Șansele ca un adolescent să se implice în viața politică sunt legate de nivelul de educație al părinților – studiu britanic

250 de vizualizări
Foto: © Dreamstime.com
Factori sociali precum nivelul de educație al părinților cauzează diferențe mari în implicarea politică a adolescenților: cu cât sunt mai educați părinții, cu atât mai mari sunt șansele ca tinerii să se implice în viața politică, potrivit unui studiu realizat recent de cercetători din Marea Britanie

Potrivit studiului elaborat de experți de la Institutul pentru Educație al University College London și de la University of Roehampton, educația părinților nu are niciun efect asupra interesului politic în cazul copiilor de 11 ani, dar are un efect pozitiv puternic atunci când aceștia au 16 ani. Întrucât educația părinților este un indicator important al circumstanțelor sociale, influența crescută a acesteia asupra adolescenților sugerează că diferențele sociale legate de implicare politică se produc la această vârstă, potrivit cercetării citate.

  • Studiul, publicat în Oxford Academic – Social Forces, analizează datele colectate de la peste 1.600 de participanți, în încercarea de a stabili corelații între condițiile de viață familială și implicarea politică a tinerilor cu vârste cuprinse între 11 și 25 de ani.

Analiza a dus la concluzia ca educația părinților se transformă foarte rapid dintr-un factor irelevant într-un indicator puternic al implicării politice a tinerilor, devenind o influență stabilă la vârsta de 16 ani. “După vârsta de 16 ani, nivelul de implicare se stabilizează, tinerii din familii mai educate manifestând un nivel mai ridicat de interes față de politică, față de cei din medii mai dezavantajate”, potrivit coordonatorului studiului, profesorul Jan German Janmaat de la Institutul pentru Educație al UCL.

La vârsta de 25 de ani, arată analiza, nivelul interesului politic al tinerilor cu părinți mai educați este de peste două ori mai ridicat decât cel al tinerilor cu părinți mai puțin educați. Probabilitatea ca primii să voteze în cadrul unor alegeri este de peste două ori mai mare – chiar dacă, la nivelul Marii Britanii, nivelul general al intenției de vot față de un partid sau altul rămâne redus, ceea ce sugerează lipsa de implicare a tinerilor față de politica marilor partide.

Foto: © MichaeljayberlinDreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Copiii percep “personalizat”, nu neapărat religios piesele cu nașterea lui Iisus și alte activități de sorginte creștină organizate la grădiniță sau în școală – constatările unei cercetătoare britanice

Diverse cercetări au arătat că părinții apreciază scenetele cu nașterea lui Iisus, organizate de diverse școli și grădinițe înaintea Crăciunului, din diverse considerente – că le amintesc de propria copilărie…
Vezi articolul

Raportul anual al OECD: Finanțarea educației în sprijinul elevilor cu pierderi mari de învățare și aducerea copiilor la școală, puncte cheie pentru specialiștii în educație / România stă mai prost decât statele organizației internaționale

Abandonul școlar, efectele de durată ale închiderii școlilor în ultimul an și jumătate și folosirea banilor publici în educație sunt câteva dintre principalele probleme asupra cărora țările trebuie să-și concentreze…
Vezi articolul

ANALIZĂ Manualul de erodare a încrederii publicului că școlile pot funcționa în pandemie, scris zilnic de autorități: lipsesc informații-cheie despre transmisia în școli și populația afectată de închideri / Plus: comunicare șovăielnică și informații confuze

Desfășurarea activităților școlare, și așa complicată de situația epidemiologică, este supusă unor presiuni crescute, pe măsură ce autoritățile eșuează să ofere informații și date clare și relevante privind rolul școlilor…
Vezi articolul