un exemplu: in satu X (2000 locuitori) se nasc 20 de copii. În satul Y se nasc 21 (3000 locuitori). Unde este natalitatea mai mare ?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Violeta Dascălu, director de școală, despre posibila amânare a școlii față în față: Se iau hotărâri de pe o zi pe alta, nu se gândește nimeni la consecințe. Bănuiesc că propunerea este legată de alegeri

“Nu sună deloc bine” amânarea până pe 1 octombrie a școlii față în față, declară pentru Edupedu.ro unul dintre directorii de școală implicați în viața comunității, Violeta Dascălu. Directoare din…
Vezi articolul

Sondaj Monitor al Minorităţilor 2020: Examenul nediferențiat la Limba română de la BAC, considerat discriminatoriu de 67% dintre adulţii maghiari din Transilvania / Aproape toţi cred că elevii maghiari trebuie să înveţe bine limba română

Peste 90% dintre maghiarii din Transilvania cred că elevii maghiari trebuie să înveţe limba română. 67% dintre adulţii maghiari consideră discriminatoriu faptul că, la Bacalaureat, elevii aparținând minorităților și care…
Vezi articolul

Premieră pentru cercetarea românească: Rolul școlii, al mediului de acasă și al inteligenței în dezvoltarea alfabetizării copiilor din România, studiate în două cercetări publicate în jurnale internaționale

În România, spre deosebire de alte țări, statutul socio-economic al părinților influențează în mod crucial dezvoltarea alfabetizării copiilor. Concluzia aparține primelor studii care cercetează dezvoltarea alfabetizării copiilor din țara noastră,…
Vezi articolul