Subiecte Evaluare Națională clasa a VI-a 2025 – Limba română. „Bunicul din lună” de Lavinia Braniște, unul dintre textele la prima vedere. Elevii au avut de motivat dacă întrebările unui copil sunt un semn al istețimii acestuia

108.945 de vizualizări
Foto: captură subiect
Elevii de clasa a VI-a au susținut marți, 27 mai, proba de Limbă și comunicare din cadrul Evaluării Naționale 2025. Durata alocată rezolvării este de 60 de minute pentru fiecare test administrat (EN VI). Miercuri, 28 mai, are loc proba de Matematică și Științe ale naturii.

UPDATE Ora 15: Ministerul Educației și Cercetării a publicat subiectele pe care le-au primit elevii la Limba română.

Subiect Limba română

Subiect Limba română pentru școlile și secțiile cu predare în limba maghiară

Candidații au avut de răspuns la 18 cerințe și testarea a avut două părți. La prima parte au fost două texte la prima vedere și întrebări pe baza lor. Partea a II-a presupune noțiuni de gramatică.

Iată subiectele primite de elevi la Limba română:

Rezultatele elevilor, potrivit metodologiei

Din acest an școlar, rezultatele elevilor la evaluările naționale de la clasele a II-a, a IV-a și a VI-a vor fi sub formă de punctaje în loc de coduri. La solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog.

Art. 28. — „(1) Rezultatele individuale obținute la EN-2025 nu se afișează/nu se comunică public și nu se înregistrează în catalogul claseiPrin excepție, la solicitarea scrisă a elevului, punctajele obținute se pot echivala în calificative/note și pot fi trecute în catalog. Rezultatele sunt valorificate la nivelul unității de învățământ prin:

a) elaborarea planurilor individualizate de învățare;

b) informarea elevilor și a părinților/reprezentanților legali ai elevului asupra stadiului formării și dezvoltării competențelor evaluate.

(2) Rezultatele individuale la EN-2025 cuprinse în fișele de evaluare sunt supuse unui proces de analiză de către cadrul didactic și de către colectivul de catedră din fiecare unitate școlară. În urma acestei analize, cadrul didactic decide, acolo unde este cazul, elaborarea planului individualizat de învățare al elevului, instrument fundamental de remediere/dezvoltare/ orientare care cuprinde informații diagnostice și prognostice în vederea orientării și optimizării învățării.”

Cea care a decis introducerea notelor la Evaluarea Națională de la finalul claselor a II-a, a IV-a și a VI-a, în loc de rezultate pe coduri, similare celor folosite de testările internaționale de tip PISA, a fost Ligia Deca, precedenta ministră a Educației, care a scos și limba străină de la evaluarea de la clasa a VI-a.

Calendarul pentru evaluarea națională de la clasa a VI-a
  • Limbă și comunicare — Limba română — 27 mai 2025
  • Matematică și Științe ale naturii — 28 mai 2025
  • Limbă și comunicare — Limba maternă — 29 mai 2025


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Triaj epidemiologic zilnic în toate școlile, la începutul orelor – Ministerul Educației cere inspectoratelor să monitorizeze îmbolnăvirile prin gripă

Ministerul Educației le cere inspectoratelor școlare să monitorizeze evoluția cazurilor de îmbolnăvire prin gripă și infecții respiratorii în școli și grădinițe. „Astfel, în toate școlile din țară, se va efectua…
Vezi articolul

DOCUMENT Guvernul a publicat doar Memorandumul prin care va adopta proiectul „România Educată” / Raportul prezidențial, în sine, nu a fost făcut public, dar abia ieri a fost trimis la Ministerul Educației / Până pe 1 octombrie ar trebui să avem o nouă lege a Educației, iar în noiembrie din nou consultări pentru „definitivarea pachetului legislativ”

Raportul „România Educată” nu a fost publicat de către Guvern ca anexă la Memorandumul pentru aprobarea acestuia, pe ordinea de zi a ședintei de Guvern de miercuri, 14 iulie. A…
Vezi articolul

Construirea unei „școli online suport” și „granturi pentru partenerii care dezvoltă conținut educațional în format digital” – soluții propuse de senatorul USR-PLUS Ștefan Pălărie, după ce elevii care au făcut peste 159 de zile de „școală online”, „au pierdut un an școlar și pierderile nu mai pot fi recuperate”

Construirea unei „școli online suport” și „granturi pentru partenerii care dezvoltă conținut educațional în format digital”, propune senatorul USR-PLUS Ștefan Pălărie într-un text publicat pe pagina sa de Facebook. Pălărie…
Vezi articolul

Oficial, nicio școală din București nu va funcționa în trei schimburi în anul școlar 2025-2026, ci cu program „decalat”, anunță Inspectoratul școlar București / Orarul elevilor arată însă altceva

Nicio școală din București nu va funcționa în trei schimburi în anul școlar 2025-2026, anunță Inspectoratul Școlar al Municipiului București, într-un răspuns la solicitarea Edupedu.ro. Trei școli, toate din sectorul…
Vezi articolul