Studenții de la Universitatea de Vest din Timișoara protestează față de eliminarea sesiunii de restanțe, pentru anii care nu sunt terminali – petiție online

18.847 de vizualizări
Foto: UVT
Studenții Universității de Vest din Timișoara (UVT) protestează față de eliminarea sesiunii C de restanțe pentru anii neterminali (o variantă a studenților de a-și promova unul sau mai multe examene restante din anii anteriori). Decizia de a se desființa sesiunea C a fost luată încă din anul 2023. Anul universitar anterior, studenții au mai avut inițiative similare, însă nu publice, ci în interiorul universității. Ei solicită reintroducerea acesteia printr-o petiție online, sub formă de Google Form.
  • Edupedu.ro a solicitat un punct de vedere din partea Universității de Vest din Timișoara în legătură cu situația reclamată de studenți, pe care îl vom publica în momentul în care îl vom primi.

Potrivit organizației studenților din OSUT (Organizația Studenților de la Universitatea Timișoara), Consiliul de Administrație al Universității de Vest Timișoara a decis în 2023 eliminarea sesiunii C pentru anii care nu sunt terminali.

Conducerea Universității a explicat decizia prin faptul că numărul studenților care se prezintă la examenele din sesiunea C și le promovează este unul extrem de mic, nefiind astfel justificată nevoia acesteia din punct de vedere statistic, acesta fiind și contraargumentul principal pe care l-am primit pe parcursul negocierilor, însoțit de situațiile numeroase în care și prezența efectivă este scăzută și de perioada oricum aglomerată din punct de vedere administrativ pentru personalul universității”, conform studenților.

Totuși, potrivit lui Alexandru Olaru, inițiator al acțiunii, student la Drept, după adoptarea deciziei, UVT a introdus o sesiune specială, limitată la un singur examen restant din anul anterior: „UVT a acceptat propunerea OSUT de a menține sesiunea C pentru studenții din anii terminali, practic admițând tacit că totuși ar fi necesară o sesiune de toamnă. Același UVT, după adoptarea deciziei a hotărât organizarea unei sesiuni speciale C pentru studenții din anii neterminali pentru susținerea unui singur examen restant dintr-un an anterior. Deci: a eliminat; a menținut-o pentru anii terminali; a introdus o excepție temporară și limitativă. De ce au eliminat-o și s-au auto-contrazis?”, a declarat acesta.

La vremea adoptării deciziei, OSUT a prezentat toate argumentele necesare pentru menținerea sesiunii C, iar un număr de aproximativ 1100 de studenți au completat un formular pentru a-și arăta susținerea pentru Sesiunea C, însă UVT a spus la vremea respectivă că numărul este nesemnificativ, conform studentului.

De ce consideră studenții sesiunea C necesară?

Studenții de la Universitatea de Vest Timișoara au întocmit o listă cu motivele pentru care consideră ca era necesară sesiunea C:

Reducerea stresului academic și prevenirea abandonului: Studenții aveau o șansă reală de a recupera restanțele, mai ales în contexte de dificultăți personale, probleme medicale sau financiare. 

Flexibilitate pentru studenții cu joburi: Mulți studenți lucrează pentru a se întreține, iar sesiunea C le permitea să își gestioneze mai bine timpul și examenele. 

O plasă de siguranță academică: Nu toți studenții evoluează uniform; sesiunea C oferea timp suplimentar celor care aveau nevoie, fără să-i forțeze în situații de exmatriculare sau repetare inutilă. 

Echitate între studenți: Faptul că doar anii terminali mai beneficiază de sesiunea C este o inechitate evidentă, care creează studenți „de rang 1” și „de rang 2” în aceeași universitate. 

O completare necesară pentru regula „treptei”: UVT aplică deja un sistem strict, care condiționează promovarea în anul 3 de promovarea integrală a anului 1 (și la fel pentru anul 4 cu restanțele din anul 2). Eliminarea sesiunii C suprapune un obstacol suplimentar, creând un mediu academic rigid și lipsit de empatie.”

Potrivit studenților, UTV ar împiedica parcursul academic al acestora, se introduce treapta (nu treci în anul 3 cu restanță din anul 1) și se elimină sesiunea C. „Nu și-a consultat real studenții, a adoptat decizia imediat ca primă măsură în virtutea argumentelor aduse, nu a încercat să adopte măsuri tranzitorii sau să campanii de informare privind importanța sesiunii C.”

Conform studenților, în momentul de față există un număr de aproximativ 500 de studenți care nu pot promova în anul 3 din cauza unei restanțe din anul 1.

Mobilizarea studenților

Pentru a solicita revenirea asupra deciziei, studenții au inițiat o petiție online, sub forma unui Google Form, strângând peste 800 de completări în câteva zile, și au lansat o campanie pe rețelele de socializare, unde au strâns până acum peste 400 de urmăritori.

„Inițiativa noastră a luat naștere pentru a convinge conducerea universității că sesiunea C era necesară. Suntem independenți de OSUT. Am lansat o petiție online și am creat un cont de Instagram pentru a arăta public forța și unitatea studenților. Sesiunea C era o a treia șansă a studenților de a-și promova unul sau mai multe examene restante din anii anteriori sau din anul în curs.”, au mai adăugat studenții.

Manifestul studenților la UVT

Structură an universitar 2024-2025 la UVT


3 comments
  1. Domnii studenți au ajuns în sfârșit la vorbele celor care au absolvit cursurile cel puțin a unei facultăți și anume pentru a promova anul , ești obligat să promovezi toate examenele materiilor studiate în anul respectiv. Moda să ajungi în ultimul an în pragul examenului de licență, dar tu să vii cu 2÷3 examene nepromovate din anul I sesiunea de iarnă , pentru că ai acel punctaj care se poate cumpăra.

  2. Poate ca nu are legătură directa cu subiectul, dar măcar tangent tot are o relevanță: ar fi fost mai credibil dacă studenții nu foloseau atât de vizibil ChatGPT la construirea argumentelor.
    Lene intelectuală la maximum, cam ceea ce duce și la nevoia de „restanțe la restanțe”. Ironic, nu?

  3. Poate ca studenții nu prea știu, dar sesiunea B, in UVT, este sesiunea de restante.
    O sesiune C, in aceasta accepțiune, nu înseamnă decât o sesiune de restante la restante.
    Da, este vina UVT ca a modificat întreagă schema, in urma cu multă vreme.
    Pentru ca, in acel moment, la fel ca-n celelalte Universități, era sesiunea normală si sesiunea de… toamna.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Elevul de 16 ani la Colegiul Național „Ion Creangă” din București, arestat preventiv pentru 30 de zile, este acuzat de tentativă de omor calificat / Procurorii: A premeditat săvârşirea faptei, s-a interesat despre pedeapsa aplicabilă, a făcut planuri în legătură cu modul în care urma să acţioneze şi s-a înarmat cu un cuţit

Elevul de 16 ani de la Colegiul Național „Ion Creangă” din București care a atacat cu cuțitul o profesoară în timpul orei a fost arestat preventiv, joi, pentru 30 de…
Vezi articolul

Elevii români, premiați cu trei medalii de aur, cinci de argint și două de bronz la Olimpiada de Informatică a Europei Centrale – CEOI 2025, organizată din nou de România, după ce a fondat-o în 1994

Elevii olimpici români au obținut trei medalii de aur, cinci de argint și două de bronz la Olimpiada Central Europeană de Informatică 2025 (CEOI), organizată la Cluj-Napoca, potrivit Ministerului Educației…
Vezi articolul

Caz de plagiat didactic semnalat de un fost profesor, după ce Inspectoratul Școlar Gorj i-ar fi preluat o problemă de geometrie în subiectele de Matematică la simularea județeană a Evaluării Naționale de clasa a VIII-a fără să citeze sursa / Instituția susține că nu a plagiat

Un fost profesor reclamă un plagiat didactic făcut de Inspectoratul Școlar Județean Gorj. Acesta arată într-un clip pe Youtube că instituția a luat o problemă de geometrie publicată de el…
Vezi articolul

Universitatea Babeș-Bolyai – singura instituție românească în top 1000 al clasamentului internațional CWUR 2025, luat în calcul pentru metarankingul universitar național / Alte șapte universități românești – în top 2000

Opt universități din România au fost incluse în ediția din acest an a clasamentului internațional al universităților CWUR (Center for World University Rankings), dat luni publicității. Dintre acestea, doar una…
Vezi articolul

Avem, din această toamnă, 18 specializări duale în învățământul superior, a spus Ligia Deca: Tinerii care urmează învățământul dual la liceu vor putea ajunge până la nivel de doctorat / Primele clase de liceu dual ar trebui înființate în septembrie 2025

Studenții pot învăța, începând de anul acesta, în sistem dual, în cadrul a 18 specializări de la universități din țară, a declarat ministrul Educației, Ligia Deca, la ceremonia de deschidere…
Vezi articolul

GRAFIC cazurile de COVID-19 din școli, în scădere, raportează Ministerul Educației / Peste 19.000 de elevi și peste 4.700 de angajați din sistemul de educație au coronavirus / Peste 23% din testele rapide pozitive au fost confirmate false, după testarea PCR

În ultima săptămână s-a înregistrat o scădere a numărului de infectări cu SARS-CoV-2 în mediul școlar și, implicit, a numărului de clase și unități cu activitate organizată în sistem online,…
Vezi articolul