Sorin Ion, Ministerul Educației: Între 60% și 70% dintre angajații din școli participă la grevă, amplitudinea protestului este importantă. Nu luăm în calcul înghețarea anului școlar în niciunul dintre scenariile noastre. Tehnic, mediile elevilor se pot încheia cu notele acumulate până în luna mai

33.017 vizualizări
Sorin Ion / Foto: UVT
Înghețarea anului școlar nu este luată în calcul în niciun scenariu, spune secretarul de stat din Ministerul Educației, Sorin Ion. Acesta a declarat la Radio România Actualități că sunt între 60-70% dintre angajații din școli în grevă generală în acest moment și că Ministerul Educației nu va face publice listele cu procente de participare, pe școli, pentru că ar putea duce la o etichetare a unităților de învățământ. Cifrele sindicatelor arată un procent de participare de aproximativ 72% doritori de participare la greva generală.

Secretarul de stat a explicat că în toate scenariile luate în calcul la Ministerul Educației este luată în considerare o grevă de câteva zile, nu una de câteva săptămâni.

Întrebat ce arată centralizarea Ministerului Educației, cu privire la participarea angajaților din școli la greva generală, Sorin Ion a explicat că instituția nu va publica datele detaliate pe școli pe care le-a centralizat pentru a monitoriza protestele. Aceasta a spus că „din datele noastre, procentele sunt ceva mai mici, sub 70%. Pot să vă spun între 60 și 70%, care e nerelevant din punctul ăsta de vedere. Oricum, amplitudinea mișcării de protest este una importantă”.

Redăm fragmente din declarațiile lui Sorin Ion:

Sorin Ion: „Pe noi ne-a interesat ca cel puțin începând de astăzi, activitatea în școli să se desfășoare fără riscuri pentru copii, pentru că să știți, sunt situații total diferite, în sensul că avem unități de învățământ în care se desfășoară activitatea absolut normal, nu există nicio persoană în grevă, dar avem și la polul opus unități de învățământ în care tot personal este în grevă. Ei bine, lucrurile se tratează diferit. De fapt, cele mai multe școli sunt cele în care o parte din personal protestează prin grevă, iar altă parte este la activitate.

Și vineri și astăzi am avut întâlniri cu inspectorii școlari generali. Probabil că până la sfârșitul zilei vom mai face încă una, pentru că încercăm să țină situația sub control. Repet, prioritatea noastră fiind asigurarea siguranței copiilor, pentru că în cele din urmă este focul principal”.

Moderator: Este scopul principal, spuneți dvs. asigurarea siguranței elevilor, dar se pune problema felului în care se va încheia acest an școlar. Adică o bună parte dintre elevi nu fac ore. În consecință, procesul educațional e blocat. Nu primesc note, nu li se încheie mediile, nu fac cursurile care au rămas. Ce ce se întâmplă cu ei?

Sorin Ion: „Acesta ar fi un scenariu pesimist. Dacă acțiunea de protest va dura o d-două, trei, atunci toate aceste lucruri sunt rezolvabile. Să nu uităm că începând de anul acesta mediile se încheie o singură dată pe an. Prin urmare, în luna mai, când vorbim, avem acumulate note calificative pe întreg anul școlar. Deci, tehnic, dacă vorbim încheierea situației școlare n-ar trebui să fie o problemă. Evident, așa cu două-trei săptămâni, chiar patru în minus, nu ne gândim încă la un astfel de scenariu. Niciodată n-am luat în considerare o acțiune de protest care să dureze atât. Suntem în continuare deschiși la dialog, știți foarte bine, chiar dacă rezultatul întâlnirii de ieri n-a fost cel scontact de către reprezentanții profesorilor, deschiderea la dialog există în continuare și eu, unul, sunt optimist că vom găsi o soluție de comun acord”.

(…) Dacă mă întrebați pe mine, nu știu să existe vreun precedent și nici o definiție foarte clară a înghețării anului școlar. Nu, nu, nu ne gândim la asta în niciun scenariu de lucru”.

Articol în curs de actualizare


23 comments
  1. Toți copiii la licee de top?
    Cu și făra pregatire nu este posibil.
    Ancorati-va in realitate, lasați idealismul.

    1. Mult prea mici salariile din educatie , sanatate ! Ce este esential , voi burtosilor in guvern ! nu aveti bani ,doar pt vile in dubai ! Jegurilor ! Ba astia au furat viitorul la mii de tineri jegurile astea ce or sa moara si nu o sa isi mai aduca pulwa aminte in paginile istoriei ! Au plecat tinerii din tara asta au ajuns nepaleji si filipinezi nu ca au romani lenesi nu se mai poate trai cand laptele care este 11 lei apa 7 si o sticla de cola 10 lei suntem tineri nu sclavi pe datorie cum ati dus tara asta gunoaie politice , au plecat in 4 luni 140 de mii de tineri din tara o sa plecam
      Totii , minim 50 de mil pt un profesor educator ce o fi el si ca medic peste 140 de mil pe luna bani sunt , dar se fura dragi romani !

  2. Cea mai mare rușine este că azi,în prima zi de grevă,că o sfidare,s-au votat și au trecut legile educației în Senat.Lipsa de respect! Rușine!

  3. Ar trebui sa le creasca salariile doar in functie de performanta, in functie de rezultatele copiilor la olimpiade si concursuri…. poate asa isi vor da silinta…… Invatamantul romanesc e la pamant si datorita lipsei lor de interes…..fara meditatii nu se mai obtin rezultate. Copiii ai caror parinti nu isi permit sa ii mediteze nu au sanse la licee de top…. unde este sansa egala la Educatie? S-a facut vreodata vreo statistica de catre ANAF referitor la cati profesori platesc impozit pe veniturile obtinute din orele de meditatii?

    1. Vorbiți în necunoștință de cauză. Soția mea este profesor, merge la școală pentru susținerea orelor de curs, minim 7 ore pe zi și culminând cu 9 ore pe zi, efectiv lucrate. Ajunge acasă efectiv epuizată, nu neapărat fizic ci și mental. Sunt sigur că nu aveți idee, ce înseamnă, să susțineți cursuri pentru clase de 25-30 de elevi, oră de oră, cu tot ceea ce implică procesul de învățământ. Pentru acele ore susținute la școală, zilnic acasă pregătește timp de aproximativ 3 ore, mai mult sau mai puțin, materiale didactice, lecții diversificate și completate cu materiale video și audio, lecții în Power point, și multe altele, pentru că este de părere, și o citez:”Nu te poți duce în fața elevilor și să le predai lecția, citind din manual”. Așa că după tot acest efort, dacă nu avem copiii “olimpici”, după părerea dumneavoastră, “nu merită salariul, pentru că “nu are toți copii olimpici”. Dumneavoastră vă auziți ce spuneți????? Aveți măcar idee, cât de diferiți sunt copii??? Ce capacitate de înțelegere, de învățare, ce înclinații și aptitudini are fiecare???? Credeți că toți pot face performanță, dar uitam că educația în sine, inclusiv ceea de a învăța, începe de acasă, în primii 7 ani? Bineînțeles că uităm, aici majoritatea părinților au ideea că, odată elevul dus la școală, părintele nu mai are nici o obligație. Uităm faptul că un profesor, nu are la îndemână nici o metodă de coercitie, cu excepția notelor acordate elevilor??? Si aici nu ma refer la aplicarea de masuri fizice sau psihice, mă refer la faptul că: dacă dumneavoastră sau un alt părinte, este chemat la școală de director, dirigintele clasei, sau oricare alt cadru didactic, în legătură cu copilul dumneavoastră, primul lucru pe care îl faceți, este să acuzați cadrul didactic, că nu își face treaba, că nu a gestionat bine situația, etc. Uităm totuși, că acel cadru didactic, cel mai probabil a încercat să își facă treaba, cât mai bine posibil. Pot exista și excepții, bineînțeles, dar personal cred că sunt cazuri izolate, care odată depistate părăsesc sistemul de învățământ. Si să revenim la ideea dumneavoastră (care sunt sigur 100%, că este preluată), încă mai credeți după toate aceste rânduri, că este în totalitate vina cadrului didactic, pentru faptul că nu toți elevii sunt olimpici????

      Semnează: Un părinte îngrijorat, pentru faptul că ceilalți părinți, nu vor sau nu (mai) pot să vadă sau să înțeleagă realitatea.

    2. IA MAI TĂCEȚI!!!! ȘI EU LUCREZ ÎN IINVATAMANT ȘI AM AVUT FIU CARE A ÎNVĂȚAT DE MIC – CLASA 1.NU TE POȚI AȘTEPTA LA PERFORMANTE DACĂ NU E CONTROLAT COPILUL TOT TIMPUL. ASTFEL A FĂCUT UN LICEU F. BUN BĂLCESCU DIN CLUJ APOI AVRAM IANCU, LUÂND LA BAC 9,65.SI FĂRĂ NICI O MEDITAȚIE!!!!

      1. Doamnă, nu am cum “SĂ TAC”, că îmi spuneți dumneavoastră. Ce încercați dumneavoastră, este o metodă de opresiune, pe care cel mai probabil, ați încercat-o pe copilul dumneavoastră și care nu funcționează în cazul meu, decât atunci când puteți susține argumentat, un aspect clar. Dacă lucrați ce adevărat în cadrul sistemului de învățământ, AVEAȚI HABAR, despre situațiile și problemele, pe care le întâmpină zilnic un cadru didactic. De la lipsa materialelor didactice, care apropo, sunt sigur că 99% dintre cadrele didactice le cumpără, cu bani proprii, (exact cum se întâmplă și în cazul soției mele) până la lipsa de respect crasă, a elevilor “FĂRĂ CEI 7 ANI DE ACASĂ” pentru tot ce reprezintă sistemul de învățământ.
        Vă pot spune din nou, cu tot respectul faptul că “HABAR NU AVEȚI”.
        Văd, că aveți o problemă cu activitatea de meditare în particular, la o anumită sau chiar la mai multe discipline, aici, așa cum am menționat și în postul anterior (și văd că nu ați înțeles), mă repet, copiii sunt UNICI (dar, din nou menționez, dacă lucrați în sistem, sau măcar puțină cultură generală la bază, aveați habar despre aceste aspecte), atât d.p.d.v. al caracterului, cât și d.p.d.v. al aptitudinilor, al capacității de asimilare a cunoștințelor și nu în ultimul rând al educației primite acasă, în primii 7 ani de viață.
        Să vă dau un exemplu mai elocvent, pentru că măcar aici, poate aveți totuși ceva habar: “De ce există mai multe tipuri de făină, iar urmând rețeta identic, doar din unele tipuri, cozonacul iese așa cum trebuie și nu din toate????”. “Meditați” la răspuns!!!!
        Acum, că tot ați afirmat faptul că, vă citez “ȘI EU LUCREZ ÎN ÎNVĂȚĂMÂNT”, (deși sincer, nu vă cred că sunteți cadru didactic) vă spun sincer, că m-ați făcut foarte curios, cu privire la clasele de olimpici, pe care dumneavoastră le-ați lăsat în urmă, nu văd galeria “HALL OF FAME”, a copiilor olimpici, din jurul dumneavoastră.
        Îmi cer scuze pentru sarcasmul arătat, dar văd că nu înțelegeți, ce înseamnă educația pentru un copil, pentru un popor. Dacă măcar va uitați la televizor, și totodată încercați să înțelegeți, vedeați că anumite țări, gen Japonia și multe altele, pun educația pe primul plan, își respectă cadrele didactice enorm, nu mai vorbim de remunerarea salarială, pentru că așa cum spune un proverb vechi “ce sădim, aceea culegem”. Credeți că în alte țări nu se fac meditații???? Vă înșelați, pentru o performanță, cu mult peste medie, este necesară o activitate de implicare și nu numai, cu mult peste medie.
        Vorbiți de controlat copiii tot timpul, tare aș vrea să vă văd, cum timp de 9 ore consecutiv, mergeți la clase cu 30 de elevi, în medie și îi controlați tot timpul? Este trist faptul că din nou nu înțelegeți, când mai aveți timp sa susțineți orele de curs din programa școlară, dacă dumneavoastră, controlați elevii permanent???? Din nou, habar nu aveți despre ce înseamnă procesul de învățământ.
        Închei aici, deși pot continua să încerc să vă explic, dar tot am impresia, fără supărare ca aveți “ochelari de cal” și orice ar spune oricine, aveți doar un punct de vedere…….

        Semnează: Un părinte și mai îngrijorat ca înainte, pentru faptul că ceilalți părinți, nu vor sau nu (mai) pot să vadă sau să înțeleagă realitatea.

  4. ………toată lumea vorbește de școli! dar creșele ” date cu forța” de Dgaspc.uri, către unitățile preșcolare de învățământ….creșele……
    de angajații nedidactici” din creșele Min Educ, de ei vorbește cineva????
    de ei, de îngrijitorii care schimba pamperșii cu fecale ale antepreșcolarilor, de mai multe ori pe zi, ei…nedidacticii care dau sa manance copiilor, cu lingura, ei ce să facă? stau in greva, chiar daca nu sunt membri de sindicat….ca să nu fie “spărgători de greva”,…ele, îngrijitoarele, fostele infirmiere din creșele DGASPC, acum retrogradate de Ministerul Educatiei/
    ele, personalul nedidactic, cei care îngrijesc cate 14-18 copii pe o tura, și au salarii de 2000-2300 lei, cu tot cu bonuri de masa….ei, nedidacticii….ce fac?! cine îi întreține cat stau in greva? cine le asigura supraviețuirea decenta, zi de zi, mai ales daca sunt unici întreținători ai propriilor copii minori!???? ei fac grevă, sprijină profesorii, in protestele lor, …..dar pentru ei cine lupta, pentru un salariu decent?
    ele, îngrijitoarele din creșele MEd, ( foste infirmiere) ….nu predau poezii și nici povestitoare, nici aritmetica sau alte materii…..ele, îngrijitoarele
    din creșele Ministerului Educației, personal nedidactic fiind…. spala copiii de fecale, copiii mici cu pampers și suzeta, copiii încă alăptați de mămicile lor…..ce face Sindicatul X sau Y, pentru
    ” nedidacticii” de la munca de jos din creșele ” trecute” din DGASPC.uri, la Ministerul Educatiei?! Doar intreb!
    Mulțumesc!

  5. Profesorii care nu fac grevă vor fi obligați (sub presiunea directorilor) să încheie mediile celor care fac grevă.
    Unitatea profesorilor -în acest context- este extrem de importanta.
    Daca vor exista breșe se va duce totul de râpă.

    1. Daca erau solidari, nu-i presa nimeni la nimic. Cum isi astern asa dorm. Inca mai au timp sa se dezmeticeasca si sa semneze.

  6. sorin ion ….esti absent la ora de moralitate …esti plecat dintre noi…si n ai cum sa intelegi situatia…te regretam anticipat :))))

  7. Dupa cate știu eu in catalog e o rubrica la sfarsitul catalogului unde este loc de semnătura pentru profesorii clasei.
    Se ridica intrebarea, daca profesorul in cauza e in greva CINE incheie media si semneaza pe ultima pagina ?
    Legal vorbind…

    1. In Romania nu se respecta legea, astfel din punct de vedere tehnic pot sa faca orice pentru ca nu patesc nimic.

  8. Sunt scoli unde sunt spargatori de greva pentru ca directorii au realizat presiune pe cei inscrisi la grade si au amenințat cu repercursiuni. Cred ca unii se vor clatina drastic in scaunele lor. Dumnezeu nu doarme oricat i-ar apara popii.

  9. Exact! Se pare că nici ministerul nu cunoaște art. 107 și 117 din ROFUIP ul publicat de ei în Monitorul Oficial și asumat, pe care din păcate noi că profesori trebuie să-l respectam.

  10. Azi, în urma atitudinii guvernanților, numărul cadrelor didactice care au aderat la grevă a crescut pentru că și-au dat seama că pe politicienii noștri nu îi interesează decăt funcțiile, banii câștigați ușor (eventual pentru dormit) și privilegiile specifice funcțiilor de care se bucură. Vă așteptăm la cerșit voturi în 2024 domnilor politicieni!

  11. Am înțeles, printre altele, că se poate încheia media și fără n+3 note și că nici nu trebuie neapărat să terminăm programa. Se vede treaba că, cel puțin în privința numărului de note și a conținutului programei, regulile au fost stabilite arbitrar, nu în urma a cine știe căror studii deștepte ale unor experți. Cum ar fi, merge și așa. Dacă se forțează puțin, dau acum o ordonanță de urgență și desființează Evaluarea națională și Bacalaureatul și putem sta în grevă până la toamnă.

    1. Se poate încheia și cu două note într-un an, chiar dacă e matematică, cu 4 ore pe săptămână, după mintea ăstora. Orice, doar să nu negocieze de bună credință.

      Experți?! În Ministerul Educației / Guvern / Parlament?! ĂȘTIA?

      1. Eu am auzit ca se pot incheia mediile si cu cataloagele nescoase din dulap. Chiar si cu notele sterse cu pic din cataloage. Chiar si fara cataloage deloc. :)))) Mai penibil nici ca se poate. Si mi-e rusine mie de rusinea colegilor care nu fac greva si aproba asemenea comportanente despotice si lipsite de sens.

    2. Ar fi perfect să nu mai existe acest examen de Bacalaureat, care oricum nu reflectă nivelul de pregătire al unui elev de liceu, ci cât de mult s-a străduit să învețe la materiile pentru bacalaureat. Scoaterea bacalaureatului, dar evaluările serioase din timpul anului, astfel încât pe diploma de bacalaureat să apară media tuturor materiilor studiate în liceu, refelectă situația reală a nivelului de pregătire, pe toată durata liceului. Bacalaureatul este un factor de stres, în clasa a XII-a, spre final, nici nu se mai țin alte cursuri, decât cele la care se dă examen de Bacalaureat. În altă ordine de idei, introducerea Religiei, ca materie opțională la examenul de Bacalaureat, este o idee extrem de proastă. Religia nu este ceva obligatoriu, este o opțiune personală, ceva extrem de intim și mi se pare că nu poate fi considerată o opțiune de materie pentru examen. Sper să nu se arobe această propunere!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Utilizarea inteligenței artificiale în educația din România, discutată de Ligia Deca cu reprezentanții Coreei de Sud și ai Braziliei, pentru viitoare acorduri internaționale / Ministrul anunță și trei proiecte comune cu OCDE

Utilizarea inteligenței artificiale în educație este una dintre temele pe care ministrul Ligia Deca le-a discutat cu reprezentanții Braziliei și Coreei de Sud, scrie oficialul într-un mesaj pe Facebook. „Am…
Vezi articolul