DOCUMENT Până pe 5 aprilie, toate școlile particulare vor avea inspecții impuse de Ministerul Educației / Prezența la ore a profesorilor și elevilor, în vizorul evaluatorilor

7.788 de vizualizări
Foto: © Iakov Filimonov | Dreamstime.com
Toate școlile particulare și confesionale vor avea inspecții impuse de Ministerul Educației, până la data de 5 aprilie, conform unui document obținut de Edupedu.ro. Va fi verificată prezența la ore a profesorilor și a elevilor la începutul și sfârșitul programului, după cum se arată în nota Ministerului Educației.

Un alt aspect vizat se referă la respectarea prevederilor referitoare la aplicarea planului-cadru şi a programelor școlare în vigoare. Vor fi verificate și documentele elevilor, precum: caiete, notițe, lucrări scrise.

Sunt în vizor și rezultatele obținute la examenul national de Bacalaureat de către unitățile de învăţământ preuniversitar particulare.

Conform documentului Ministerului Educației, sunt vizate următoarele:

„1. Verificarea completării documentelor şcolare;

2. Verificarea modului în care se realizează procesul instructiv-educativ; Rezultate obținute de elevi; respectarea prevederilor referitoare la aplicarea planului-cadru şi a programelor școlare în vigoare, evaluarea elevilor; frecvența notării elevilor + verificarea documentelor elevilor (caiete, notițe, lucrări scrise etc);

3. Verificarea prezenței la clasă a cadrelor didactice și a elevilor la începutul și sfârşitul programului;

4. Rezultatele obținute la examenul national de Bacalaureat de către unitățile de învăţământ preuniversitar particulare; Evoluția rezultatelor elevilor în ultimii trei ani;

5. Modul în care au fost rezolvate constatările şi recomandările realizate în cadrul inspecțiilor de specialitate efectuate anterior de ISJ (plan de măsuri remediale);

6. Modalităţile de colaborare ale unitatilor de învăţământ particular și eventualele disfuncții în relația acestora cu ME, ISJ. ARACIP, CNPEE, alte instituții din sistemul educational;

7. Consilierea unităților de învăţământ particular/ alternativ şi recomandări în raport cu obiectivele urmărite.”

Potrivit sursei citate, „activitatea de inspecție tematică privind învăţământul particular și alternativ în anul scolar 2023-2024 va fi efectuată de către inspectori şcolari pentru învăţământul particular și alternativ/metodiști din cadrul inspectoratelor şcolare/ISMB.

În deplasările care se vor efectua în unitățile de învăţământ, persoanele nominalizate pot fi însoțite și de 1-2 metodiști de specialitate ai inspectoratului şcolar județean/ISMB”.

Până la data de 5 aprilie se va elabora şi înainta în format electronic la Ministerului Educației Raportul inspecției tematice.

Numărul de note

Până la finalul anului 2023, elevii trebuie să fi avut câte 3 note la disciplinele cu mai mult de 2 ore pe săptămână, potrivit unei adrese a Ministerului Educației din 4 septembrie 2023. Dintre aceste note, cel puțin una se recomandă să fi fost acordată în urma unei evaluări scrise, după cum se arată în document.

Pentru anul școlar 2023-2024 se aplică prevederile Regulamentului-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar (articolul 107), care reglementează modalitatea de notare și numărul de calificative, fiind impuse și anumite prevederi.

Conform ROFUIP, la sfârșitul anului școlar, la o materie, un elev trebuie să aibă minimum N+3 note. Cu alte cuvinte, profesorul va pune cu cel puțin 3 note mai mult decât numărul de ore pe săptămână la acea materie, la clasă.

Art. 107 – „(4) Numărul de calificative/note acordate anual fiecărui elev, la fiecare disciplină de studiu, este stabilit de cadrul didactic, în funcție de numărul unităților de învățare și de numărul săptămânal de ore prevăzut în planul-cadru. La fiecare disciplină numărul de calificative/note acordate anual este cu cel puțin trei mai mare decât numărul de ore alocat săptămânal disciplinei în planul-cadru de învățământ.

Despre inspecțiile școlare

Tipuri de inspectie școlară și cine le realizează, potrivit normelor în vigoare, adică regulamentului de inspecție inspecție a unităților de învățământ preuniversitar din decembrie 2020.

„Inspecția unităților de învățământ preuniversitar se poate realiza de către:

  • Ministerul Educației și Cercetării;
  • inspectoratele școlare.

După conținutul/obiectul principal al inspecției, se disting trei tipuri fundamentale de inspecție a unităților de învățământ preuniversitar: inspecția școlară generală a unităților de învățământ preuniversitar, inspecția tematică și inspecția de specialitate.”

Ce este inspecția tematică

  1. Inspecția tematică este o activitate de evaluare sau control a/al unui domeniu particular/mai multor domenii particulare al/ale activității unităților de învățământ preuniversitar sau a/al personalului care deservește aceste instituții, în principal, a/al activității cadrelor didactice. În cadrul acestui tip de inspecție se realizează inclusiv activități de consiliere, în raport cu obiectivele concrete vizate, în direcția îmbunătățirii continue a activității unității de învățământ.”

Foto: © Iakov Filimonov | Dreamstime.com / Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.

Citește și:
Profesorii lipsesc de la ore? – dezbatere Europa FM pornită de la un val de mesaje date de părinți, în care aceștia reclamă absenteism al cadrelor didactice în mai multe școli din București și din țară

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Comisarul European pentru Educație răspunde petițiilor despre salariile profesorilor, inclusiv unei petiții depuse de o elevă din România: Comisia e atentă la condițiile de muncă din școli, mai ales că niciun stat UE nu și-a îmbunătățit rezultatele la PISA

Comisia Europeană, structură executivă care are atribuții limitate în domeniul educației, „continuă să sprijine puternic eforturile țărilor membre de a face față provocărilor complexe” din acest, domeniu, a spus joi,…
Vezi articolul

Microbilog al Universității de Medicină din Iași, despre etapele dezvoltării unui vaccin și ce efect are închiderea școlilor și facultăților în răspândirea coronavirusului: „Mai curând copiii de vârstă mică par să fi înțeles importanța acestor măsuri”

Care sunt principalele diferențe între noul coronavirus și gripa sezonieră, dacă și ce efect au măsurile de închidere a instituțiilor de învățământ, precum și care sunt etapele cercetării și dezvoltării…
Vezi articolul

Bacalaureatul la limba română înseamnă cinci opere. E o mare greșeală pentru că astfel se impune nivelul de lectură. Dacă pregătești elevi încă din clasa a IX-a, în funcție de subiectele de la BAC, este clar că elevul nu va citi niciodată nimic, spune profesorul de limba română Emil Munteanu

Profesorul de limba și literatura română, Emil Munteanu, de la Colegiul Naţional Iaşi spune că Bacalaureatul “înseamnă doar câteva opere, adică îl condamni pe elev în cel mai bun caz…
Vezi articolul

În următorii patru ani vom avea o reformă reală a sistemului de educație în ceea ce privește modul de predare, programa, structura orelor, spune ministrul Educației. Cum se va schimba școala românească? Mai mult spre teleșcoală

Sorin Cîmpeanu, ministrul Educației, promite că în următorii 4 ani vom avea “o reformă reală a sistemului de educație în ceea ce privește modul de predare, programa, structura orelor”. Oficialul…
Vezi articolul