Material susținut de ECDL Romania

Să nu iți fie frică dacă strici ceva. Te ajută să înțelegi ce faci și să înveți să repari – sfaturi de la elevi pentru tinerii pasionați de robotică și imprimare 3D

1.634 de vizualizări
Echipa Quantum Robotics / Foto: Edupedu.ro
„Să nu iți fie frică dacă strici ceva. Te ajută să înțelegi ce faci și să înveți să repari. Munca în echipa ne ajută să facem lucruri pe care în mod normal un singur om nu ar fi putut să le facă”, a spus elevul Mainaș Mihai, din echipa Robo Sapiens, de la Colegiul Național „Spiru Haret” din București. „Am trecut peste frica de vorbit în public”, a povestit Luca Mișcoci din echipa Quantum Robotics, care ajută și alte echipe de robotică care au potențial, numai că nu dispun de fonduri, într-un interviu pentru Edupedu.ro, acordat în cadrul conferinței 3DUTECH „Modelează viitorul”.

Mainaș Mihai din echipa de robotică Robo Sapiens, de la Colegiul Național „Spiru Haret” din București a povestit cum au modificat o imprimantă 3D Craftbot XL și astfel „a ajuns una dintre cele mai rapide imprimante la care poți ajunge cu tehnologia din ziua de azi”.

„Față de imprimantă normală, care printează de obicei la aproximativ 1.000, 1.500 milimetri pe secundă, imprimanta noastră poate ajunge până la 17.500 mm pe secundă la a doua. În practică, este incredibil să o vezi.

Viteza ei ne ajută mai ales în situații critice, când se rupe o piesă care nu te așteptai să se rupă și ai nevoie să o faci foarte repede. Ne ajută foarte mult și să învățăm despre ingineria sistemelor, cum putem să îmbunătățim, dacă începem de la un sistem ok, cum putem să-l facem cu adevărat bun”, a declarat Mihai.

Luca Mișcoci și Maria Dan din echipa Quantum Robotics, de la Liceul Teoretic Internațional de Informatică București au povestit cum ajută alte echipe de robotică cu potențial, care nu dispun de fonduri.

„Avem multe evenimente, însă preferatul meu este Labgrade, în care noi anul acesta am ajutat două echipe de robotică, urmând să o ajutăm și pe a treia, din regiuni mai puțin norocoase, să zic așa. Investim bani și le renovăm laboratorul după ce trec prin preselecția noastră”, a spus Maria. 

Sincer, echipa noastră face mult pentru comunitate, noi ne stresăm foarte mult, uneori poate lăsăm lucrul nostru, ce avem de făcut, ca să facem alte evenimente pentru alți oameni și să îi ajutăm”, a adăugat Maria.

Luca lucrează pe partea de programare a robotului în sistemul Java, dar și pe hardware și proiectare, pentru că „este foarte bine ca și cei de la programare să știe cum funcționează sistemele”.

Maria se ocupa de partea de PR si marketing. Găsirea de sponsori este una din cele mai mai grele părți: „Trimitem mailuri, încercăm prin prieteni prin cunoștințe, prin școală”.

Cum îi ajuta robotica și imprimarea 3D, lucrul în echipă?

Mainaș Mihai: Pentru mine este o pasiune foarte mare și în viitor vreau să urmez această pasiune. Vreau să mă duc pe mecanică la Politehnică, să mă înscriu și la programul Erasmus pentru a merge la o facultate în străinătate.

Mă ajută foarte mult să învăț cum să lucrez în echipă, dar și sub stres. Am cunoscut foarte mulți oameni care sunt pasionați și ne putem ajuta reciproc să facem lucruri pe care în mod normal un singur om nu ar fi putut să le facă.

Cea mai mare provocare pe care au întâmpinat-o până acum

Maria Dan: Noi vrem să facem foarte multe lucruri, dar uneori ar trebui să adăugăm ore în zi ca să facem tot ce ne propunem și lăsăm lucrurile importante pe ultima sută de metri. Asta este cea mai grea chestie.

Mainaș Mihai: Mai erau 3 zile până la competiție și nu aveam un sistem întreg pe robot, dar, cu ajutorul tuturor din echipa, ne-am pus mințile la treabă și fiecare a venit cu idei foarte bune pe care ulterior le-am implementat, am ajuns să avem la competiție ceva funcțional, doar în 3 zile.

Luca Mișcoci: Nu am avut provocări tehnice. Am trecut peste frica de vorbit în public. Maria a spus că ea era timidă, eu eram sub pământ, nu suportam să fac chestia asta. Acum am fost și la radio. M-au ajutat colegii, m-au împins de la spate să ies din zona de confort.

Foto: 3DUTECH
De ce să intri într-o echipă de robotică?

Marius Mihai: Un sfat din experiența mea ar fi să nu le fie frică să strice ceva de-a lungul drumului. Cât am învățat, am stricat foarte mult, dar cred că asta m-a ajutat să înțeleg mult mai bine ce fac și să învăț să repar la final.

Luca Mișcoci: Este un mediu foarte competitiv. O pasiune te aduce la un nivel, dar competiția te duce la alt nivel. Am fost la multe competiții de robotică sau de informatică, Olimpiadă și pot să spun că nu se compară vreuna cu mediul pe care ți-l oferă concursul First. Toți voiam să socializăm, să colaborăm, să lucrăm împreună.

Citește și:
VIDEO Conferința 3DUTECH „Modelează viitorul” – Mihai Peca, formator: Elevi curioși sunt. În fiecare județ suntem cu cel puțin o imprimantă, un hub de printare, cu profesori care să multiplice cunoștințele
Tema pentru elevi și profesori este “vehicul eco-friendly” la Concursul Național 3DUTECH din acest an, aflat în calendarul Ministerului Educației. Înscrieri deschise până pe 15 mai (P)
Eveniment și Tech Expo: pe 19 aprilie 3DUTECH dezvăluie modul în care inteligența artificială, imprimarea 3D și robotica revoluționează viitorul (P)

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de Simultan

Transformarea programelor de fructe și lapte pentru școli într-un mic-dejun sănătos pentru elevi, prevăzută de o inițiativă legislativă. Deputatul Cătălin Teniță: Laptele să fie în toate zilele săptămânii, nu ca acum, doar în 3, iar achizițiile defalcate pe fiecare componentă să poată fi făcute pe criterii geografice, pentru nu mai mult de 20 de localități

Programul pentru școli al României ar putea fi modificat printr-o inițiativă legislativă aflată în dezbatere parlamentară, acum, în Senat, în calitate de prima cameră sesizată. Asta după ce în ședința…
Vezi articolul

VIDEO Vor fi 5 itemi de departajare, pentru nota maximă, la noul Bacalaureat din anul 2027, spune secretarul de stat Bogdan Cristescu într-un exemplu ilustrativ pentru examenul reformat propus în proiectul legii educației. Proba unică ar putea fi de maximum 4 ore, cu pauze

La examenul de bacalaureat din 2027, elevii vor susține o probă de verificare a competențelor dintr-un trunchi comun de materii, indiferent de profil și de specializare, iar diferența va fi…
Vezi articolul

OFICIAL Planul de acțiune pentru Strategia Națională de Educație Financiară: Săptămâna educației financiare” în grădinițe, formare și resurse pentru profesori și surse de finanțare

Strategia Națională de Educație Financiară 2024-2030 a fost publicată în Monitorul Oficial, împreuna cu Planul de acțiune, care conține detalii privind rezultatele așteptate, perioada de implementare, autoritățile responsabile și sursele…
Vezi articolul
Noile programe pentru Definitivat 2021

Olimpiade școlare 2022. Regulamentele actualizate pentru olimpiadele naționale de Istorie, Geografie, Limbi romanice, Engleză și Franceză, publicate de Ministerul Educației – DOCUMENTE

Au fost publicate regulamentele specifice pentru olimpiadele școlare naționale din anul școlar 2021-2022, de către Ministerul Educației, pe edu.ro. Acestea cuprind informații despre probele de concurs, participarea elevilor, calificarea acestora,…
Vezi articolul

Ministerul Educației a fost dat în judecată de Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități, pentru refuzul de a-i aloca unei fetițe de clasa a II-a profesor de sprijin la clasă

Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilități anunță că a dat în judecată Ministerul Educației și Inspectoratul Școlar Județean Covasna, pentru refuzul de a-i aloca unei eleve cu dizabilități un…
Vezi articolul