Studiu elvețian: Nu poate fi stabilită o legătură clară între redeschiderea școlilor și creșterea numărului de cazuri Covid-19 în lume

977 de vizualizări
Photo 195102426 © Dreamstime.com
Redeschiderea școlilor în lume, după luni de școală online și vacanțe, nu poate fi pusă, în general, în relație directă cu numărul în creștere de cazuri de Covid-19, potrivit unui studiu realizat pe datele din 191 de țări de către fundația elvețiană Insights for Education, citat de Reuters. Aceasta argumentează că, în schimb, închiderea școlilor pe parcursul anului 2020, la nivel global, echivalează cu o „datorie pandemică de învățare” de 300 de miliarde de zile de școală, pierdute acumulat de copiii lumii.

Potrivit analizei citate, 84% dintre aceste zile de școală ar fi pierdute de copii din țările sărace. Raportul arată că, în acest moment, 711 de milioane de elevi de pe glob nu merg, încă, la școală.

„S-a presupus că deschiderea școlilor va determina o creștere a infectărilor și că închiderea școlilor va reduce transmisia, dar realitatea este mult mai complexă”, este citată șefa fundației IfE, Randa Grob-Zakhary.

Studiul a constatat, între altele:

  • 52 dintre țările unde școlile s-au redeschis în august și septembrie, inclusiv Franța și Spania, au înregistrat o creștere a ratei infecțiilor în timpul vacanței școlare, comparativ cu perioada în care au fost închise.
  • În alte țări, precum Ungaria sau Marea Britanie, rata infecțiilor a scăzut după închiderea inițială a școlilor, a rămas scăzută pe timpul vacanței și a reînceput să crească după redeschidere.
  • O analiză detaliată a situației din aceste 52 de țări nu a găsit nicio corelare clară între deschiderea/închiderea școlilor și rata infecțiilor, ceea ce sugerează că alți factori trebuie luați în considerare, pentru a stabili cauzele creșterii numărului de cazuri. De aceea, spune Grob-Zakhary, „este esențial acum să învățăm de la țările care se redeschid pe fondul unei creșteri a ratei infecțiilor”.

Photo 195102426 © Michele D’OttavioDreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil. 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Mircea Miclea, despre rotirea elevilor în bănci, recomandată de Ministerul Educației: Această abordare este aberantă. Dacă copilul își schimbă des colegul, subminezi ideea de a avea relații coezive, în care-l cunoști pe celălalt, în care te înțelegi cu el

Profesorul universitar Mircea Miclea a vorbit despre rotirea periodică a elevilor în bănci, recomandată în proiectul de metodologie pentru prevenirea şi combaterea segregării şcolare în învăţământul preuniversitar. Din perspectiva sa, această…
Vezi articolul

OFICIAL Criterii și documente necesare pentru burse sociale în anul școlar 2023-2024. Bursele medicale, cele pentru elevii orfani și din familii monoparentale nu sunt condiționate de venit / Definiția familiei monoparentale

Elevii primesc șase categorii de burse sociale în anul școlar 2023-2024, potrivit ordinului publicat în Monitorul Oficial. Bursele medicale, cele pentru elevii orfani de un părinte sau ambii și pentru…
Vezi articolul

EXCLUSIV Mușamalizarea unui nou caz de nepotism la olimpiadă. Inspectoratul școlar Caraș-Severin și Ministerul Educației nu au luat nicio măsură până acum, deși știau de 4 luni că un profesor de muzică din Arad a fost evaluator la olimpiada națională, faza zonală, deși nepotul era înscris în concurs

Un profesor de muzică de la Colegiul Național de Arte „Sabin Drăgoi” din Arad a fost membru în comisia Olimpiadei Naționale de Muzică, faza zonală (zona 5 – Vestul țării),…
Vezi articolul