Șansele ca un adolescent să se implice în viața politică sunt legate de nivelul de educație al părinților – studiu britanic

297 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Factori sociali precum nivelul de educație al părinților cauzează diferențe mari în implicarea politică a adolescenților: cu cât sunt mai educați părinții, cu atât mai mari sunt șansele ca tinerii să se implice în viața politică, potrivit unui studiu realizat recent de cercetători din Marea Britanie

Potrivit studiului elaborat de experți de la Institutul pentru Educație al University College London și de la University of Roehampton, educația părinților nu are niciun efect asupra interesului politic în cazul copiilor de 11 ani, dar are un efect pozitiv puternic atunci când aceștia au 16 ani. Întrucât educația părinților este un indicator important al circumstanțelor sociale, influența crescută a acesteia asupra adolescenților sugerează că diferențele sociale legate de implicare politică se produc la această vârstă, potrivit cercetării citate.

  • Studiul, publicat în Oxford Academic – Social Forces, analizează datele colectate de la peste 1.600 de participanți, în încercarea de a stabili corelații între condițiile de viață familială și implicarea politică a tinerilor cu vârste cuprinse între 11 și 25 de ani.

Analiza a dus la concluzia ca educația părinților se transformă foarte rapid dintr-un factor irelevant într-un indicator puternic al implicării politice a tinerilor, devenind o influență stabilă la vârsta de 16 ani. “După vârsta de 16 ani, nivelul de implicare se stabilizează, tinerii din familii mai educate manifestând un nivel mai ridicat de interes față de politică, față de cei din medii mai dezavantajate”, potrivit coordonatorului studiului, profesorul Jan German Janmaat de la Institutul pentru Educație al UCL.

La vârsta de 25 de ani, arată analiza, nivelul interesului politic al tinerilor cu părinți mai educați este de peste două ori mai ridicat decât cel al tinerilor cu părinți mai puțin educați. Probabilitatea ca primii să voteze în cadrul unor alegeri este de peste două ori mai mare – chiar dacă, la nivelul Marii Britanii, nivelul general al intenției de vot față de un partid sau altul rămâne redus, ceea ce sugerează lipsa de implicare a tinerilor față de politica marilor partide.

Foto: © MichaeljayberlinDreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
școli din București

Restricțiile care intră în vigoare la depășirea ratei de infectare de 3 la mie: Masca obligatorie în toate spațiile deschise, se închid restaurantele, cafenelele, cinematografele, teatrele și sălile de jocuri de noroc / Școlile ar putea trece la predarea exclusiv online

O serie de restricții intră automat în vigoare odată ce într-un județ sau într-o localitate se depășește incidența cumulată a cazurilor de infectare cu coronavirus de 3 la mia de…
Vezi articolul

Deschiderea treptată a școlilor începând cu „ultimele două săptămâni ale lunii august” prin reorganizarea calendarului anului școlar, recomandată de Coaliția pentru Dezvoltarea României. Un studiu amplu despre școala online arată că jumătate dintre elevi au făcut mai puține ore de mate și română decât ar fi trebuit

„Toate scenariile trebuie să aibă la bază un singur obiectiv: cât mai mulți elevi în sălile de clasă!”, susține Coaliția pentru Dezvoltarea României în concluziile unei evaluări privind școala online,…
Vezi articolul

Contradicții în Guvern, pe închiderea școlilor: Arafat cere declararea stării de alertă și închiderea școlilor o lună. Orban: Închiderea școlilor nu poate fi luată ușor, perturbă procesul educațional

Contradicții în Guvernul Orban, cu privire la activitatea școlilor în contextul răspândirii noului coronavirus. Secretarul de stat Raed Arafat a propus astăzi oficial închiderea școlilor și grădinițelor începând de mâine, 10.03.2020,…
Vezi articolul

Elevii români – „în top” la timpul excesiv petrecut pe dispozitive digitale în afara școlii, timp asociat în medie cu rezultate mai slabe la matematică și cu un sentiment redus de apartenență în școală / Cele mai bune rezultate le au elevii care petrec moderat timp în medii digitale – Raport pe baza testelor PISA

Elevii cu vârste de 15 ani din lume petrec, în medie, 16% din timpul lor, într-o zi de școală, pentru activități pe dispozitive digitale pentru destindere în afara școlii. Dar…
Vezi articolul