STUDIU Emisiile de CO2 au ajuns aproape de nivelurile record înregistrate înainte de pandemia de COVID-19 / Cercetătorii trag un semnal de alarmă privind combaterea schimbărilor climatice

97 de vizualizări
Foto: Unsplash.com
Criza economică provocată de pandemia de COVID-19 nu a reprezentat decât un moment de temporizare pentru încălzirea climei de pe Terra, iar emisiile globale de CO2, principalul gaz cu efect de seră, au crescut din nou în acest an, lăsând tot mai puţin timp omenirii pentru a combate schimbările climatice, au alertat autorii unui studiu ştiinţific, relatează AFP, citată de Agerpres.

Pandemia de coronavirus a provocat o oprire a activităţilor în mare parte a lumii şi a economiei mondiale, care este dependentă de energiile fosile, determinând astfel o scădere spectaculoasă cu 5,4% a emisiilor totale de CO2 în anul 2020.

Însă, în 2021, ele urmează să crească cu 4,9% şi se vor apropia la mai puţin de un procent de recordul absolut din 2019, potrivit unui studiu realizat de Global Carbon Project, publicat în marja Conferinţei ONU pentru schimbări climatice (COP26). Global Carbon Project, alcătuit din oameni de ştiinţă din întreaga lume, studiază „bugetele” de carbon globale, reprezentând cantitatea de CO2 care poate fi emisă la nivel mondial.

Citește articolul complet pe G4Media.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dezbatere națională despre empatie și respectul față de animale în școli, la Liceul Teoretic „Horia Hulubei” din Măgurele / Opționalul școlar „Ora cu și pentru animale” ar putea intra în oferta națională din 2026

Prima dezbatere națională despre empatie și respectul față de animale în școli are loc pe 28 mai la Liceul Teoretic „Horia Hulubei” din Măgurele, județul Ilfov. Dezbaterea are loc în…
Vezi articolul

Daniel David: Planurile-cadru pentru liceu le voi pune în dezbatere în ianuarie și vom avea și o dezbatere națională. Nu sunt pentru a introduce materii noi peste materii noi, mi se pare o greșeală / Problema noastră majoră ține de faptul că nu știm să predăm bine conținuturile pe care le-am stabilit și manualele nu sunt destul de prietenoase

„Eu voi pune în dezbatere, în luna ianuarie, planurile-cadru pentru liceu, veți vedea materiile care sunt acolo. Competențele importante de multe ori ar trebui să apară ca unități de învățare…
Vezi articolul