Școlile din România refuză primirea cererilor pentru elevii ucraineni pentru că nu cunosc procedurile de înscriere a acestor copii, semnalează Asociația Institutul Bucovina

614 vizualizări
Foto: © Svetlanaz | Dreamstime.com
Școlile din România refuză primirea cererilor pentru elevii ucraineni pentru că nu cunosc procedurile de înscriere a acestor copii, semnalează Asociația Institutul Bucovina. Aceasta este una din concluziile unei dezbateri recente pe tema integrării elevilor ucraineni în sistemul românesc de învățământ, potrivit unui comunicat, transmite Agerpres.

Astfel, organizația precizează că „nu există un număr ridicat de solicitări înregistrate la ISJ pentru înscrierea copiilor refugiaţi în sistemul educaţional românesc” și că „şcolile refuză primirea cererilor pentru că nu cunosc procedurile de înscriere a acestor copii”.

Din punct de vedere legal, elevii refugiați ucraineni pot participa la ore doar în calitate de audienţi, timp de un an, având ulterior posibilitatea de a-şi echivala studiile şi de a se înscrie la şcoală, se arată în comunicat.

Printre instituţiile reprezentate în cadrul evenimentului s-au numărat: Inspectoratul Şcolar Judeţean Suceava, Universitatea „Ştefan cel Mare” Suceava, Instituţia Prefectului – Judeţul Suceava, Consiliul Judeţean Suceava, Salvaţi Copiii – filiala Suceava, Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Suceava (DGASPC), Instituţia Avocatul Poporului – Biroul Teritorial Suceava şi Consiliul Naţional Român pentru Refugiaţi (CNRR).

Alte concluzii, potrivit organizatorilor
  • Copiii refugiaţi din Ucraina se pot înscrie la şcolile din România, cu statusul de audienţi, fie pot frecventa cursurile online organizate de şcolile din ţara de origine;
  • Şcoala online din Ucraina va fi organizată în acelaşi interval de timp (dimineaţa) cu orele de curs din România, iar copiii nu vor putea participa ca audienţi;
  • Activităţile de tip afterschool oferite de către ONG-uri sunt esenţiale pentru învăţarea limbii române şi acomodarea în România, prin interacţiune cu tineri de aceeaşi vârstă;
  • Părinţii copiilor refugiaţilor prezenţi au fost îndrumaţi să depună cereri de înscriere pentru copii, la şcolile din circumscripţia unde locuiesc. 
  • ONG-urile au propus organizarea de clase simultane la Şcoala Dărmăneşti, aflată în apropierea oraşului Suceava, acolo unde sunt clădiri moderne reabilitate, dar cu un efectiv redus de elevi, iar cadrele didactice cunosc limba ucraineană;

„Cu ocazia acestei dezbateri, instituţiile au deschis un canal de comunicare şi au decis să continue colaborarea în vederea identificării şi a altor soluţii pentru problemele întâmpinate de refugiaţi, prin instituirea unui grup de lucru. Reprezentanţii DGASPC au realizat o prezentare a platformei PRIMERO, prin intermediul căreia vor fi înregistraţi şi monitorizaţi toţi copiii ucraineni ajunşi pe teritoriul României, însoţiţi de părinţi sau nu”, se mai arată în comunicatul citat.

Foto: © Svetlanaz | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


7 comments
  1. @Tinca: și cei care ne conduc au spus clar că, de foarte multe ori, că nu sunt locuri în școli pentru ei. Mă mândresc că sunt româncă (din partea mamei) și sârboaică (din partea tatălui). Este un vid legislativ, creat artificial, pentru că așa vor cei de la guvernare.

  2. @B: ești un comunist notoriu. Pentru cultura ta generală, suntem în regim democratic și am dreptul să îmi exprim părerea despre educație, deoarece avem cunoștințe (rude și prieteni, care au copii și care sunt foarte nemulțumiți de sistemul de învățământ) și susțin părerile doamnelor Laura și Cris, pentru că tot ce au spus au spus corect și foarte adevărat, așa că plimbă ursu!

  3. In atentia redactiei!
    Stiu ca libertatea de exprimare e un drept al fiecaruia dintre noi, dar sa gazduiesti comentarii precum cele ale creaturii de mai jos (ca om sigur nu e!) ridica multe semne de intrebare!
    Nu e singurul articol unde se da in stamba, si asta de cateva luni deja.
    Riscati sa va pierdeti cititorii. Aceia care chiar stiu ce vorbesc, care sunt interesati de ceea ce se publica si cu care se poate intra intr-un dialog decent.

    1. Edupedu sa se sesizeze. Seniorita Oana recunoaste fatis ca este rasista, dezinformeaza si instiga la discriminare, ceea ce este foarte grav in Romania. Plus ca articolul vorbeste despre cu totul altceva, un fel de vid legislativ ce impiedica pur birocratic inscrierea elevilor ucraineni, nu din ratiuni rasiste.

  4. @B: da, eu și cei apropiați mie suntem rasiști și mă mândresc cu asta. Atât timp cât nu avem niciun beneficiu din partea lor, nu am de ce să îi susțin. Prefer să susțin copiii săraci din România, nu pe copiii din Ucraina, ai căror părinți îi aduc cu mașini ultimul model aici și cerșesc milă de la noi. Nu nu am milă pentru ei și nu am de gând să îi ajut cu niciun leu. Nici firma unde lucrez, nu dorește să îi ajute, căci au venit multe ONG-uri să ceară bani pentru ei și noi, corpul directorial, le-am spus de la ușă, nu. Nici măcar nu i-am lăsat să intre

  5. Nu avem nevoie de ei, pentru că noi, dacă, Doamne ferește, suntem noi în război, nu ne vor ajuta. Ne batem cu pumnii în piept cât de solidari suntem cu ucrainenii, dar după ce se va termina războiul, vor uita că au fost ajutați, așa că să stea la ei acasă

    1. Nu pot decat sa sper ca, la un moment dat, tu (si doar tu!) sa ai parte de tot ce au avut ei in ultimele 6 luni si inca ceva in plus. Ai depasit orice limita!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

BREAKING Câte o notă la purtare în fiecare modul, pentru fiecare elev – modificare introdusă de Ministerul Educației, la cererea directorilor de școli, în regulamentul de funcționare a unităților de învățământ ROFUIP 2024 – proiect

La finalul fiecărui interval de cursuri din structura anului școlar, se acordă câte o notă/un calificativ la purtare, scrie în propunerea de ROFUIP 2024 pusă în consultare de Ministerul Educației.…
Vezi articolul

Diana Mocanu, Editura Gama: Curentul extremist reprezintă o amenințare nu doar pentru parcursul nostru european sau pentru economia României, ci și pentru educație. Validarea unui discurs anti-știință, compus dintr-un amestec de falsuri și mistificări reprezintă, în fapt, o poziție împotriva cunoașterii

„O Românie educată nu poate fi o Românie unde aproape jumătate dintre elevi nu înțeleg ceea ce citesc, iar cărți cumpără doar șase oameni dintr-o sută”, a declarat Diana Mocanu,…
Vezi articolul

În școlile din rural merg profesori care nu au cea mai bună pregătire, iar la școlile de la orașe, care oricum sunt performante, rămân cei mai buni profesori. Până când nu se va schimba această paradigmă de distribuire a resursei umane în sistem, nu se va schimba acest ecart dintre rezultatele elevilor din rural și urban – Luciana Antoci, ISJ Iași

Inspectorul general școlar Iași, Luciana Antoci, a atras atenția că diferențele la Evaluarea Națională dintre notele elevilor de la sate și ale celor de la școli din mediul urban este…
Vezi articolul