Școlile din Franța pot pilota câte două ore de sport în plus pe săptămână, iar Ministerul Educației le ajută să încheie parteneriate cu cluburile sportive din teritoriu

1.788 de vizualizări
Foto: © Denys Kuvaiev | Dreamstime.com
Elevii de gimnaziu din Franța vor putea beneficia în anul școlar 2022-2023 de două ore de Educație fizică și sport în plus pe săptămână, dacă școlile lor se înscriu într-un proiect-pilot simplu și încheie parteneriate cu cluburile sportive locale, după cum anunță Ministerul Educației din Republică. Cursurile pentru elevii francezi au început joi, 1 septembrie.

Într-un text adresat inspectorilor școlari, directorilor de școli, președinților de cluburi sportive, publicat pe portalul ministerului de resort, education.gouv.fr, oficialii anunță că, „pentru a promova sănătatea și bunăstarea elevilor, o experiență menită să încurajeze sportul și activitatea fizică în rândul elevilor de gimnaziu este implementată pe întreg teritoriul Franței, în câte un departament [n. red. asemănător județului din România] pentru fiecare academie*, pentru anul școlar 2022-2023”.

  • *Amintim că școlile din Franța sunt arondate „academiilor” din teritoriu, adică circumscripții administrative de referință ale Ministerului Educației Naționale, care se ocupă printre altele de formarea profesorilor, dar și de implementarea directivelor naționale, de la grădinițe la universități.

Astfel, ministerul încurajează toate școlile gimnaziale, într-o măsură de 3 și 7 per academie, „să faciliteze accesul elevilor doritori din clasele a V-a – a VIII-a la cluburile sportive din zona lor, în afara orelor de curs, într-un proiect dezvoltat în relație cu planul de educație fizică și sport al școlii și cu Comitetul pentru educație pentru sănătate, cetățenie și mediu (CESCE)”.

Potrivit sursei citate, directorii de școli trebuie să ia legătura cu sportivii locali și să discute despre intervalele de timp disponibile în orarul elevilor și, dacă este cazul, despre locul și facilitățile de punere în aplicare a acestei măsuri. „Directorii de școli asigură o promovare cât mai largă a sportului, având grijă să combată prejudecățile, reprezentările, în special cele sexiste, sau autocenzura care îi pot determina pe unii elevi, în special pe cei cu dizabilități, să stea departe de sport”, le recomandă oficialii.

În sprijinul încheierii de parteneriate vine și Ministerul Sportului și al Jocurilor olimpice și paralimpice care, prin reprezentanți, „va contribui la identificarea resurselor umane și financiare pentru a facilita desfășurarea sa în colaborare cu autoritățile locale”, mai scrie pe portalul citat. Școlile doritoare nu trebuie decât să trimită un mail, iar programul ar începe concret după vacanța de Toussaint [Sărbătoarea Tuturor Sfinților – n. red., comună în statele catolice din Vestul Europei] (22 octombrie – 7 noiembrie).

Foto: © Denys Kuvaiev | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Prima carte în care copiii și adolescenții din București rescriu legendele orașului – SuperPovești din București. Toți copiii și adolescenții care trimit povești spre jurizare vor primi diplome de participare și cărți în dar

Copiii și adolescenții din capitală sau cei care învață în București sunt invitați să caute poveștile ascunse din istoria orașului: să le documenteze în familie, în cadrul comunității locale, în…
Vezi articolul

Mircea Dumitru, vicepreședinte CNATDCU, despre cum Ministerul Educației i-a scăpat de răspunderea plagiatelor pe conducătorii de doctorat: Consiliul CNATDCU nu a fost consultat, nici eu. Probabil că au fost consultați alți specialiști

Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare, CNATDCU, „nu a fost consultat, nici eu nu am avut știință de formularea acestui regulament. Probabil că au fost consultați…
Vezi articolul
Remus Pricopie / Foto: Agerpres

Remus Pricopie, SNSPA: Sper ca noua lege a educației să clarifice două probleme majore – politizarea spațiului academic și situația rectorilor fără doctorat și fără legitimitate profesională

“Trebuie clarificate două probleme majore” în învățământul superior românesc: cea a “politizării spațiului academic”, prin relația rector-politician, respectiv cea a “rectorilor care nu au doctorat și nici legitimitate profesională”, comentează,…
Vezi articolul