Simulare examene Iași: 76% dintre elevii de clasa a VIII-a din mediul rural nu au luat 5 la Matematică / La Română, la clasa a XII-a, rezultatele sunt cu 10 puncte mai slabe față de testarea inițială din toamnă

10.821 de vizualizări
Ghidul pentru gimnaziu și liceu
Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com
Puțin peste 40% din elevii de clasa a VIII-a din județul Iași au luat note mai mari sau egale cu 5, la ambele probe, la simularea Evaluării Naționale 2022 care a fost organizată de Inspectoratul Școlar Județean Iași (IȘJ Iași). Datele au fost publicate într-un raport al IȘJ Iași. În privința simulării examenului de Bacalaureat 2022, procentajul de promovare este de 42.89, fiind sub cel înregistrat la simularea din luna martie 2021, organizată de Ministerul Educației. 
  • În perioada 25 – 27 ianuarie 2022, Inspectoratul Școlar Județean Iași a organizat, în toate unitățile de învățământ cu nivel gimnazial și liceal din județ, simularea probelor scrise din cadrul examenelor de Evaluare Națională și Bacalaureat pentru elevii claselor a VIII-a, respectiv a XII-a.

La limba română, aproape 65% dintre elevii participanți de clasa a VIII-a au luat note egale sau mai mari decât 5. Cu alte cuvinte, la proba de limba română, 4.797 din totalul celor 7.381 de elevi prezenți au obținut note egale sau mai mari decât 5.

Foto: captură – ISJ IASI_Raport simulare examene naționale
  • Amintim că la testarea inițială ce a fost organizată de IȘJ Iași, în perioada 20 septembrie – 1 octombrie 2021, 72.2% dintre elevii de clasa a VIII-a au luat note egale sau mai mari decât 5, la Limba și literatura română. Acest lucru înseamnă că ponderea elevilor cu note egale sau mai mari decât 5, la limba română, a scăzut, în comparație cu testarea inițială.

În ceea ce privește proba de matematică, proporția elevilor care au obținut note mai mari sau egale cu 5 este de 42.72%, la simularea de la Evaluarea Națională 2022. Precizăm că la testarea inițială, candidații cu note egale sau mai mari decât 5 erau în proporție de 24.3%.

Potrivit raportului, „numărul notelor de 10 obținute la matematică este net superior numărului de note maxime obținute la limba și literatura română – 41 de note de 10 la matematică, 2 note de 10 la limba și literatura română. Dintre cele 41 note de 10 la matematică, 40 au fost obținute de elevii care studiază în unități școlare din mediul urban, o singură notă maximă fiind obținută în mediul rural la această disciplină”.

Analiza ratei de promovare prin raportare la mediul de rezidență al unităților de învățământ din care provin elevii clasei a VIII-a aduce în prim-plan menținerea unui decalaj major între rezultatele obținute în școlile din mediul urban față de cele din mediul rural. Astfel, diferența promovării este de 33.67% la limba și literatura română, în timp ce la matematică, aceasta este de 41.47%.

Foto: captură – ISJ IASI_Raport simulare examene naționale

La limba română, elevii de clasa a VIII-a din mediul urban care au luate note egale sau mai mari decât 5 reprezintă 83.19%. În acest timp, 49.52% din elevii din mediul rural au note egale sau mai mari decât 5.

Foto: captură – ISJ IASI_Raport simulare examene naționale

Dacă în mediul urban 34.73% dintre elevii de clasa a VIII-a din județul Iași nu au luat nota 5 la matematică, în mediul rural ei sunt în proporție de 76.2%.

  • Din punct de vedere numeric, 2.120 din totalul de 3.338 de elevi prezenți la ambele probe în mediul urban au promovat ambele probe, în timp ce doar 821 de elevi din totalul de 3.932 prezenți la ambele probe au promovat în mediul rural.

„Din totalul de 7.975 de elevi înscriși, au fost prezenți la ambele probe ale simulării examenului de Evaluare Națională 7.270 de elevi, dintre care 3.338 din mediul urban și 3.932 din mediul rural. Din totalul elevilor, 2.941 au obținut note mai mari sau egale cu 5.00 la ambele discipline de examen, reflectând o rată de promovare de 40.45% la nivel județean”, se arată în document.

Foto: captură – ISJ IASI_Raport simulare examene naționale

Diferența procentuală dintre elevii din mediul urban care au obținut note mai mari sau egale cu 5 și elevii din mediul rural este de 42.64.

Rezultate simulare Bacalaureat 2022 – IȘJ Iași

„În urma centralizării rezultatelor obținute de elevii de clasa a XII-a, se constată că 42.89% au promovat (2022 de elevi din totalul de 4.714 prezenți la toate probele care au obținut medii egale sau mai mari cu 6.00), sub cel înregistrat în contextul simulării organizate în luna martie 2021 de Ministerul Educației (47.33%), precum și față de rezultatele înregistrate în sesiunile organizate în anii anteriori (2019 – 54.91%, 2018 – 50.16%)”, conform raportului.

Analiza rezultatelor obținute pe probe de examen evidențiază, ca și în anii anteriori, o pondere mai mare a elevilor care promovează proba E.a) – Limba și literatura română, urmat de proba E.d) – proba la alegere a profilului (63.16%) și de proba E.c) – proba obligatorie a profilului (52.74%).

Foto: ISJ IASI_Raport simulare examene naționale
  • Rata generală de promovare la limba română a fost de 76.57% pentru elevii participanți la simularea de clasa a XII-a. La testarea inițială, organizată toamna trecută, rata elevilor de promovare era de 86.55%. Remarcăm o scădere de aproape 10 puncte procentuale.

Cel mai ridicat nivel de promovare pentru proba de limba și literatura română se înregistrează la filiera teoretică, unde 91.74% din totalul celor 2409 elevi prezenți au obținut note egale sau mai mari decât 5, în timp ce la filiera tehnologică, doar 59.06% din cei 2.181 elevi prezenți au reușit să obțină notă de promovare.

Foto: captură – ISJ IASI_Raport simulare examene naționale

Media județeană de promovare a probei de matematică este de 43.68%, „aceasta dictând semnificativ și media generală de promovare a probelor scrise din cadrul simulării examenului de Bacalaureat. Acest procent este influențat, mai ales, de proporția notelor sub 5.00 obținute de elevii care studiază la profilul tehnologic, unde doar 25.67% au reușit să promoveze proba scrisă”.

Foto: captură – ISJ IASI_Raport simulare examene naționale
  • La testarea inițială din toamnă, media județeană de promovare la matematică a fost de 36.79%, ceea ce înseamnă că a fost înregistrată o creștere la simularea din ianuarie de aproape 7 puncte procentuale.

Pentru disciplina istorie, au fost înscriși 1.390 de elevi, dintre care au fost prezenți la proba scrisă 1.285.

Foto: captură – ISJ IASI_Raport simulare examene naționale

Rata de promovare a probei de la Istorie este de 77.74%. Se observă o creștere față de testarea din toamnă, când rata de promovare a fost de 62.20%.

14 elevi din județul Iași au obținut nota 10 la istorie.

Proba E.d) – Proba la alegere a profilului și specializării presupune, în contextul simulării examenului de Bacalaureat, o rată generală de promovare de 63.16%.

Foto: captură – ISJ IASI_Raport simulare examene naționale

La simularea probelor scrise ale examenului de bacalaureat au fost obținute 108 note maxime:

  • Limba și literatura română: 19
  • Matematică: 5
  • Istorie: 14
  • Anatomie și fiziologie umană, genetică și ecologie umană: 35
  • Biologie: 2
  • Fizică (TEO): 6
  • Geografie: 15
  • Informatică: 12

Foto: © Syda Productions | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.

Citește și:
Subiecte și bareme pentru simulările Evaluării Naționale 2022 și BAC 2022, la limba și literatura română, organizate de Inspectoratul Școlar Iași
Programa pentru simulările BAC 2022 și Ce s-a scos din programa de Matematică și Limba Română pentru simularea la Evaluarea Națională 2022
EXCLUSIV Rezultatele primei testări inițiale standardizate din România în plină pandemie: Peste 70% dintre elevii unui județ nu au luat nota 5 la Matematică, iar în mediul rural doar unul din 10 a luat peste 5 / Diagnoza stadiului de pregătire a elevilor în ultimii doi ani școlari propune măsuri remediale țintite
Rezultatele simulărilor de la Evaluarea Națională și BAC 2022, organizate de ISJ Brăila: Mai puțin de jumătate dintre elevi au avut peste nota 5 la clasa a VIII-a

5 comments
  1. Materie multa ,profesori lenesi ,superficiali si nestiutori de carte care
    ,,produc” elevi dupa chipul si asemanare lor.

  2. >>rezultatele sunt cu 10 puncte mai slabe față de testarea inițială din toamnă
    Au fost testele echivalente? Mai mult ca sigur ca nu au fost. Daca nu au fost se compara mere cu pere si rezultatul este ca gutuile nu s-au copt inca.

  3. Se iau două sisteme de învățământ: A (cel finlandez) și B (cel românesc).
    Caracteristici: B – materie multă, kilometrică, cu mult peste nivelul de nivelul de maturizare al elevilor;
    A – materie aproape la jumătate, mai puțină pentru a lăsa timp consolidării.

    Sistemul A e de top, sistemul B eșuează. Explicați fenomenul și… nu faceți nimic, că la noi merge! Merge și așa!

  4. Nici un cuvințel despre materia revizuită și adăugită continuu, în toate felurile și modurile posibile? Poate că dezastrul din educație are drept cauză o materie greoaie și multă. VREM SĂ FIM ÎN RÂND CU ALTE SISTEME PERFORMANTE? SĂ ÎNCEPEM CU PROGRAMELE!!!! Ia să vezi ce se îndreaptă lucrurile dacă avem nivelul Finlandei!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Admitere liceu 2023. AlegLiceu.ro – aplicația utilă pentru părinți și elevi care te ajută să îți găsești locul la profilul și specializarea vizate, pe baza mediei de admitere și a criteriilor dorite (P)

De anul acesta media de admitere la liceu nu mai ține cont de media din gimnaziu. Diferențele ce se vor înregistra în mediile de admitere din 2023 față de 2022…
Vezi articolul

O profesoară de limba română din Olt, deranjată că elevii ei nu au învățat pe de rost pentru Evaluarea Națională rezumate din cărți sau scrise de ea: “Le-am spus: le citiți, le rețineți, le folosiți când faceți teste, le învățați pe dinafară. Părinții trebuie să verifice copiii dacă lucrează testele pentru examen. Ei lasă totul pe profesorul de la clasă și meditator“

O profesoară de Limba română de la Colegiul Național “Radu Greceanu” Slatina și-a arătat nemulțumirea față de elevii ei de la clasă, care nu au învățat pe dinafară pentru Evaluarea…
Vezi articolul

Încurcarea subiectelor la Evaluarea Națională, la școala din Predești, a fost sesizată de elevi, după cea au ieșit din examen și au discutat cu alți elevi / ISJ Dolj: Comisia de examen a fost înlocuită, directorul detașat va fi schimbat, iar profesorii sancționați

Schimbarea comisiei de examen pentru Evaluarea Naţională de la Şcoala gimnazială din comuna Predeşti, Dolj, a fost decisă de Inspectoratul Şcolar Judeţean Dolj, scrie Agerpres. Asta după ce 14 elevi…
Vezi articolul