România va evalua pentru prima dată competențele de citire, calcul, capacitatea de rezolvare a problemelor în rândul persoanelor de 16-65 de ani, prin PIAAC, testarea „PISA pentru adulți” a OCDE

14.629 de vizualizări
Foto: © Kantver - Dreamstime.com
Foto: © Dreamstime.com
România va evalua pentru prima dată competențele de citire, calcul, capacitatea de rezolvare a problemelor în rândul persoanelor de 16-65 de ani, prin PIAAC, testarea „PISA pentru adulți” a Organizației pentru Cooperare și Dezvoltare Economică, OCDE, conform Memorandumului aprobat în ședința de Guvern de astăzi, 9 mai. Ministrul Educației și ministrul Muncii vor transmite către OCDE scrisoarea de confirmare.

Colectarea datelor pentru testarea PIAAC va avea loc în 2024-2029, iar costurile estimate se ridică la 3,1 milioane de euro.

Cheltuielile internaționale rezultate din diferența dintre taxa de participare și valoarea grantului Erasmus+ acordat pentru perioada 2025-2027, inclusiv contribuția națională, precum și cheltuielile interne de implementare la nivel național, se vor asigura din bugetul alocat Ministerului Educației pentru 2025. 

Pentru implementarea activităților PIAAC 2024-2029 în România, Guvernul României va emite o hotărâre în acest sens, la propunerea Ministerului Educației și Ministerului Muncii și Solidarității Sociale, potrivit memorandumului.

PIAAC evaluează capacitatea populației adulte în trei zone-cheie: citire, calcul, capacitatea de rezolvare a problemelor. Programul evaluează capacitatea persoanelor de a utiliza competențele aferente în mediul familial, la muncă, respectiv în societate. În prezent, peste 40 de țări și teritorii participă la evaluarea internațională.

Oferă, de asemenea, o imagine de ansamblu asupra gradului de alfabetizare a populației adulte, asupra diferențelor între competențele pe care le au oamenii și cerințele pieței muncii, evidențiază nivelul de echitate al accesului la educație și mobilitate educațională, precum și tranziția absolvenților spre piața muncii, potrivit ministerului Educației.

Ce presupune organizarea PIAAC la nivel național, potrivit notei ministeriale din decembrie 2023.

  • „Fiecare țară participantă trebuie să stabilească o rețea de instituții care să asigure coordonarea și gestionarea PIAAC și să desemneze „un centru național„ care este responsabil pentru implementarea PIAAC, în conformitate cu standardele și orientările internaționale care sunt concepute pentru a asigura comparabilitatea și calitatea rezultatelor.
  • Pe lângă sarcinile de gestionare, coordonare și comunicare, centrele naționale sunt responsabile de aplicarea eșantioanelor naționale, de traducerea și/sau adaptarea instrumentelor cognitive și a chestionarelor, de coordonarea administrării atât a studiului de teren, cât și a studiului principal, de gestionarea aspectelor operaționale legate de tehnologie, de pregătirea și transmiterea unui fișier național de date către consorțiu, de revizuirea rezultatelor naționale și internaționale și de pregătirea rapoartelor naționale.
  • Toate centrele naționale sunt conduse de un manager național de proiect (NPM), care este sprijinit de o echipă care include un coordonator IT, un manager național de eșantionare (NSM) și un manager național de date (NDM).”

Studiul PIAAC va fi derulat în România de Ministerul Educației și Ministerul Muncii și Solidarității Sociale, cu sprijinul Școlii Naționale de Studii Politice și Administrative, al Institutului Național de Statistică, al Unității Executive pentru Finanțarea Învățământului Superior, a Cercetării, Dezvoltării și Inovării și al Institutului Național de Cercetare în Domeniul Muncii și Protecției Sociale.

DOCUMENT Memorandum cu tema: Participarea României la al doilea ciclu al Programului OCDE de evaluare internaţională a competenţelor adulţilor (PIAAC) 2024 – 2029

Foto: © KantverDreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și: 
România vrea să participe la Programul OCDE de evaluare a competențelor-cheie ale adulților, PIAAC. Colectarea datelor pentru testarea „PISA pentru adulți” va avea loc în 2024-2029, iar costurile estimate se ridică la 3,1 milioane de euro

4 comments
  1. Dacă clasa politica care ne conduce și iau decizii “înțelepte” sunt primii testați, sunt de acord să fiu testat (rezultatele fiind publice și reale, nu modificate ca să vadă cetățeanul de rând ce incompetenți sunt toți aleșii).
    Mereu e testat cetățeanul, dar de ce niciodată clasa politică și conducătorii nu? De ce sunt primii doar la a promova toate idioțeniile, asa cum au făcut și în campania COVID?

  2. Propun administrarea acestor teste in special in zona administrației publice locale, in primării, pe toate nivelurile și structurile (inclusiv cele din subordinea / coordonarea primăriilor).
    Alte instituții pot fi propuse de cei care organizează.

  3. Deocamdată O SINGURA PROPUNERE : Începeți testarea cu GUVERNUL României = Etapa I ; și continuați, la interval de Max. O săptămâna testul cu membrii “Shparlamentului” !!! As fi fericit să văd rezultatele ADEVĂRATE, nu manipulate – aranjate – trucate, ale “cele mai aleși fii ai națiuni, cocoțați pe cele mai înalte craci,crecute și rămurele ale politico – creației autohtone!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministrul Ligia Deca anunța pe 8 iunie că de o săptămână lucrează la un program de recuperare a orelor pierdute, pentru elevi. Cinci zile mai târziu ministerul anunță marele „program“: directorii „au obligația“ să adapteze orarul în cele trei zile de școală rămase

Ministrul Educației, Ligia Deca, declara pe 8 iunie, că Ministerul Educației lucrează la un program de recuperare pentru orele pierdute de elevi în perioada grevei generale. Declarația era făcută joi,…
Vezi articolul

Inteligența artificială și traducerea automată nu vor înlocui nevoia de învățare a limbilor străine, arată un sondaj prezentat de British Council la care au răspuns profesori de limba engleză din peste 100 țări și regiuni

Sondajul prezentat de British Council și Research Institute of Digital Innovation in Learning face parte dintr-o cercetare mai amplă: Artificial intelligence in English language teaching: Preparing for the future. La…
Vezi articolul