Simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a este, în primul rând, pentru profesori, afirmă secretarul de stat Bogdan Cristescu: Dincolo de ce a făcut elevul bine, mie mi se pare cel puțin la fel de important ce a greșit copilul

15.772 de vizualizări
Simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a
Foto: Yuri Arcurs | Dreamstime.com
Bogdan Cristescu, secretar de stat în Ministerul Educației și Cercetării, a declarat, la Euronews România, că simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a este, „în primul rând, pentru profesori”. „Dincolo de ce a făcut elevul bine, mie mi se pare cel puțin la fel de important ce a greșit copilul, pentru că, atunci când identific ce a greșit, pot repara eu, ca profesor”, a spus acesta.

Secretarul de stat a explicat că, la început, simularea a fost tehnică, astfel încât elevii să se obișnuiască cu felul de redactare, cu faptul că sunt evaluați de alți profesori.

Simularea Evaluării Naționale de la clasa a VIII-a

Moderatoare: Un copil care a dat acum simularea evaluării de clasa a VIII-a își poate compara nota pe care o primește la simulare cu nota pe care o va lua în vară?

Bogdan Cristescu: „Da și nu. Și o să vă spun de ce. Pentru că, iarăși, vorbim de mai dificil, mai puțin dificil. Cele două probe sunt două probe cu scop diferit. De ce? La nivel de clasa a VIII-a, tu certifici ceva, rolul tău este ca tu să arăți că acel copil poate merge mai departe spre liceu, pe baza aceea ce a învățat și poate să facă cu ceea ce a învățat. Rolul simulării este altul. La început, simularea a fost tehnică: să se învețe copiii cu ceea ce este acolo, să se învețe cu felul de redactare, să se învețe cu modul de foaie, să se învețe cu felul în care sunt evaluați de alți profesori, pentru că, la noi, copilul este obișnuit să fie (evaluat – n.red) de același profesor. Apoi, să reacționăm la golurile pe care le identificăm, pentru a-i pregăti cât mai bine pentru clasa a VIII-a.

Deci, să știți că simularea aceasta este, în primul rând, pentru profesori. Dincolo de ce a făcut elevul bine, mie mi se pare cel puțin la fel de important ce a greșit copilul, pentru că, atunci când identific ce a greșit, pot repara eu, ca profesor.”

Informații de context

Profesorii au terminat mai devreme de corectat lucrările la simularea Evaluării Naționale, cu „o desfășurare de forțe impresionantă”, a afirmat secretarul de stat în Ministerul Educației, Sorin Ion, în cadrul conferinței de presă de joi. Amintim că simularea pentru Evaluarea Națională 2025 s-a desfășurat în perioada 17-19 martie.

Conform calendarului oficial, rezultatele simulării vor fi comunicate individual pe 31 martie. Acestea vor fi analizate în cadrul fiecărei școli prin discuții cu elevii, ședințe cu părinții și în consiliile profesorale, urmărindu-se adoptarea unor măsuri de sprijin pentru îmbunătățirea performanțelor.

Notele nu vor fi trecute în catalog, cu excepția cazurilor în care elevii sau părinții solicită acest lucru în scris.

Lucrările redactate de elevi sunt evaluate digitalizat, proces introdus în 2024 pentru toate examenele naționale organizate de MEC. Pentru a oferi clarificări suplimentare, ministerul a pus la dispoziție acest ghid informativ pentru profesorii asistenți și evaluatori.

Foto: Yuri Arcurs | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Profesorii au terminat corectarea lucrărilor la simularea Evaluării Naționale mai devreme / Sorin Ion: A fost o desfășurare de forțe impresionantă. Vom începe să trimitem de săptămâna aceasta borderourile cu rezultatele pe fiecare item în școli
Din păcate, la noi, Evaluarea Națională este un examen cu dublu rol, spune secretarul de stat Bogdan Cristescu: Un rol de diagnoză pentru sistem, care este important, iar celălalt rol, din păcate, de selecție
Secretarul de stat Bogdan Cristescu: Este foarte important să dăm valoare notelor. Dacă facem o comparare între mediile la Evaluarea Națională și mediile la nivelul claselor V-VIII, vedem o diferență foarte mare


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Acuzații grave împotriva Ministerului Educației: Profesoara de Istorie Adriana Bălaj, membru în grupul de lucru pentru noua programă școlară de liceu: Nu am fost niciodată contactată de la înscrierea în grup. Mă delimitez de acest mod de lucru și de conținutul propus

O profesoară de Istorie nominalizată de Ministerul Educației și Cercetării (MEC) în grupul de lucru pentru elaborarea noilor programe școlare de liceu reclamă public faptul că nu a fost niciodată…
Vezi articolul

Profesorul de Matematică Marius Perianu, director de școală: Noi, în școală, vrem să creăm oameni dezvoltați în foarte multe direcții. E ca și cum ai vrea să crești pești mari și frumoși într-un lac cu adâncime foarte mică, dar acolo nu va crește nimic / Să ai puterea să iei decizii în școala ta și pentru elevii tăi ar fi un mare plus adus educației

Elevii învață prea multe materii în școală, fără să să aibă timp să aprofundeze cunoștințele dobândite, atrage atenția profesorul Marius Perianu, coordonatorul lotului olimpic de juniori la Matematică și directorul…
Vezi articolul

Daniel David: Din noul an școlar, toate diplomele, inclusiv de bacalaureat, licență, certificatele profesionale, vor avea menționat nivelul de calificare / Când mergi în orice țară din Uniunea Europeană, nu te mai pune nimeni să demonstrezi nivelul de calificare cu alte hârtii

„Începând cu noul an școlar, toate diplomele, inclusiv de bacalaureat, licență, masterat, doctorat, inclusiv certificatele profesionale care se dau ca urmare a cursurilor de formare, vor avea menționat nivelul de…
Vezi articolul