Șansele ca un adolescent să se implice în viața politică sunt legate de nivelul de educație al părinților – studiu britanic

297 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Factori sociali precum nivelul de educație al părinților cauzează diferențe mari în implicarea politică a adolescenților: cu cât sunt mai educați părinții, cu atât mai mari sunt șansele ca tinerii să se implice în viața politică, potrivit unui studiu realizat recent de cercetători din Marea Britanie

Potrivit studiului elaborat de experți de la Institutul pentru Educație al University College London și de la University of Roehampton, educația părinților nu are niciun efect asupra interesului politic în cazul copiilor de 11 ani, dar are un efect pozitiv puternic atunci când aceștia au 16 ani. Întrucât educația părinților este un indicator important al circumstanțelor sociale, influența crescută a acesteia asupra adolescenților sugerează că diferențele sociale legate de implicare politică se produc la această vârstă, potrivit cercetării citate.

  • Studiul, publicat în Oxford Academic – Social Forces, analizează datele colectate de la peste 1.600 de participanți, în încercarea de a stabili corelații între condițiile de viață familială și implicarea politică a tinerilor cu vârste cuprinse între 11 și 25 de ani.

Analiza a dus la concluzia ca educația părinților se transformă foarte rapid dintr-un factor irelevant într-un indicator puternic al implicării politice a tinerilor, devenind o influență stabilă la vârsta de 16 ani. “După vârsta de 16 ani, nivelul de implicare se stabilizează, tinerii din familii mai educate manifestând un nivel mai ridicat de interes față de politică, față de cei din medii mai dezavantajate”, potrivit coordonatorului studiului, profesorul Jan German Janmaat de la Institutul pentru Educație al UCL.

La vârsta de 25 de ani, arată analiza, nivelul interesului politic al tinerilor cu părinți mai educați este de peste două ori mai ridicat decât cel al tinerilor cu părinți mai puțin educați. Probabilitatea ca primii să voteze în cadrul unor alegeri este de peste două ori mai mare – chiar dacă, la nivelul Marii Britanii, nivelul general al intenției de vot față de un partid sau altul rămâne redus, ceea ce sugerează lipsa de implicare a tinerilor față de politica marilor partide.

Foto: © MichaeljayberlinDreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Cine e responsabil pentru situația vaccinării? Dezinformarea, propune Prelipceanu. Autoritățile, susține Mircea Miclea / Cum împachetează Digi 24 ce spune fostul ministru despre credibilitatea liderilor și educarea copiilor și adulților – Exercițiu de lectură media

“Retorica este una, spunem că școlile se închid ultimele și, de fapt, ele se închid primele, înaintea păcănelelor, da? Citim lucrurile cu adevărat în faptele oamenilor, nu în retorica lor”,…
Vezi articolul

Cum și-au bătut joc șefii unei școli și ai inspectoratului școlar Gorj de Ministerul Educației – un caz de abuz administrativ în care o profesoară a fost împiedicată sistematic să predea

Conducerea Liceului Tehnologic Motru și cea a Inspectoratului Școlar Județean Gorj au sfidat instituția care gestionează și guvernează sistemul de învățământ din România – Ministerul Educației. Totul s-a petrecut în…
Vezi articolul
ChatGPT în școli

Ce poate face inteligența artificială? Avertisment OECD: Cine decide în educație și piața muncii să aibă un tablou complet al capacităților reale IA: doar astfel ar permite ca abilitățile umane și tehnologia să fie complementare, nu concurente

Decidenții în orice domeniu, inclusiv în cel al educației, trebuie să știe limpede ce pot să facă sectoare tehnologice de vârf, precum inteligența artificială și robotica, atrage agenția Organizația pentru…
Vezi articolul

România nu are nicio strategie majoră care să vizeze personalul academic din universități, în pofida recordurilor negative în performanța învățământului superior – raport al Comisiei Europene

România nu raportează nicio strategie majoră care să-i vizeze pe angajații din universități – personal didactic și de cercetare, arată un nou raport al Comisiei Europene. Situația se remarcă în…
Vezi articolul