Școlile Premierului. Viorica Dăncilă a numărat 117 școli modernizate în 2018, Ministerul Dezvoltării susține că sunt 120

1.155 de vizualizări
SURSA: gov.ro
Premierul Viorica Dăncilă a susținut în discursul său din Parlament, de la votul moțiunii de cenzură, că s-au construit 48 de creșe și grădinițe și 117 școli în 2018, prin Programul Național de Dezvoltare Locală. Edupedu.ro a solicitat Ministerului Dezvoltării Regionale și Administrației Publice numărul acestora, dar datele sunt diferite de cele din prezentarea șefei Guvernului.

În enumerarea de realizări ale Guvernului pe care-l conduce, Viorica Dăncilă a vorbit despre câte unități de învățământ au fost construite sau modernizate în anul 2018 prin PNDL, etapele I și II: ”48 de creşe şi grădiniţe, nici pe departe doar două, așa cum susțineți dumneavoastră”, le-a spus Dăncilă celor din Opoziție, după care a mai citit și despre construcția sau modernizarea a ”117 şcoli”. În clipul de pe site-ul Guvernului puteți asculta enumerarea Premierului (min 22:30).

Într-un răspuns la solicitarea Edupedu.ro, Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice susține că ”în 2018 au fost finalizate 73 de școli și 28 de grădinițe și creșe”, în cadrul PNDL (etapa I – 2015-2019). La acestea se adaugă alte ”47 de școli și 22 de grădinițe și creșe prin PNDL (etapa II – 2017-2020).” Lucrările au constat în ”realizarea/extinderea/reabilitarea/modernizarea și dotarea unităților de învățământ preuniversitar”. Rezultă un total de 50 de creșe și grădinițe, cu 2 mai multe decât ale Premierului și un număr de 120 de școli, cu 3 mai multe ca ale Premierului.

În aceste condiții fie prim-ministrul Viorica Dăncilă a avut date inexacte, fie MDRAP ne-a oferit date eronate.

Cert este că, din cele 2500 de grădinițe și creșe pe care autoritățile s-au angajat să le construiască în Programul de Guvernare 2018-2020, după primul an s-au realizat 2%, potrivit datelor oficiale. Și în acest procent nu este vorba doar despre construcții, cum scrie în Programul de Guvernare, ci în majoritatea cazurilor s-au inclus aici modernizarea clădirilor vechi, extinderea și reabilitarea altora sau doar dotarea unităților respective.

SURSA: Programul de Guvernare

 

HARTA. Pe judete, cele mai multe școli, grădinițe și creșe finanțate de MDRAP, prin PNDL II, finalizate până în decembrie 2018 sunt în Dâmbovița, Teleorman și Giurgiu.

SURSA: MDRAP

2 comments
  1. Doamna Dăncilă probabil avea date primite de la MDRAP cu 3-4 zile înainte de susținerea discursului în Parlament. Ținând cont de faptul că PNDL 2 e încă în derulare și că, mai ales în perioada asta de final de an, se recepționează proiecte / decontează bani aproape zilnic, o diferență de 3 proiecte recepționate într-o săptămână nu e mult deloc. E o diferență de câteva zile în data de raportare a informațiilor. Concentrați-vă și voi pe știri care contează, nu pe exploatarea unor „greșeli” imaginare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Normele propuse de Ministerul Sănătății pentru cămine, cantine, transport: Distanțare fizică peste tot / În cămine să fie atribuite camere individuale, iar dacă nu e posibil, camerele să fie ocupate de elevi din aceeași grupă

Normele de distanțare fizică trebuie respectate și în cămine (internate școlare), cantine și mijloacele de transport pentru elevi, unde masca este, de asemenea, obligatorie în cele mai multe cazuri, potrivit…
Vezi articolul

Elevi din 20 de țări au ținut lecții la clasă despre schimbările climatice, într-o mișcare de conștientizare a schimbărilor din natură / Producția de dioxid de carbon s-ar putea reduce cu 19 gigatone în 30 de ani și dacă 16% din elevi ar avea acces la informație relevantă despre mediu

Elevii au devenit profesori într-o mișcare internațională legată de importanța educației pentru schimbările climatice. În 20 de țări, elevii și-au înlocuit profesorii, recent, și au ținut lecții bazate pe informații…
Vezi articolul

Admiterea în clasa a V-a, regim intensiv: Înscrierea elevilor din București se face în perioada 22-26 mai, potrivit procedurii ISMB. Copiii care au un certificat de limba străină sunt exceptați de la testare. În ce condiții dau toți candidații testul de competență lingvistică – document

Procedura pentru admiterea în clasa a V-a cu predare a unei limbi moderne de circulație internațională în regim intensiv a fost publicată de către Inspectoratul Școlar al Municipiului București (ISMB).…
Vezi articolul