Ecaterina Andronescu vine cu o nouă idee: în Franța, copiii care au probleme de rămânere în urmă sunt chemați la școală în vacanța de vară

8.438 de vizualizări
SURSA: gov.ro
În încercarea de a-și nuanța declarațiile făcute duminică seara, ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, vine cu o nouă sursă de inspirație sau propunere. Într-o declarație făcută la România TV, Ecaterina Andronescu dă de înțeles că învățătorii și ”profesorii de la ciclul primar” i-ar putea chema la școală în vacanța de vară pe elevii care au rămas în urmă în timpul anului.

Ministrul Educației a spus mai întâi că ”încerc să caut soluții în așa fel încât să nu mai treacă niciun copil dincolo de clasa a IV-a fără să ştie să citească, să socotească, să calculeze deci şi să relaţioneze cu oamenii, adică lucruri esenţiale, nu cred că cer imposibilul,” potrivit sursei citate.

Ministrul a mai spus că ”trebuie să căutăm soluţii, care, pe de o parte să-i responsabilizeze și pe părinți și pe învățători sau profesorii de la ciclul primar și sigur şi şcoala să vină cu ce trebuie, pentru ca un copil atunci când termină ciclul primar să ştie să scrie, să citească, așa cum spuneam, să se poarte în societate. Dacă nu merg lucrurile bine așa cum suntem acum, trebuie să stăm cu mâinile încrucișate sau să găsim soluții?

Mă uit și eu la ce fac alții: de exemplu, în Franţa, copiii care au probleme de rămânere în urmă, sunt chemaţi în vacanţa de vară pentru recuperări”. 

Declarația vine să nuanțeze ceea ce Ecaterina Andronescu a declarat duminică, ”din păcate, este o prevedere legală, până în clasa a III-a nu îi pot lăsa repetenți, dar eu cred că trebuie să revenim asupra acestui aspect, pentru că iată unde suntem. Ajungem la clasa a VIII-a și atunci constatăm că nu știu să scrie bine, că nu știu să calculeze bine și că 36% nu sunt în stare să ia 5 la evaluarea de la clasa a VIII-a. Deci cred că obiectivele de care vorbeam trebuie să le stabilim prin lege și în fișa postului fiecărui profesor.

Cosmin Prelipceanu: Deci sunteți de acord că un astfel de obiectiv e o greșeală, să îi treacă pe toți de clasa I?

Ecaterina Andronescu: Da, categoric!”

Citește și

FOTO: gov.ro


2 comentarii
  1. In tarile civilizate sunt maximum 15 elevi intr-o clasa,fiecare profesor are un asistent,practic sunt cate 2 profesori la clasa,copiii cu CES invata la scoli separate,fiecare elev cu probleme avand un profesor de sprijin!La noi pierzi mult timp din ora cu elevii cu probleme care-i deranjeaza si pe ceilalti.S-au comasat scoli,s-au facut clase si cu 4 clase simultan,multi copii renunta,preferand sa stea acasa decat sa faca naveta de la gradinita sau clasa 0 cu microbuzul scolar,asta desi are scoala,,in poarta casei”… Sunt scoli in care invata,in acelasi timp clasele I,a II-a,aIII-a si a IV-a cu un singur invatator!Este strigator la cer!Bataie de joc!Pe timpul lui Ceausescu erau spitale si scoli in toate catunele,care functionau si cu 3 elevi(pacienti).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Concursul pentru inspectori școlari 2021. Pot participa toate cadrele didactice titulare cu diplomă de licență și titlul de doctor, cu gradul I sau cu gradul II – proiect de ordonanță de urgență

Profesorii nu mai trebuie să fie membri ai Corpului național de experți în management educațional ca să poată participa la concursul național pentru inspectori școlari pe care Ministerul Educației vrea…
Vezi articolul

Trei universități din România dispar din Clasamentul internațional al universităților QS. Babeș-Bolyai și Universitatea din București rămân în categoria 801+

Schimbare dramatică în clasamentul internațional al universităților Quacqarelli-Symonds, înregistrată de universitățile din România: trei dintre instituțiile de învățământ superior românești prezente anii trecuți în rankinguri nu au mai prins top…
Vezi articolul

Proiect susținut de platforma educațională Adservio

Am înlocuit condica de prezență, la ședințele cu părinții crește participarea și e o implicare mai bună în comunitate, elevii au acces imediat la biblioteca virtuală din aplicație, indiferent de scenariul în care suntem: online, fizic sau hibrid – profesoara de română Ramona Șerban, despre digitalizarea educației și debirocratizare

Cu ajutorul tehnologiei digitale, clasele pot fi echipate făcând astfel posibilă educarea copiilor, a tinerilor care vor deveni apoi adulți informați, independenți și cu propria lor viziune. Prin platforma educațională…
Vezi articolul