Statisticile din 2020 arată că şcolile nu au fost un factor de supra-răspândire a COVID-19 – Organizația Mondială a Sănătății

2.212 vizualizări
Foto: Wavebreakmedia Ltd | Dreamstime.com
Şcolile nu au fost, în mod general, un factor de supra-răspândire a coronavirusului şi doar în cazuri excepţionale au devenit sursă de transmitere a COVID-19, mai ales când nu au fost respectate măsurile de prevenire, potrivit unor studii realizate de-a lungul anului 2020 și coroborate de Organizația Mondială a Sănătății (OMS), relatează EFE, preluată de Agerpres.

 Printre principalele concluzii OMS figurează şi faptul că şcolile au reflectat situaţia epidemică a comunităţii din care fac parte şi că, atunci când transmiterea virusului este scăzută la nivel comunitar, copiii şi centrele de învăţământ nu au devenit focare de contagiere cu COVID-19.

În schimb, când numărul cazurilor a crescut în rândul populaţiei, cum s-a observat în ultimele trei luni în mai multe părţi ale lumii, măsurile preventive şi de protecţie din şcoli devin indispensabile.

Constatările și concluziile OMS:

  • Situaţia nu este aceeaşi în ce priveşte învăţământul primar şi cel secundar, cel din urmă necesitând măsuri preventive întărite, astfel încât adolescenţii să aibă contacte limitate în afara spaţiului de învăţământ şi cel familial.
  • Copiii şi adolescenţii cu vârste de sub 18 ani au reprezentat anul trecut, doar 8% din cazurile globale de COVID-19 , deşi ei reprezintă 29% din populaţia mondială.
  • Acest grup de vârstă obişnuieşte să prezinte simptome uşoare sau sunt chiar asimptomatice la infecţie, iar probabilităţile ca minorii să fie spitalizaţi sau să aibă un sfârşit tragic sunt foarte mici, comparativ cu adulţii.
  • În 2020, doar 0,2 % dintre decese au corespuns celor cu vârste de sub 20 de ani.
  • Potrivit unor studii, numărul contagierilor din şcoli a fost mai ridicat în rândul personalului de învăţământ şi al angajaţilor, decât cel din rândul elevilor.
  • Cazurile de contagiere între elevi au fost de asemenea sporadice.
  • Datele ştiinţifice coroborate sugerează că personalul din învăţământ are un risc mai mare de contagiere decât populaţia în general. În schimb, un studiu realizat de Marea Britanie arată că cei care lucrează în şcoli au un risc mai mic de infectare decât angajaţii din alte sectoare.
  • Un alt studiu, realizat în SUA în rândul a 57.000 de angajaţi în domeniul îngrijirii copiilor, relevă că aceştia nu au un risc mai mare de a se infecta.

În faţa apariţiei noilor variante ale coronavirusului SARS-CoV-2 potenţial mai contagioase, OMS este de părere că trebuie făcute analize suplimentare pe categorii de gen şi vârstă şi trebuie verificat dacă au un impact diferit în ce-i priveşte pe copiii.

Photo 199133236 © Wavebreakmedia LtdDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


1 comment
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezidențiat 2019. Specializarea în chirurgie orală și maxilo-facială, doar pentru medicii cu două facultăți absolvite, potrivit unui proiect de Ordin. ANOSR susține că e o discriminare și cere implementarea treptată a măsurii

Actualele generații de studenți ar fi discriminate dacă aceștia ar dori să opteze pentru specializarea de Chirurgie orală și maxilo-facială, susține Alianța Națională a Organizațiilor Studențești din România (ANOSR) într-un…
Vezi articolul

Ministrul Familiei, Gabriela Firea, anunţă înfiinţarea Observatorului Naţional al Copilului: Trebuie să ştim în mod real câţi copii sunt în situaţii de risc / 46.000 de copii, în centre de plasament

Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse Gabriela Firea a anunţat, luni, pe Facebook, înfiinţarea Observatorului Naţional al Copilului care va costa 9 milioane de euro din fonduri nerambursabile. Este…
Vezi articolul

Subiect mai greu pentru absolvenții liceelor tehnologice, decât pentru mate-info, la examenul la Matematică. Enescu: Integrala de la Tehnologic s-ar putea să facă, din păcate, diferența între cine trece și cine nu trece

Unul dintre subiectele pe care le-au avut de rezolvat absolvenții liceelor tehnologice la examenul de astăzi la Matematică a fost mai dificil decât subiectul corespondent care le-a picat absolvenților de…
Vezi articolul