Scrisoarea unei mame către ministrul Educației: Eu și alți zeci de mii de părinți vă interzicem să ne distrugeți copiii

46.851 de vizualizări
Foto: Freepik.com
Mama a doi copii, unul de 10 ani, celălalt de 6, scrie un comentariu adresat ministrului Ecaterina Andronescu, pe pagina de Facebook a Ministerului Educației.  În mesajul său  părintele face un apel la ministru să ”nu-i nenorocească copiii”. Scrisoarea a fost trimisă în contextul declarațiilor ministrulu Educației despre multitudinea de modificări pe care le are în vedere pentru sistemul de învățământ.
Publicăm mesajul integral:

“Doamna ministru sunt mama a doi copii; o fata și un baiat. Unul în clasa a 4-a și una în clasa pregătitoare. Sunt un părinte ce regretă enorm, din păcate, că a avut lașitatea de a crește doi copii în România. Sunt un părinte ce își privește copilul istovit de acest sistem de învățământ ce nu are o continuitate și nici respect față de copii și părinți. Ca mine sunt convinsă că sunt alți zeci de mii de părinți.

Declarațiile dumneavoastră din ultimele zile m-au convins că trăiți într-o țară diferită de țara mea. Îmi iubesc țara și nu pot înțelege de ce dumneavoastră, oamenii ce ați ajuns să ne conduceți, ați uitat că sunteți români. De peste 20 de ani faceți diverse experimente pe cetățenii acestei țări. Pot accepta să faceți experimente pe noi, adulții, merităm pentru că nu știm sau poate nu avem cum să alegem oameni ce iubesc țara asta pentru a ne conduce. Dar stimată doamnă, stimați politicieni, eu și alți zeci de mii de părinți vă interzicem să ne distrugeți copiii.

Trăim într-o țară în care sistemul medical nu asigură părinților siguranța că după ce aduc pe lume un copil cu mari eforturi financiare, nu au siguranța că pleacă din spital cu nou-născutul sănătos, fără stafilococ sau mai știu eu ce bacterii. Și apoi ne luptăm în fiecare zi să asigurăm copiilor noștri o viață decentă într-o țară unde alocația este extrem de mică și totuși avem politicienii printre cei mai înstăriți din Europa. Apoi ajungem în perioada școlara a copiilor noștri, unde sunt preluați în majoritatea cazurilor de învățători ce, din pacate, au uitat cât poate un copil de 6 ani.

Doamna ministru, copiii noștri sunt obligați din clasa întâi să facă portofolii, să învețe peste capacitatea unui copil de 6 ani, din dorința cadrelor didactice să se afirme, să câștige cât mai multe concursuri, examene semestriale… Ați uitat, domnilor profesori, că acești micuți sunt în creștere, că au nevoie de odihnă, de joacă. Da, ca să vedeți, de joacă! Pentru că un copil la vârsta de 6 ani se dezvoltă și prin joacă.

Nu e firesc să aibă un copil de 6 ani un ghiozdan de peste 4 kg în spate. Și după ce le furăm copilaria, ce să vedeți doamna ministru, vine clasa a V-a și ne lovim de o crudă realitate. La școală nu se face carte, dar în schimb au teme imposibil de terminat ca volum, profesorii uită să predea, să se aplece asupra exersării materiei, dar în schimb cer și cer: materiale suplimentare, teme fără să le fi explicat copiilor și modul de rezolvare. Și ce să vedeți, părinții disperați nu au altă variantă decât să-și ducă copilul la meditație – română, matematică, limbă străină, instrument! Și după ce că programa e foarte încărcată de multe ore, copiii stând la școala și până la 8 ore pe zi, când vin acasă mănâncă, apoi pleacă la meditație 2 ore.

Vin acasă și trebuie să se apuce de șirul interminabil de teme fără noimă. Termină la 12 noaptea. Dimineață își ia în spate ghiozdanul, care la clasa a IV-a cântărește 6 kilograme. Da, doamna ministru, 6 kilograme. Un copil de liceu duce peste 10 kg în spate. Merg copiii aplecați până la școală, urmăriți de scolioză! Știți ce e în sufletul unui părinte când își vede copilul așa?

Din fericire pentru mine e un copil cu rezultate excelente. Dar restul copiilor de la liceu cu rezultate excelente, cum credeți că au ajuns așa? Cu ce preț? Vorbesc aici de sumele enorme cheltuite pe meditații, deoarece la școală nu se predă cu profesionalism. Vorbesc de un preț mult mai mare: sănătatea! Copiii nu au copilărie. Au de cărat ghiozdane pline de cărți suplimentare din clasa întâi. Din clasa a V-a, meditații – se dau meditații ca să intre printre primii la licee. Dar știți al cui e meritul doamna ministru? Al lor și al nostru, al părinților.

Din păcate nici nu mă pot bucura de succesul copilului meu, și nimeni nu se poate bucura de succesul copiilor… plătim un preț mult prea mare… noi părinții suntem epuizati și îngrijorați pentru copii și viitorul lor! Ca și cum nu ar fi fost destul de greu, veniți acum și spuneți să-i lase repetenți de la clasa întâi, că vacanța de iarnă e prea lungă. Doamna ministru nu ați avut copii elevi? Ați uitat că au nevoie de odihnă pentru a fi sănătoși. Ați uitat că au nevoie de joacă, de socializare. Doamna ministru, pentru copiii ăștia trebuie să existe viață și dincolo de acest sistem de învățământ bolnav și găunos, în care interesele oricui primează, dar mai puțin ale elevilor!

Fac apel la dumneavoastră, nu ne nenorociți copiii! Ei sunt speranța și viitorul acestei țări și mai ales ei sunt copiii noștri!”

Citește si:

FOTO: Hand photo created by freepik – www.freepik.com


48 comments
  1. Eu am avut norocul sa fac educatie pentru copii si apoi educatie pentru adulti. Cu adultii ma joc foarte mult pentru ca mi s-a spus si mi s-a confirmat ca adultii sunt niste copii mai mari care adora sa se joace. Adica exact ce nu am facut cu copiii adevarati, care adora sa se joace. Si vad la copilul meu cat de tare ii lipseste joaca la clasa, care sa-l provoace sa gandeasca dincolo de niste litere facute caligrafic sau de niste 2+2=4. Iar asta vine din inchistarea in curricula a celor care ofera educatie. Observ ca ne tot laudam cu olimpici, cu promovabilitate la Bac. Chiar sunt, acestea, elemente care arata succesul actului educational? Avem multe teme? Cine ii pune pe copii nostri sa le faca pe toate, mai ales daca nu sunt atat de importante? Eu prefer sa ma lupt cu invatatorul si cu directorul ca sa schimb sistemul decat sa scriu pe facebook ministrului care, oricum, are alte prioritati. Eu lupt sa schimb sistemul de acolo de jos, impreuna cu alti parinti si profesori, pentru ca de acolo se schimba cu adevarat. Daca e sa discutam de parteneriat, acesta inseamna sa cadem de acord, comunitate si profesori, ce este cu adevarat util pentru copiii nostri. Despre “cum” – se pricep profesorii mai bine decat noi. In plus, profesori slab pregatiti vin de la orice facultate. Am avut colega care a terminat Litere si preda de pe genunchii elevilor de clasa a XII-a. O fi fost in regula asta? Si imi mai aduc aminte de studenti la Litere care nu erau in stare nici sa scrie corect romaneste 3 fraze la rand. Unii au ajuns profesori. Si realizeaza un act educational sub standarde. fara a fi absolventi de particular. Este foarte usor sa scriem scrisori pe “feisbuc”, mai greu este sa punem in practica valorile alea pe care le cerem de la altii. Merge prost invatamantul? E din cauza noastra! Au prea multe teme? Cine decide? Este aiurea sa primeasca note la Desen? Cine decide? Pai daca nu am incredere in cei care au luat aceste decizii, ce fac in privinta asta? Mi-ar placea foarte mult sa stiu ca doamna cu scrisoarea a incercat si incearca sa schimbe sistemul acesta “ucigator” de acolo, de jos, de la dumneaei. Ca asa se dau exemplele demne de urmat. Pana atunci, scisoarea e doar beletristica. Poate nici atat.

  2. Scoala ar trebui sa se adreseze tuturor copiilor. Sunt unii care poate fac fata ritmului actual fara meditatii, dar acestia sunt putini. Copilul meu, avand in vedere programa foarte incarcata si ritmul mai mult decat alert de predare nu face fata de unul singur. Face meditatii, la solicitarea lui, la matematica, romana si engleza. (eforturile financiare sunt mari).La celelalte materii invatam impreuna. In felul acesta are intr-adevar rezultate bune, dar nu mai are timp liber, ceea ce ne frustreaza pe toti pentru ca nu mai avem pe care sa-l petrecem in familie.
    Nu sunt de acord cu scurtarea sau eliminarea unor vacante. Dar numarul de ore ar trebui redus, la fel si volumul de informatii/materie si nu in ultimul rand ar trebui eliminate materiile de umplutura. Unele materii sunt tinute artificial in programa scolara doar ca anumiti profesori sa nu-si piarda locul de munca. Pot intelege aceasta “drama”, dar pentru cateva zeci de profesori sufera generatii intregi de copii. Pana la urma scoala este privita ca o afacere, iar interesul copiilor este pe ultimul loc. Driginta copilului ne-a spus la sedinta cu parintii ca se pune accent pe birocratie si nu pe calitatea invatamantului si daca vrem sa iasa ceva din ei trebuie sa ne pese noua si sa ne implicam pentru ca Ministerul Invatamantului si Inspectoratul Scolar nu fac nimic nici pentru profesori si cu atat mai putin pentru elevi.
    Doamna Ministru, nu reformati invatamantul dupa ureche asa cum s-a intamplat din ’89 pana in prezent, deja nu mai putem suporta modificari facute in bataie de joc. Va rog sa luati exemple de la alte tari dezvoltate si sa puneti interesul copilului mai presus de orice, astfel incat acesta sa se dezvolte normal din punct de vedere intelectual, psihic si social.

  3. Tot cu privire la matematică și la doamna Oana Moraru:
    Exista un site(al domnului profesor Sorin Borodi, mai precis) care, în afară de muuulte resurse atât de clasa cat si de olimpiada ,face un studiu comparativ 1933-2018 al dificultății probei de matematica in admiterea la liceu.
    Dacă luăm ca punct de reper anul 1989 care avea un 8.33 din 10 cel mai ridicat, în afară de 1998, toate subiectele se duc sub 7, iar ultimii ani se prezintă astfel:
    2014- 5.05; 2015- 4.16; 2016- 4.27, 2017- 4.11 si 2018-5.05.
    Prin comparatie, tot de pe net, doamna Moraru predand matematica încet cum descrie, la niste subiecte foarte usoare si cu mai puțin de 13 elevi in clasa(adica ideal) a obținut la evaluare la matematică urmatoarele rezultate:
    2014: din 9 elevi, 7 iau sub 9;
    2015: din 13 elevi, 7 iau sub 9
    2016: din 11 elevi, 5(vinci) iau sub 6.50 si doar 2 peste 9
    2017: din 6 elevi, doar 2 au peste 9 si 1 sub 7
    2018: nu mai sunt publice, dar am gasit ca , din primii 20 din Calarasi-adica cu media generala a evaluare peste 9.5, niciunul nu este de la scoala domniei sale.
    Toate acestea in conditiile in care , cu fff putine exceptii, toți ies cu media gimnaziala peste 8.4.
    Poate ca ar trebui să analizați mai serios rezultatele acestea, verificabile usor de altfel, inainte sa o promovați atât de intens.
    Poate ar trebui să intrebați si alti profesori care , ce-i drept, nu sunt marketabili, dar cunosc sistemul de stat foarte bine, stiu care sunt punctele slabe, dar și punctele forte.

  4. Se vorbește atât de mult de Finlanda si sistemul ei de învățământ.
    Dar, nimeni nu pare sa bage in seama un lucru foarte vizibil daca te uiti cu ochiii tai pe rezultate: Finlanda este in cădere liberă in clasamentul PISA, de la locul 2 acum 10 ani la locul 13 în anul 2015.
    De asemenea, matematica pare sa fi devenit inamicul public nr.1 al educației romanesti.
    In 2013, după o intensă campanie “anti matematica”, în UK a venit si concluzia: o mare eroare. Asa ca au fost aduși profesori de matematica din Shanghai.
    Revenind la România, spre exemplu la clasa a III a, matematica si stiintele au in total 5 ore/saptamana, în timp ce 8(opt) ore inseamna: religie, joc și mișcare, sport, abilități practice, educatie civică.
    Mai putin de 4 ore de matematica egal dezastru absolut.
    Asa ca, edupedu, dincolo de lacrimogenele publicate, pe când un articol consistent, real despre nr ore/ programa , eventual o comparatie intre ce contin programele școlare in diverse sisteme de învățământ la 2-3 varste relevante ?
    Ca maine-poimaine vezi o petitie de scos de tot matematica din scoli…

  5. Foarte adevarat… si ar mai fi de spus ca un copil nu e pregatit in clasa a2a de examene si nici macar in a4a sau a8a… traim intr-o tara in care sistemul educational e varza si orice copil trebuie sa fie bun la matematica si romana, dar poate nu e asa, poate copilul meu nu are inclinatii in aceste parti, de ce nu va chinuiti sa faceti in asa fel sa descoperiti alaturi de parinti abilitatile si vocatia copiilor pt a face ceva in viata. Ceva facut cu placere si bine pt ca e punctul lor forte! Atatea state merg pe educatia vocationala insa nu…. noi sa bagam matematica in cap cu japca si romana ca apoi sa scoti un calculator sa socotesti si oricum romana corecta nu e pt cei ce au functii mari! Ar fi bine daca d-na ministru ar citi asta… dar… pana atunci noi mai facem efortul de a face pregatire inca din clasa a1a…

    1. De acord ca matematica nu trebuie bagata cu japca, dar, sincer, dumneavoastra ca părinte ati accepta notă de 4 sau 5 la matematică fără să navaliti la scoala? Ati accepta ideea ca acel copil e un talent la desen sau la muzica sau la istorie? Pentru ca majoriratea parintilor ar da vina pentru 5 pe scoala. Pentru ca ,totodată, ar trebui să acceptați si faptul ca alți copii vor avea 7 sau 8 sau 9 sau 10.

      1. Mie mi se pare ca solutia este undeva la mijloc. Matematica elementara trebuie pentru viata, restul e pentru perfectionare. La fel cu fiecare materie, exista elemente care sunt esentiale pentru viata si altele pentru vocatie sau pentru perfectionare. Tocmai de aceea, solutia cred ca este tot la noi, la parinti. Copilul meu are abilitati de desen, uraste sa caligrafieze literele, ii place magia numerelor (nu stiu pe cine mosteneste, eu am urat matematica, multumita profesorilor mei; era sa ma ratez in viata din cauza matematicii). Si atunci am ales sa tratez cu invatatoarea, ca parteneri, cu ce sa il “chinuie” sau nu. Meditatii? in niciun caz, nu-l vreau olimpic de vaza al tarii. nu-si fac treaba profesorii, exista solutii si aici. nu-mi fac eu, ca parinte, treaba, suporta copilul consecintele.

        1. Din pacate d-le Vali nu e nevoie doar de matematica elementara… Ma uitam si eu pe vechea Gheba…. Apai ce scalceli se inventeaza in probleme actuale, parca se doreste distrugerea logicii… Si… Nici eu nu vreau olimpic, ca deh, doar nu e nevoie doar de matematicieni pe lumea asta(vezi primar… Ca deh 😉 ) dar fara meditatii nu mai pot trece nici clasa… Se merge pe repede inainte cu predarea, teme cat nici n-au facut la clasa si… Teste cam asa… Al meu copil are si 3 si 4 dar nu pot spune ca nu stie lucruri elementare in matematica…

  6. În scrisoare sunt unele adevăruri, dar și susțineri aiuritioare, ba chiar mai rău. Încep cu cea mai ticăloasă aserțiune. Dacă doamna se simțe sacrificată, trăind în România, nimeni nu o împiedică să plece într-o țară cu mult mai mult soare și zbânțuială, cu droguri liberalizate, pedofilie dezincriminată ori încurajată tacit (Norvegia, Finlanda sunt cele mai… avansate, dar nu sunt singurele), cu amor în aer liber în parcul din centrul orașului (ca la Amsterdam) și cu alte binefaceri postmoderne. Alcoolismul, huliganismul în rândul preadolescenților, al unui mare număr de tineri din Anglia nu este o invenție, de cam multișor. Maaarele binefăcător hăhăitor a izbutit să convingă milioane de nefericiți să-și ia lumea-n cap, unde mulți abia-și duc zilele, dar se rușinează să revină în Țară, unde e criză de mână de lucru, în destule zone. Copiii i-au lăsat de izbeliște în Țară sau i-au dus cu ei, unde cei buni la carte s-au plasat imediat în fruntea colegilor autohtoni, adesea, întrecându-i copios, în schimb cei de care familia nu s-a ocupat, nici în Țară, se târăsc cu chiu cu vai, fiind batjocura celorlaltor copii, preadolescenți, adolescenți. Nu o dată, o iau razna.
    Dacă în ghiozdan se pune strictul necesar, începând din clasa a III-a , copilul chiar poate să-și poarte pe umeri povara cotidiană. O știu din experiență directă, nepotul meu cel mai mic ─ care nu-i vreun voinic, ci un copil sănătos, vioi de nouă ani ─ își poartă cu mândrie ghiozdanul, cum au făcut fratele și verii lui mai mari. Părintele, bunicul sau alt adult care-l duce și îl așteaptă pe elevul foarte mic trebuie să-l ajute, ba chiar să-l țină de mânuță, stând de vorbă cu el, pe stradă, în felul acesta înfiripându-se un raport foarte sănătos , bazat pe solidaritate, încredere, afecțiune, bucurie. În Italia, copiii până la inclusiv 12 ani sunt obligatoriu conduși la și de la școală de către un adult. La noi, unii se grăbesc să-li lase pe micuți de izbeliște, cu consecințe, nu arareori, extrem de grave.
    Temele de casă sunt absolut indispensabile, iar cadrele didactice din vocație nu-i cocoșează pe copii cu ele, nu-i oprimă la ore, nu-i terorizează cu notele, predau excelent, țin la disciplină, fără a uita să zâmbească, să creeze o atmosferă plăcută în clasă. Foarte tristă este ostilitatea din scrisoare. Față de dascăli, față de învățătură, în general. Părinții noștri nu-și permiteau să-i ia la rost pe învățători, profesori, ci le ascultau, le cereau sfatul, cât se poate de normal colaborau cu aceștia, insistau ca noi să învățăm, să fim civilizați. Mai cu seamă, în primii ani de școală, copiii trebuie, nu doar supravegheați, ci chiar îndrumați, ajutați să-și facă lecțiile temeinic, cu simplitatea datoriei de fiecare zi a celor care, peste ani, vor munci cu pricepere și cu plăcere. Acum, procedează așa numai părinții cu un tir de minte, un munte de învățătură și talent educativ autentic.
    Oare de ce nu s-a adresat cu oțărâre doamna mămică niciunuia din cei doi miniștri de resort, în 2016, când la guvernare erau cioloșiștii?
    La fel, doamna extrem de supărată nu știe că exact școlarii (zeci din cei mici, sute de gimnaziști, liceeni, studenți, masteranzi) din România iau, an de an, purcoi de medalii, diplome, premii la concursuri internaționale? Raportat la entitatea populației școlare, românașii noștri străluciți sunt pe locul întâi în lume, ceea ce nu este foarte pe placul unor state cu populație mare, foarte mare, chiar uriașă. Taman de aceea, din 1990 încoace, sunt puse tunurile pe școala din România, de aceea pixelul albastru Daniel Petru Funeriu a închis și comasat sute de școli, a prăbușit calitativ universitățile, făcând pe plac matrozului convins de situația din propria familie că “Școala românească scoate tâmpiți”, aprobat cu hăhăieli de slugarnicul Gabriel Liiceanu, cel foarte încântat, inclusiv de “opinia politică iohannistă” M… E PSD!”
    De când e lumea, părinții care au dorit să scoată oameni de ispravă din propriile vlăstare i-au ajutat pe cei inteligenți să facă școli înalte, iar ceilalți (mai modest dotați) au aflat chiar în familie că o meserie temeinic însușită este izvor de bunăstare, de mulțumire sufletească, de prestigiu personal. Acum? Mă opresc, deși există deja, din nou, școli profesionale private și de stat. Este comod a arunca pisica moartă în altă ogradă. Totuși, este aberant a susține că nu se odihnesc cei mici, că nu se joacă, deși sunt uitați cu ceasurile în fața televizorului, a computerului ori cu tableta în mână.
    Bizar este că în scrisoare nu este deloc criticată introducerea educației sexuale frust făcute încă din clasa a III-a, ceea ce direcționează atenția, interesul celor mici către cu totul altceva decât învățătura și joaca. În Occident, urmările suint, de circa două decenii, absolut oribile: babyprostituție, graviditate de la 12-13 ani, drogomanie (chiar și la case mari) etc.

    1. Amestecati in mod halucinant merele cu perele pentru a pasă vina pe cine nu trebuie.
      Va faceti ca ii uitati pe analfabetii coaliției care ne conduc in acest moment.
      Pesedistii de la învățământ nu au făcut nimic bun pentru acești copii, de aceea, ne aflăm unde ne aflăm.
      Școlile profesionale au fost desființate de actuala ministreasa, tot ea a dat drumul la fabricile de diplome de facultate. Despre doctoratele analfabetilor nu este cazul să mai vorbim.
      Pe olimpicii internationali mai bine nu îi aduceți in discutie. Pregătirea centralizată a loturilor este varză, partea practica de pregătire un dezastru absolut.
      Sfatul roman a plasat pregătirea și O parte din loturi unui liceu privat din București intr-o concurență lipsită de fair play cu elevii din liceele de stat.
      Asa ca, lasati-ne cu binefacerile revărsate de pesedeu, vom avea nevoie de multi ani sa ne revenim

  7. De prin alte parti….
    Uad tot timpul parinti plangadu-se, mai ales in ultima perioada de repetentie.
    Hai sa explic cum e la fiica-mea, 11 ani, clasa a VI a, Luxe,burg.

    Program scolar:
    luni, miercuri si vineri: 08.00 – 16.00 (cu pauza de masa 12.30-14.00).
    marti, joi: 08.00-12.30

    Materii…cele importante: matematica, germana, franceza (cam 6-7 uneori chiar si 8-9 ore pe saptamana, functie de materie, profesor clasa). restul: geografie, istorie, biologie, muzica, desen si sport intregesc programa.
    Acum fiind in an ternimal (scoala prima se termina dupa clasa a VIa e ceva mai complicat ca cerinta, decat in Romania..insa cerintele sunt clare si nu manuale cu greseli (cum l-am vazut recent pe cel de matematica) sau cu prostii (cel de limba romana, cu Muntii Bugeci si efectele benefice ale magnetismului 🙂 ).

    De repetentie…astia de pe aici invata de mici (Da, in cazuri exceptionale, se poate ramane repetent si la gradinita).
    Totusi, daca copilul ramane repetent si are deja 12 ani impliniti iar, dupa ce termina clasa a Va se considera ca, nu are sens sa mai piarda un an..este trecut direct la scoala de arte si meserii.

    Mai mult, pana si la conservator (scoala de muzica, facultativa), poti sa ramai repetent daca nu inveti, treci examenle..etc. Iar la a doua repetentie, esti eliminat intructa conservatorul nu e o scoala obligatorie.

    Nu repetentia ar trebui sa ii sperie pe parinti, ci urmatoarea intrebare catre doamna ministru…ce facem cu ei doamna, ca nu poti lasa un copil de 7 ani cu unul de 18 tot la clasa aIa.
    Asemeni…eliminat “calificativul scolii”..pe vremea cand eram eu profesor de fizica, putem lasa repetenti, dar directorul intotdeauna ne tipa, sa nu indreznim intrucat ne pica reputatia.
    Deci?!

  8. Dacă alternativa la dezastrul actual pare sa fie, din comentarii, o scoala fără nicio consistență, restructurata pe genunchi de tot felul de analfabeti, chiar nu mai exista nici macar speranta pentru aceasta tara.
    Imi pare rau, dar cand promovați bullyingul impotriva copiilor buni, acuzați că invata ca un papagal sau ca obtin note numai pe bani sau pentru ca fac meditatii, conturati un viitor mai sumbru decât realitatea din aceste momente
    Avem analfabeti, oameni fără scoala consistență in acest moment la conducere, doriti ca acest lucru sa se întâmple în continuare?
    Dacă da, lăsați în continuare doar punctul de vedere al celor care cred ca un copil bun la învățătură este un trisor.
    Sunt de acord ca trebuie multe lucruri schimbate, dar lasati-i pe cei buni în pace.
    Nu va vor mai deranja in cativa ani pentru ca vor fi departe de această țară care îi respinge.
    Draga “edupedu”, chiar am crezut ca vreti sa faceti o scoala mai buna, dar se pare ca m-am înșelat. Boceala nejustificată, promovarea intensă a ideii că elevii obtin note bune doar prin meditatii sau prin cadouri nu ajuta cu nimic la reformarea educatiei.

  9. Programa prea încărcată este cauza principală care face ca timpul acordat consolidării materiei sa fie prea puțin. Profesorii adevărați sunt cei care fac tot posibilul sa consolideze materia predata în clasă. Ar fi și asta posibil dacă nr elevilor cu care lucrează sa fie până în 20,atat la primar atât și în gimnaziu. Dacă onor Ministerul ar vedea ca pentru a obține gradații de merit majoritatea profesorilor care doresc asta fac proiecte cică pentru elevi activitate extrascolara… iar școală adevărată e pe locul secund… Ar fi interesant!

  10. Doamna cu scrisoarea are perfecta dreptate. Programa școlară e prost gândită iar cadrele didactice cer mult prea multe la toate obiectele de la multe teme pana la tot felul de proiecte .Și mai am o problema si cu asa zisele “cadouri” la inceput de an scolar,la sfarsit,la Mos Craciun etc..și sub ce forma sunt.Eu cred ca toate cadrele si ingrijitori si femei de servi trebuie sa si faca fiecare meseria asa cum trebuie pentru ca sunt platiti au concedii si libere pe masura.Și nu mai vorbim de sanatate si restul.Nici nu vreau sa stiu ce o sa mă aștepte când o sa mi dau fetiță din septembrie la grădiniță și la școală și așa mai departe.

  11. Sunt de acord cu scrisoarea mamei.Alti elevi sunt norocosi ca au cadre didactice care se ocupa de ei si nu -i incarca cu temele dar sunt foarte multe cadre didactice care nu se ocupa de elevi si le da foarte multe teme.Prea multe ore la scoala ,materii stufoase, profesorii ,invatatorii cer prea mult.Materiile sunt mai complicate.Altii cu bani au note mai bune.Nu sunt de acord ca elevii care termina un liceu profesional sa nu aiba voie sa intre la o facultate!

    1. Ati inteles gresit. Ele ii care termina un liceu profesional pot da bacalaureatul normal, la fel ca cei de la real sau uman si pot merge la facultate. Bacalaureatul profesional e pentru cei care sunt constienti ca facultatea nu e obligatorie. Ca un bun meserias nu il face facultatea. Bacul profesional e pentru cei care nu capacitatea necesara sa ia bacul normal, dar vor totusi o diploma sa demonstreze ca nu au mers 4-5 ani la liceu degeaba.

  12. Da, doamna are dreptate! E adevărat ce spune. Avem copii deștepți dar, din păcate, la școală nu se premiază inteligența, ci capacitatea de memorare, iar numărul tot mai mare al tinerilor care pleacă din țară ar trebui sa ne îngrijoreze și sa ne pună semne de întrebare.

    1. Păi dacă sunt considerați trisori doar pentru ca invata, normal ca pleaca cat mai departe de o asemenea societate.
      Continuati sa va amagiti cu ideea ca ca cei inteligenti au note mici si doar cei care tocesc au note mari, clar ca fi minunat in aceasta tara.

  13. Are dreptate doamna ghiozdanele sunt foarte grele si temele foarte lungi la scoala doamnele stau la taifas in cancelarie pe cand copii lucreaza singuri si notele sunt dupa ce au lucrat nu dupa ce au inteles din lectiile predate .Daca un parinte este de alta parere nici nu se ia in considerare ideea lui.

  14. Are dreptate doamna ghiozdanele sunt foarte grele si temele foarte lungi la scoala doamnele stau la taifas in cancelarie pe cand copii lucreaza singuri si notele sunt dupa ce au lucrat nu dupa ce au inteles din lectiile predate .Daca un parinte este de alta parere nici nu se ia in considerare.

  15. Copilul nu mai are copilărie nu din cauza temelor și a lecțiilor, ci din cauza jocurilor pe telefon, a internetului și a Facebook ului care le ocupa cea mai mare parte din timp, părinților le e greu sa se mai ocupe de copii…

    1. Draga Ella parinti nu mai au timp pt copii di cauza ca trebuie sa stea la servici peste program pt a plati tot ce cere scoala+meditati+nevoile copilului! Iar copii saraci au dureri de spate de mici. Profesori le spune ca sunt incuiati daca nu inteleg ceva si atunci tu ca parinte trebuie sa il dai la meditati pt ca copilul sa inteleaga cea ce profesori nu sunt in stare sa le explice cea ce nu inteleg!

  16. Doamna are dreptate am o fata de 20 de ani si un baiat de 13 ani toti se joaca cu vitorul copilor nostri.daca nu intri la un liceu bun pori sa fi sigur ca nu iei bacul sint licee in care nimeni nu ia bacul desfintatile facetile scoli profesionale sau nu vreti din cauza ca pierdeti voturi ptr ca in tara asta nu trbuie deranjati bugetari de noi platitori de taxe conteaza votul nu copii adica viitorul

    1. La acele licee nu se ia bacul pentru ca acolo au intrat cel putin 80% elevi care n-au reusit sa ia 5-la evaluarea nationala. Cum sa ia acesti copii bacul? Ce trebuie schimbat este modul de admitere la liceu. Nu iei 5 la evaluare, nu intri la liceu.

      1. Degeaba, e mai usor sa arunci cu cuvinte pe internet,, nu conteaza ca nu ai de fapt habar ce se intampla.
        Vom ajunge iarăși ca toata lumea sa fluture o diplomă de facultate chiar dacă mulți au mari lacune in educatie.
        Mai nou, toată lumea plânge pe seama celor cate nu invata deloc si ii respinge ps cei care ar putea face ceva in viitor.

  17. Sunt profesor la clasa pregătitoare. Atunci când mama îți spune ca nu a lăsat copilul încă un an la grădinița pentru ca oricum nu făcea nimic și eu ii spun ca elevul încă nu e pregătit de școala pentru ca după câteva luni nu reușește sa distingă 9 de 6 de exemplu, abia de a însușit sa scrie cifra 1 sau nu recunoaste literele învățate(5)-ce este de făcut? Vin cu propunerea sa-l retragă și sa-l înscrie anul următor sau da – îl las repetent dacă va fi legea . Din orgoliul părinților copilul ramana in urma pentru ca psihic nu e pregătit.

    1. Repetentia tine de atitudine, daca parintele si societatea o considera rusine, normal ca devine o trauma pentru copil…

  18. Programale sunt prea stufoase, se predau noțiuni cu care se vor întâlni foarte rar sau deloc, nu se consolidează cele predate și se aleargă pur si simplu prin materie !

  19. Ati cazut in capcana opiniei ca cel mai bun din clasa sta obligatoriu inchis in casa si lucreaza nonstop, cand nu este desigur la meditatii, iar parintii unui astfel de copil stau cu un facalet in mana si pazesc usa sa nu iasa copilukl din casa pana nu termina 15 culegeri.
    Personal,am procedat in felul urmator: venea cu 10 probleme tema, facea selectia: 5 sunt la fel, fac una, 3 sunt simple, nu le scriu, le incerc in cap , iar profesorul nu a zis nimic de aceasta metoda. Din 10, la final lucra efectiv 3 sau 4. Asa ca, in intervalul alocat teoretic pentru cellelalte 6-7, lucra una mai dificila, care aducea ceva nou.
    Din pacate, am incetat sa povestesc cele scrise mai sus pentru ca orgoliul unora ii impiedica sa credea un adevar simplu: nu cantitatea e importanta, ci calitatea, diversificarea.
    De cele mai multe ori, 1 ora de studiat pe bune face cat 10 ore de pierdut timpul prefacandu-te ca faci teme si manevrand la Whatapps si la Instagram pe sub birou. Sau nu-i asa? Copilul meu isi inchide telefon in acel interval in care lucreaza. Si termina repede.

    1. Acord total cu cele scrise de Dvs. DIn păcate eu am renunțat să mai dau astfel de explicații. De fiecare dată simțeam priviri ironice.
      Sunt foarte putini parinti care inteleg adevaratul sens al temelor pentru acasa si faptul ca timpul alocat acestor teme se va diminua foarte mult daca se va face o selectie in functie de nivelul de pregatire al copilului. Telefonul, televizorul, căștile pe urechi, camera aglomerată etc. sunt factori care prelungesc foarte mult timpul alocat temelor..
      Copilul meu are rezultate foarte bune la scoală, are activități extrașcolare (nu meditatii, este in clasa a saptea, până acum nu a facut meditatii si nu a beneficiat de sprinul nostru la teme) si are timp liber. Se poate dacă bazele activitatii intelectuale sunt bune.

      1. Din pacate, corul celor care prefera sa creada ca meditatiile fac diferenta este foarte vocal in aceasta societate condusa de analfabeti.
        E mult mai confortabil sa arunci cu noroi in cei mai buni decat tine, sa persisiti in convingerea ca premiantii lucreaza nonstop zeci de culegeri.
        Repet, la toate sedintele cu parintii la care am participat, inclusiv la liceu, se cereau teme in plus cu nemiluita, iar aceste solicitari nu veneau din partea parintilor cu copii cu note mari. Dupa care, copiii lor stau pe retelele de socializare si se fac ca ii cocoseaza scoala de atata munca.
        S-a ajuns la punctul in care multi profesori nici nu mai dau teme de frica reclamatiilor.

        1. Eu am fost cel mai bun timp de 8 ani, intr-o clasa cu aproape 40 de copii, fara o ora de meditatii. E adevarat ca atunci cand era vorba de teme, disparea orice (si adoram sa citesc istorie si sa joc fotbal si sa….), altfel nu mai aveam timp de nimic. Meditatii am facut pentru admiterea la liceu, 4 luni, ca urmare a dragostei fantastice a celor 4 profesori de mate in 4 ani de gimnaziu, fata de copii. La liceu am fost intre primii 25 la suta din elevii clasei, fara meditatii. iar bac-ul l-am luat cu 9, cu examen la 5 materii. E drept, ca am avut un tata tiran, care cand faceam teme, elimina orice altceva din jurul meu. Copilul meu este in clasa pregatitoare, duce un ghiozdan de aprox 1,5 kg (oare unde, Doamne iarta-ma, se cara 6 kg?), rareori are teme pentru acasa, iar cand are teme, le face fara tv sau jucarii pe aproape (pe smartphone pune mana o ora la doua saptamani). In rest, joaca. cred ca, pana la urma, este vorba de decizia personala a parintelui sa-si incarce copilul sau nu, sa-l ingrijeasca asa cum trebuie sau nu. Si tot decizia parintelui este si sa accepte efectele.

  20. Părinții nemultumiti sunt si din cei pentru care inca , mai multi ani dupa 89, se intra în clasa sa li se dicteze rezolvările la subiectele de bac pentru ca tot români sa aiba un bacalaureat? Dupa varsta elevilor actuali, Da! Poate!

  21. Îi întreb pe cei care nu sunt de acord cu doamna: câte ore pe săptămână se joacă copilul dumneavoastră? Câte ore pe săptămână acea ființă este copil? Nu investiți decât în orgoliul dumneavoastră de a avea cel mai bun copil din clasă. În ceea ce priveşte repetenția la clasele mici, aceasta nu arată decât eşecul dascălului şi al părintelui… dar trebuie să ținem seama de faptul că dascălul este profesionistul!

    1. Da! Clar!
      Eu as propune un sondaj pentru minister… Ca sa vedem competenta si marea evolutie a educatiei…. Incepand cu clasa a 5 a cate familii platesc meditatii si la cate materii pt copiii lor si cati nu…. Aici se va vedea eficienta educatie si capacitatii profesionale a Scolii romanesti;)
      SA AJUNGI SA FACI MEDITATII DE LA CLASA A 2 A….. PE BUNE??? unde-i competenta profesionala a scolii romanesti?

  22. Am un copil in clasa a 11 a. La liceu nu prea mai vine nimeni cu manuale, in plus sunt amenajate dulapuri unde copiii isi tin cartile. Dar, sunt de acord cu ghiozdanele prea grele din ciclurile primar si gimnazial.
    Pentru a intra la liceu, un liceu de top, a facut fix 5 sedinte de meditatie la romana, mai mult pentru ca am auzit la scoala cum unii parinti isi trimiteau copiii la 2 profesori la meditatii la aceeasi materie si am intrat in panica, desi profesorul de romana ne-a fost sa nu facem imensa greseala de a trimite copilul la meditatii. Ne-am ales cu timp pierdut pe care l-ar fi putut folosi mai bine invatand acasa linistit. Ar fi luat aceeasi nota mare si fara meditatii, doar invatand ce preda profesorul la clasa si uitandu-se pe subiectele din anii anteriori.
    La ce matematica se da la evaluare, pentru ce sa faci meditatii?
    Consider ca reintroducerea treptei a doua este o mare prostie pentru ca elevii vor reincepe sa invete ca la gimnaziu, doar pentru materiile care se dau la examen.
    Prin prisma experientei de parinte, consider ca nu neaparat volumul de cunostinte sau temele reprezinta problemele principale ale invatamantului romanesc, ci:
    1. Imensa presiune a parintilor asupra scolii pentru note mari fara un bagaj de cunostinte corespunzator in spate. Din clasa a saptea nimeni nu mai vrea sa invete geografie sau istorie sau sa faca orele de sport sau de desen. Toti ar trebui sa invete la romana si matematica.
    2. Lipsa dotarilor din laboratoare/cabinete si neefectuarea orelor de practica la materii precum fizica sau chimie sau biologie sau nefolosirea cabinetelor pentru orele de limbi straine.
    3. Manualele proaste si folosirea caietelor auxiliare la fel de proaste.
    4. Mitul cu volumul imens de teme dat de profesori. Copilul meu nu a lucrat la temele de scoala niciodata mai mult de 2 ore/zi.
    In sedintele cu parintii, se cereau intruna teme mai multe. iar diriginta se straduia in van sa convinga parintii ca nu cantitatea e importanta , ci calitatea. Vorbea la pereti.
    5. Prea multe ore care devin de umplutura, dar, care, daca s-ar face in mod normal si fara note, cu calificative cel mult, ar aduce un plus de valoare educatiei unui copil: educatie sociala, educatie civica, educatie antreprenoriala, psihologie etc.
    6. Profesorii ar trebui sa noteze corect elevii, astfel, batalioanele de medii generale de 10 la gimnaziu s-ar reduce si , cu medii diversificate, altfel ar arata admiterea la liceu.
    7. Subiecte nonrepetitive la evaluarea antionala si existenta unui subiect dificil, de departajare. Nu-i normal sa gresesti din neatentie un calcul simplu din primul subiect si sa te alegi cu 0.5 p in minus desi tu esti foarte bun la mate. Ar trebui sa existente un subiect punctat macar cu 1 p de departajare.
    8. Camere video functionale la toate examenele nationale, inclusiv la corectare. Inclusiv la olimpiadele judetene si na
    tionale, atat la elevi, cat si la profesori la corectare.
    9. Cercuri pentru elevii care fac performanta. Nu ar trebui sa uitam ca si acesti elevi exista si ar trebui ca responsabilii educatiei romanesti sa se preocupe si de ei. Oprinia generalizata ca ei se descurca oricum e o mare eroare.
    10. Invatamant de performanta echitabil in Romania prin crearea de conditii egale atat in scolile/liceele de sta, cat si in ICHB.
    In acest moment, elevii din liceele de stat sunt discriminati prin faptul ca ceilalti nu fac ore si primesc note de 10 fara nico baza si nimeni nu ia nicio masura.
    11. O regandire a scolilor din mediul rural pentru un acces echitabil la educatie peste tot.

  23. Doamna care a redactat scrisoarea are dreptate, si o zic in calitate de fost elev (premiant si fara meditatii) actual parinte ce a decis sa plece din tzara.

    As adauga o fraza: situatia nu e de 20 de ani ci de zeci de ani daca nu cumva de peste o 100 de ani, revolutia din 1989 si cei veniti la guvernare dupa au schimbat superficial si doar in interes pecuniar dar nu in interesul copilului si nici intr-un caz sa tina ritmul cu tehnologia si cu evolutia extraordinara a vietii, astfel incat ce vedem acum am trait multi altii si pentru care culegem acele cifre nemaipomenite de 40% analfabeti functionali iesiti din scoli in ultimii 50-60 ani.

  24. Nu va suparati , dar nu aveti dreptate. Si eu am un copil clasa a-11-a , un copil foarte bun , dar daca vrei sa faci ceva in societatea asta fara a ajuta copilul suplimentar nu reusesti . Profesorii , majoritatea , nu au chef de munca, nu vin la ore si la sfirsitul semestrului ii zapacesc pe copii cu tot felul de teste , proiecte si tot felul de tampenii. Sunteti depasiti cu totii. Lasati-i pe alti mai tineri si apolitici in functii. Si dati-le vacante copiilor . Le merita! Sunt si asa terminati!

  25. Bună ziua! Doamna care a redactat scrisoarea are dreptate. Materia la clasele primare este încărcată și programa ne aleargă. Școlile nu sunt dotate, mai ales în mediul rural , și copiii au nevoie AZI de altfel de ore. Trăim în trecut, în loc să adaptăm lecțiile în funcție de nevoile viitoare ale copiilor , unde societatea este într- o continuă schimbare. Lecții practice cât mai multe… Dar cu ce, fără materiale? Ne-am săturat să cumpărăm tot din salariul nostru și să cerem mereu de la părinți. Doamna ministru poate nu cunoaște realitatea din învățământ, pentru că ascultă ce spun cei din fotoliile înalte, care stau la căldură și nu vor să-și piardă ” foncția ” ,raportând ca pe timpul comunismului.

  26. Repetentia la clasa I e o greseala. De asemenea introducerea din nou a treptei a doua. Ca și modificarea structurii anului scolar astfel ca sem I sa se termine înainte de Craciun. Toate aceste experimente au mai fost și s.au dovedit a fi o greseala. Dar d.na ministru pare a fi o nostalgică ce nu reformeaza privind spre viitor ci se întoarce la greselile trecutului.

  27. Doamna draga, meditația o face copilul din cauza orgoliului dumneavoastră aberant. Nu ca as dori sa fiu in polemica cu dumneavoastră dar “trebuie să intre printre primii la un liceu bun”. Unde trebuie doamna? Nu vreau sa judec pe nimeni dar învățați dumneavoastră ca părinți sa le încărcați programul. Nu cred ca vreun cadru didactic a lăsat un copil corigent ca nu stie sa cânte la un instrument. Hai sa fim seriosi. Si chiar daca nu ati fi mulțumiți de scoala unde invata copii dumneavoastră exista in fiecare oras scoli cu ambiții de olimpici. Transferați copiii acolo nu va opreste nimeni!

    1. Eu cred că încă sunteți în depresie postnatala. Draga doamna , un profesor se ocupă timp de 50 min. , de cate 30 de elevi …….dumneavoastră îl creșteți prin parcuri unde numără pavelele in vacante , in weekend și după orele de curs. Îi puneți un covrig in mana și adio ciorba de prânz , ora de odihnă și reactualizarea celor învățate la ore. Plătiți un psiholog pt dumneavoastră mai întâi și mai apoi meditațiile celor mici .

      1. Nu va este rusine???!!!!!! Cum va permitetu sa vorbiti asa cu doamna si cu noi toti parintii? Cum ca permiteti sa ne jigniti asa?????? Platit dvs un psiholog, doamna!!!!!!

  28. Și eu am un copil în școală și se descurcă și fără meditații. Eu am încredere în munca unui cadru didactic la clasă. Depinde însă foarte mult și de atenția și de capacitatea elevului, dar și de implicarea părintelui acasă. În ceea ce privește vacanța de iarnă, și eu cred că ar trebui lăsată așa. Copilul are nevoie de recreere.

  29. Am citit scrisoarea doamnei si nu sunt deacord cu dumneaei deoarece nu toate cadrele didactice cer imposibilul copiilor. Copiii mei au avut rezultate bune fără meditatii. Un merit mare au avut-o toti: cadrele didactice, elevul si părinții. Cunosc părinți care nu-și ajută copilul si totusi are rezultate bune la învățătură. Oare de ce?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Ministerul Educației va introduce în curriculumul școlar tematici de educație psiho-emoțională, managementul emoțiilor și siguranța online, anunță guvernul / Program de sprijin psihologic pentru copii, în contextul pandemiei Covid-19

Tematici legate de educație psiho-emoțională, managementul emoțiilor și siguranța online vor fi introduse în curriculumul școlar, ca parte a unui program dedicat sănătății emoționale și siguranței copiilor, în contextul pandemiei…
Vezi articolul

SURSE Evaluarea tuturor elevilor se va face pe baza unor standarde naționale. Profesorii vor fi sancționați dacă evaluează fără respectarea standardelor, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar

Evaluarea elevilor se va face pe baza unor standarde naționale de evaluare de către Centrul Naţional pentru Curriculum şi Evaluare, potrivit proiectului de Lege a învățământului preuniversitar, obținut pe surse…
Vezi articolul

BREAKING „Nu suntem la piață și, ca atare, nu operăm cu oferte, nici măcar la mall“, spune Dan Cărbunaru, purtătorul de cuvânt al Guvernului, despre noile solicitări ale sindicatelor, în timp ce anunță că Executivul va aproba ceea ce le-a oferit acum două zile și profesorii au refuzat: bani de cărți și prime, în loc de majorări ale salariilor

Purtătorul de cuvânt al Guvernului, Dan Cărbunaru, a anunțat că decizia coaliției de guvernare a fost să aplice promisiunile făcute la întâlnirile trecute cu sindicatele. Gestul sfidează cel mai mare…
Vezi articolul

VIDEO Rafila anunță o scădere a numărului de cazuri de Covid-19, după ce Ministerul Educației a transmis că, în școli, trendul infectărilor scade / GRAFICE cu situația pe țară / Rafila: Rămâne să discutăm cu specialiștii pentru renunțarea la unele restricții / Vom folosi aceleași principii pentru reluarea activităților

Cazurile de coronavirus sunt în scădere în toată țara și „deciziile pe care le-am luat în ultima perioadă, inclusiv cele legate de menținerea școlilor deschise, au fost deciziile corecte, iar…
Vezi articolul