Șase din zece copii ucraineni participanți la un sondaj Salvații Copiii spun că preferă să fie organizate clase speciale în școlile românești, după programa din Ucraina / Aproape trei sferturi dintre ei au continuat educația la distanță, urmând programa ucraineană, spun mamele lor

164 de vizualizări
Foto: © Oleksandr Grybanov | Dreamstime.com
Doar 6% dintre copiii ucraineni ai căror mame au participat la un sondaj Salvați Copiii au frecventat școli românești după ce au sosit în România, în timp ce aproape trei sferturi (73%) și-au continuat educația la distanță, după programa ucraineană, potrivit unui comunicat de presă al organizației. Circa două treimi dintre mamele participante spun că ar prefera organizarea unor clase speciale în școlile românești, în anul școlar 2022-2023, pentru a continua educația după programa din Ucraina.

Potrivit sursei citate, doar 1 din 100 de copii ucraineni au învățat bine limba română sau o știau înainte de sosirea în Români, fiind de etnie română. Cunoașterea acestei limbi rămâne principalul impediment pentru integrarea în sistemul educațional, în condițiile în care 71% dintre mamele participante la sondaj spun că cei mici nu cunosc deloc limba română.

Sondajul arată că, printre participanți, 7% dintre copii și-au întrerupt complet educația, în timp ce 6% au frecventat școlile românești în clase speciale cu predare conform programei ucrainene.

Salvați Copiii precizează că sondajul s-a realizat pe un eșantion neprobabilistic, în cadrul căruia au fost colectate răspunsurile a 344 de mame provenind din Ucraina, aflate pe teritoriul României împreună cu copiii lor. Numărul total de copii indicat de respondente este de 610, dintre care 493 de vârstă școlară.

Comunicatul Salvați Copiii, integral:

Foto: © Oleksandr Grybanov | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


2 comments
  1. Vor să studieze în școlile românești, să învețe limba română. Nu vor să învețe limba română, să se ducă înapoi în Ucraina, de unde au venit. Treaba e foarte simplă

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Asociația directorilor de școli CEMS cere ministerului Educației să urgenteze concursurile pentru manageri, recunoaștere în noua lege a salarizării și posibilitatea de a alege dacă predau sau sunt exclusiv administratori

Directorii de școli din România din Comunitatea pentru Excelență în Management Școlar (CEMS) solicită profesionalizarea managementului educațional și lansarea de urgență a concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de conducere, ale căror…
Vezi articolul

OFICIAL Normarea posturilor cu câte 2 învățători pentru fiecare clasă din școlile cu alternativa educațională Step by Step, introdusă în regulamentul de organizare și funcționare a învățământului alternativ

În școlile care au clase în alternativa educațională Step by Step, normarea posturilor didactice se realizează cu câte 2 posturi de învățători/profesori pentru învățământul primar pentru fiecare clasă, potrivit unui…
Vezi articolul

Profesorii nu sunt vinovații de serviciu ai României, ei sunt cei care țin școala în viață, iar responsabilitatea reformelor ratate aparține celor care conduc Ministerul Educației – sindicatul SIPA Muntenia

Reacție fermă a Sindicatului Independent al Profesorilor Argeș – SIPA „Muntenia” – după analiza publicată de Edupedu.ro privind reformele ratate de Ministerul Educației în cadrul PNRR. Organizația acuză conducerea ministerului…
Vezi articolul