România se numără printre țările europene cu cei mai mulți elevi care au studiat două sau mai multe limbi străine – Eurostat

1.824 de vizualizări
Foto: © Cirtina Claudiu | Dreamstime.com
Aproape toți elevii români din învățământul secundar superior studiau, în 2019, două sau mai multe limbi străine, potrivit Eurostat: 99% dintre ei aveau astfel de studii, la fel ca elevii din Estonia, Cehia și Finlanda. În Luxemburg și Franța, toți elevii din acest ciclu de învățământ studiau cel puțin două limbi străine. Potrivit datelor Statisticii europene, citate de Agerpres, țările menționate se situează, astfel, mult peste media europeană.

Eurostat arată că, la nivelul întregii UE, 59% dintre elevii din învățământul general secundar superior (liceu, cu variații între diversele sisteme de învățământ) au studiat în 2019 două sau mai multe limbi străine.

Peste 90% dintre elevi aveau studii similare în Slovacia (98%), Croația (95%) și Slovenia (92%).

La polul opus, în Grecia, doar 1% dintre elevii din învăţământul general secundar superior studiau două sau mai multe limbi străine în 2019, un nivel scăzut fiind înregistrat şi în Portugalia (6%), Irlanda (12%), Italia (25%) şi Spania (27%).

Engleza era, în UE, cea mai studiată limbă străină în acest ciclu de studii (96% din elevi), pe locurile următoare fiind spaniola (26%), franceza (22%), germana (20%) şi italiana (3%). 

În rândul limbilor străine din afara UE, cea mai studiată era rusa (3%), în special în Estonia (68%), Letonia (57%), Lituania (30%) şi Bulgaria (24%), mai informează sursa citată.

Foto: © Cirtina Claudiu | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil. Pentru școli, elevi și studenți Dreamstime.com oferă 50% reducere la toate planurile, până la sfârșitul lunii septembrie


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENTE Ghidul pentru dezvoltarea serviciilor de educație timpurie complementare a fost lansat în consultare publică / Cu cel mult 250.000 euro se poate dota o grădiniță comunitară pentru 40 de copii. Tablete pentru copii și realitate virtuală augmentată, printre prevederi

Ministerul Educației lansează în consultare publică Ghidul solicitantului aferent apelului „Dezvoltarea serviciilor de educație timpurie complementare”, apel de proiecte care va fi finanțat prin Planul Național de Redresare și Reziliență – Componenta C15: Educație, potrivit…
Vezi articolul

EXCLUSIV Instituția care concepe subiectele pentru Evaluarea Națională de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a: Scopul acestor evaluări nu este de a încuraja urmărirea obținerii de note, respectiv de calificative / În premieră, elevii claselor a II-a, a IV-a și a VI-a primesc punctaje în loc de coduri

Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare a transmis, într-un răspuns pentru Edupedu.ro, referitor la Evaluarea Națională de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a, că scopul acestora „nu…
Vezi articolul