Șerban Iosifescu, agenția care acreditează școlile: After school-urile organizate în regim privat nu sunt supuse vreunui proces de autorizare sau acreditare / Președintele ARACIP, în septembrie: Sute de grădinițe ilegale în București, mascate în centre pre/after school

5.354 de vizualizări
FOTO: Human Catalyst
Autoritățile au închis toate școlile și grădinițele din cauza pandemiei, dar au lăsat deschise creșele și after school-urile. Cele mai multe after school-uri funcționează în sistem privat, însă numărul exact al acestora nu este cunoscut autorităților pentru că ele nu au nevoie de autorizare, spune președintele Agenției care auditează grădinițele și școlile de stat și private.

After school-urile organizate în regim privat, în afara unităților de învățământ, nu sunt reglementate de Ministerul Educației „și nici nu sunt supuse vreunui proces de autorizare sau acreditare (nefiind unități de învățământ). Ca urmare, ele se supun regulilor generale de siguranță sanitară”, a explicat pentru Edupedu.ro Șerban Iosifescu, președintele Agenției Române de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP), instituția care evaluează școlile de stat și private pentru a le autoriza și acredita.

„Nu avem o evidență a after school-urilor private pentru că acestea nu se supun autorizării”, a declarat Iosifescu pentru Edupedu.ro.

Contactat de Edupedu.ro în legătură cu activitățile desfășurate în această perioadă de pandemie de after school-uri – singurele instituții alături de creșe care mai pot primi copii -, Iosifescu a declarat că „ordinul ministrului Educației reglementează after school-urile organizate de către unitățile de învățământ sub denumirea ”Școala după școală”, respectând o metodologie care le permite școlilor să deruleze aceste activități sub control pedagogic și respectând regulile de igienă și siguranță pentru copii (elevi). Ordinul nu interzice after school-urile organizate în sistem privat, ci doar interzice unităților de învățământ să le găzduiască. Ca urmare, after school-urile organizate în regim privat, în afara unităților de învățământ, nu intră sub incidența acelui ordin și nici nu sunt supuse vreunui proces de autorizare sau acreditare (nefiind unități de învățământ). Ca urmare, ele se supun regulilor generale de siguranță sanitară”.

„La after school prezența nu este obligatorie, cunosc after school-uri care organizează ore în sistem hibrid, cu doar o jumătate din copii la clasă, dar la after oricum sunt mult mai puțini copii decât într-o clasă și acestea nu funcționează în aceeași clădire cu școala. Nu avem o evidență a after school-urilor private pentru că acestea nu se supun autorizării”, a precizat Iosifescu pentru Edupedu.ro.

Amintim că, la începutul anului școlar, Iosifescu atrăgea atenția că odată cu obligativitatea grupei mari de la grădiniță, au ieșit la iveală „sutele de grădinițe ilegale„. “Acum, că a devenit obligatorie grupa mare de grădiniță, ies la iveală sutele de grădinițe ilegale din București, mascate în centre educaționale, pre/afterschool și altele de acest fel”, spunea președintele ARACIP, care avertiza atunci că autoritățile trebuie să stabilească cine este responsabil de monitorizare inclusiv la centrele de zi sau afterschool-urile care funcționează mascat ca grădinițe, pentru ca cei mici să fie în final în siguranță, în cadrul unor centre evaluate de o autoritate externă.

“Aveți sau nu de gând să reglementați activitatea entităților care oferă orice fel de servicii pentru copii (educație, îngrijire, distracție și timp liber, hrană etc.) măcar pe plan local, dacă la nivel național nu se mișcă nimic? Noi am trimis, acum câteva luni, o propunere Ministerului, în acest sens, prin care propuneam o reglementare a acestor activități – mai ales pentru puzderia de pre/after school, foarte lucrative – și am avut și o discuție preliminară la ANDPDCA – ca instituție care are chiar în titlu ”drepturi” și ”copii” – pentru emiterea unei reglementări generale, comune, pentru toate entitățile care oferă servicii pentru copii. Dar, probabil au fost alte probleme mai importante”, a spus Iosifescu.

Primim zeci de reclamații privind aceste grădinițe ilegale”, care sunt mascate în centre educaționale sau pre/after school, iar poliția “le tratează cu o inexplicabilă blândețe”, acuza Șerban Iosifescu, cercetător în științele educației și președinte al Agenției guvernamentale care evaluează școlile de stat și private pentru a le autoriza și acredita. Acesta a vorbit despre condițiile în care sunt primiți numeroși copii, în centre în afara legii și cu complicitatea autorităților care ignoră riscurile la care sunt supuși cei mici.

Problema grădinițelor ilegale a revenit în atenția publică odată cu intrarea grupei mari de grădiniță în cadrul învățământului obligatoriu, începând chiar cu 14 septembrie 2020. Pentru a funcționa legal, o grădiniță trebuie să fie autorizată provizoriu sau acreditată. Instituția care autorizează/acreditează școlile și grădinițele, în urma unui audit independent, este Agenția Română de Asigurare a Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP).

Fota: Human Catalyst


1 comment
  1. Nu am cuvinte. Statul nu poate autoriza școlile și grădinițele de stat, sute dintre ele nu au autorizație sanitară sau autorizație de funcționare, de unde sa autorizeze asezamintele lucrative? Sa folosesc expresia dl. Cercetător. De ce sunt fără număr știrea grădinițe ilegale? Pentru că statul nu a oferit o soluție părinților și copiilor respectivi?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Evaluarea Națională 2019: Greșelile cele mai frecvente la examenul de română și strategii de evitare a lor – sfaturi de la profesoara Ecaterina Stanca, de la Colegiul Tudor Vianu

Greșelile gramaticale din neatenție și din cauza stresului sunt cel mai des întâlnite la proba de Limba și literatura Română de la Evaluarea Națională, spune pentru Edupedu.ro profesoara Ecaterina Stanca,…
Vezi articolul

Rezolvarea subiectelor de Mate-Info – Bacalaureat 2024. Profesorul Marius Perianu, coordonator al lotului de elevi olimpici juniori: Subiecte în general accesibile, fără „asperități”. Ar trebui să se obțină rezultate mai bune decât în anii precedenți

Subiectele au fost în general accesibile, fără „asperități”, la examenul de Bacalaureat 2024, la Matematică-Informatică, spune profesorul Marius Perianu pentru Edupedu.ro. Absolvenții de liceu ar trebui să obțină rezultate mai…
Vezi articolul

O elevă care a primit notă mai mică la limba romană, după contestații la Bacalaureat, solicită o reevaluare națională a lucrărilor: Mi-aș dori să se schimbe ceva în sistemul de învățământ, care ne vrea agramați. Sunt trecute cu vederea din ce în ce mai multe greșeli

O absolventă de filologie a Liceului Teoretic „Brâncoveanu Vodă” din Urlați solicită „o reevaluare națională a lucrărilor, realizată de profesori competenți”. Aceasta a contestat nota 9,50 obținută la proba de…
Vezi articolul

BREAKING Consens între ministrul Sănătății și al Educației ca elevii din anii terminali să vină în continuare la școală, fizic, chiar dacă localitatea este în scenariul roșu. Sorin Cîmpeanu: Azi se va emite hotărârea CNSU, mâine – ordinul de ministru comun, cel mai probabil

Ministrul Educației anunță că a ajuns la un consens cu ministrul Sănătății pentru ca elevii din anii terminali, clasele a VIII-a și a XII-a, să vină în continuare la școală,…
Vezi articolul

Rezidențiat 2024. Peste 10.000 de candidați susțin concursul – lista absolvenților de medicină, farmacie sau medicină dentară, înscriși la centrele universitare: București, Cluj-Napoca, Craiova, Iași, Târgu Mureș și Timișoara

Peste 10.000 de candidați s-au înscris la concursul de Rezidențiat din 2024, conform datelor centralizate pe 1 noiembrie 2024 de Ministerul Sănătății, publicate pe rezidentiat.ms.ro. Absolvenții de medicină sau farmacie…
Vezi articolul