Săptămâna aceasta vor fi publicate modele noi de subiecte pentru Evaluarea Națională de clasa a VI-a – secretarul de stat Florian Lixandru

12.454 de vizualizări
Foto: Gov.ro
Modificările de la Evaluarea Națională de la finalul clasei a VI-a vor fi transpuse în noi modele de subiecte. Potrivit unui răspuns la solicitarea Edupedu.ro al secretarului de stat pentru învățământ preuniversitar Florian Lixandru, vor fi publicate în această săptămână modele de subiecte de către CNPEE – structura Ministerului Educației și Cercetării care concepe și administrează aceste evaluări.

Reamintim, Limba modernă a fost eliminată de la Evaluarea Națională de clasa a VI-a, după 10 ani de testare transdisciplinară, după cum Edupedu.ro a scris recent. Noul test de Limbă și comunicare va conține doar itemi de limba română, conform ordinului de ministru care prevede organizarea evaluării.

Pentru că subiectele vor avea o structură diferită de cea cunoscută, Ministerul Educației și Cercetării va publica modele noi cu variantele de test.

„În cursul acestei săptămâni vor fi postate modele pentru Evaluarea Națională de la finalul clasei a VI-a”, a declarat Florian Lixandru pentru Edupedu.ro.

Pentru Evaluările Naționale de la finalul claselor a II-a și a IV-a sunt valabile modelele de test în vigoare, din anii anteriori, a mai precizat oficialul.

În acest an, în premieră, punctajele folosite se pot echivala în note sau calificative.

Ministerul Educației a eliminat din testarea transdisciplinară de la Evaluarea națională de la finalul clasei a VI-a limba modernă, păstrând doar testul de limba română, conform metodologiei oficiale aprobată prin ordin de ministru încă din 4 septembrie 2024, în perioada când ministru era Ligia Deca. Concret, prin ordinul 6.595/2024 a fost menționat faptul că la testul de competențe din aria limbă și comunicare structura este formată doar din test la limba română. Este pentru prima dată în istoria acestei testări când are loc o astfel de modificare.

Ordinul de ministru nr. 6.595/2024 prevede: „Art. 12. — (1) Testele elaborate pentru EN VI sunt structurate astfel:

a) primul test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” — Limba română;
b) al doilea test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Limbă și comunicare” — Limba maternă;
c) al treilea test vizează evaluarea unor competențe din aria curriculară „Matematică și Științe ale naturii””.

Reacția ministrului Daniel David despre eliminarea în premieră a Limbii moderne din Evaluarea la clasa a VI-a 2025, la solicitarea Edupedu.ro: „Nu știam, pentru că eu las metodologiile aprobate pentru derularea activităților oricum au fost aprobate, nu schimb metodologia în timpul jocului. Părerea mea va fi formată în luna mai”.

De remarcat că după eliminarea limbii moderne din subiectele testate la EN VI, niciun profesor de limbi moderne sau grup de profesori, ori asociație profesională a acestora nu a reacționat sau protestat față de această măsură, cel puțin până la data publicării acestui articol.

Evaluările de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a au fost organizate pentru prima dată la nivel național în 2014. Aceste testări au fost introduse prin Legea nr. 1/2011 cunoscută ca Legea Miclea-Funeriu și au fost pilotate până în 2014, când au fost extinse la nivel național de ministrul de la acea vreme, Remus Pricopie.

Până în acest an, metodologia pentru EN VI prevedea doar că „primul test vizează evaluarea unor competenţe din aria curriculară „Limbă şi comunicare””, iar prin procedura de examinare și în caietul cadrului didactic era stabilită evaluarea transdisciplinară „Limba română – Limba engleză”. Această structură a fost folosită în perioada 2014-2024, timp de 10 ani.


2 comments
  1. Deci, in loc sa recunoasca faptul ca au gresit, persista in greseala cu scoaterea limbii straine. Bravo! Superba abordare!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Profesorii care vor să predea în grădinițe vor avea în formarea inițială pentru licență 26 de examene și 17 colocvii, 15% practică pedagogică, adică până la 10 ore pe săptămână în anul al III-lea și doar o oră de pedagogie digitală pe săptămână în penultimul semestru, potrivit planului de învățare

Ordinul cu metodologia privind înființarea și organizarea programului de studii universitare de licență „Educație timpurie” a fost publicat în Monitorul Oficial. Pe lângă disciplinele consacrate, viitorii profesori vor studia materii…
Vezi articolul

BREAKING Profesorii care conduc doctorate scapă de orice răspundere în cazul plagiatelor: doctoranzii rămân singurii responsabili prin noul Regulament al studiilor doctorale / Prevederile inițiale din Regulamentul pus în consultare au fost modificate netransparent de Ministerul Educației

„Studentul doctorand răspunde pentru originalitatea tezei de doctorat”, spune noul Regulament-cadru privind studiile universitare de doctorat, adoptat la începutul acestui an și publicat luni în Monitorul Oficial. Din normele oficiale…
Vezi articolul

Boicotarea examenelor de către o parte din profesori de la liceele din Suceava, mai ales cei „cu ștaif”, semnalată de inspectorul școlar adjunct într-o ședință cu directorii. Le-a cerut să „forțeze un pic nota”

Directorii de licee din Suceava au primit instrucțiuni să „forțeze un pic nota” în cazul profesorilor care refuză să participe la examenele naționale. Mesajul a fost transmis de inspectorul școlar…
Vezi articolul