OFICIAL Bibliografia pentru concursul de directori și directori adjuncți de școli din 27 iulie 2021 conține capitole din trei cărți și mai multe acte normative

32.250 de vizualizări
Foto: © Studiomay | Dreamstime.com
Câteva capitole din trei cărți despre management și despre învățare, plus Legea Educației, Statutul elevului, Regulamentul de organizare și funcționare a școlilor – ROFUIP, acestea sunt elementele din bibliografia de concurs pentru examenul național de directori de școli din 27 iulie 2021, potrivit documentului publicat în consultare publică de Ministerul Educației.

Prima carte din Bibliografie este Bush, T. (2015) „Leadership și management educațional. Teorii și practici actuale”, de la Editura Polirom. Din această carte candidații la concursul de directori de școli trebuie să citească capitolele 1, 2, 3, 4, 8.

Următoarea carte este Hattie, J. (2014). „Învățarea vizibilă”, de la Editura Trei – doar capitolul 9.

A treia carte din bibliografie este Senge, P. (Coord). 2016. „Şcoli care învaţă. A cincea disciplină aplicată în educaţie”, tot de la Editura Trei, capitolele VIII.1, IX, XII, XIII.1

Următoarele elemente sunt:

Legea educației naționale nr. 1/2011 cu modificările și completările ulterioare – Titlurile I, II, IV (Capitolul I), V, VI, VII.

Statutul elevului aprobat prin ordinul ministrului educației și cercetării nr. 4742/2016.

ROFUIP – regulament-cadru de organizare și funcționare a unităților de învățământ preuniversitar, aprobat prin ordinul de ministru nr. 5.447/31.08.2020. 

Raport privind starea învățământului preuniversitar din România 2019-2020, partea I.

Repere pentru proiectarea și actualizarea curriculumului național – Partea 1: Capitolele 2, 4   Partea a 2-a: Capitolele 6, 7, 10.

Foto: © Studiomay | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care site-ul Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


5 comments
  1. Vai de mama celor care sunt în funcție și vor să participe la concurs.
    Cele mai nepotrivite date de desfășurare ale unui astfel de concurs, sunt la început de an școlar, când îți iese păr alb, și la final, când sunt examene de bac, evaluări, etc.
    Ei au ales prima variantă ….. Sau poate au anumite intenții ……

  2. Această programare a examenului pentru directori la început de an școlar va avea efecte negative asupra întregului an școlar !

  3. Această programare a concursului pentru directori de școli, suprapus peste deschiderea anului școlar, iar apoi peste tot ceea ce înseamnă inceputul de an școlar nu este nimic altceva decat o adevarata nepăsare fata cei în functie ! ( Parcă ar fi fost făcută de oricine altcineva numai de oameni din educație nu )
    Când ar trebui să învețe aceștia pentru concurs ? ! ? ! ?
    După începerea anului școlar sunt de rezolvat multe alte probleme :
    – Ședințe cu părinții și lectorate cu părinții,
    – consilii profesorale, consilii de administrație,
    – constituirea comisiilor,
    – decizii,
    – constituirea consiliului elevilor,
    – planuri manageriale, PDI-uri, planuri operaționale, regulamente Regulamente – de ordine interioară și intern,
    – protecția muncii angajați,
    – orarul școlii,
    – verificare/ avizare zeci de planificări,
    – sute de carnete de elevi,
    – fișa postului pentru angajați,
    – contracte pentru alimente, pază, wifi, etc- discutate în C.A.
    – întocmiri de documente cum ar fi: grafice de asitență la lecții, graficele de interasistențe,
    – rapoarte, situații statistice, etc,
    – interminabilele machete adrese către ISJ-uri cu termene urgente, mai ales la început de an școlar
    – Implementarea metodologiei privind ASIGURAREA SECURITĂȚII ȘI SĂNĂTĂȚII COPIILOR ȘI ANGAJAȚILOR ÎMPOTRIVA INFECTĂRII CU COVID 19: trasee, dezinfectanți, dispersere, distanțare, numiri responsabili, controale, asistență medicală, + binînțeles documentațiile aferente, etc
    – plus zeci și zeci de alte probleme care apar ZILNIC din partea SUTELOR de elevi dintr-o școală, mai ales la un început de an școlar !
    Rugăm factorii decizionali din minister care se ocupă de organizarea acestui concurs să reanalizeze aceste date de desfășurare.

    1. Tudorică, tu chiar crezi că ei nu știu lucrurile astea ?
      Problemuța este că așa e gândită . . . . ! 🙂 !

  4. Nu știu de ce este menajat intruna de presă, dar acest Ministru al Educației mai mult încurcă borcanele în sistem…. Un Abramburel la puterea a 10 a… Tot ce propune iese prost. Orele remediale – neplătite în continuare… Deja, oamenii se pregătesc de procese pentru recuperarea banilor pentru care au prestat atâtea luni, din timpul și pe banii lor (aceste ore s-au făcut, uneori, și sâmbăta!)…. Mai bine s-ar închide în casă, o vreme, cu jaluzelele trase….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Rezultatele chestionarului sindicatelor: aproape 78% dintre profesorii respondenți spun că sunt de acord cu „prorogarea” încheierii situației școlare pe semestrul I / 67% susțin declanșarea grevei generale începând cu 10 ianuarie 2022

77,8% dintre respondenții unui chestionar al federațiilor sindicale din învățământ spun că sunt de acord cu „prorogarea” încheierii situației școlare pe semestrul I, iar 67,5% susțin declanșarea grevei generale începând…
Vezi articolul

Profesorii care vor scrie noile planuri-cadru pentru liceu, aleși prin selecție publică și plătiți pentru participarea în comisii. Cine poate aplica și când se lansează înscrierile – DOCUMENT

Ministerul Educației a lansat în dezbatere publică procedura care reglementează cine poate face parte din comisiile de elaborare și de validare a planurilor-cadru de învățământ. Acestea vor sta la baza…
Vezi articolul

Bogdan Cristescu, director al Centrului Național de Curriculum și Evaluare: În secunda în care vom oferi educație de calitate în clasă peste tot și vom oferi încredere în sistem, fenomenul meditațiilor se va diminua

Bogdan Cristescu, director al Centrului Național de Curriculum și Evaluare, spune că fenomenul meditațiilor se va diminua „în secunda în care vom oferi educație de calitate în clasă peste tot…
Vezi articolul

Serie de evenimente susținută de APRIL

VIDEO Este necesară apariția unui post în toate unitățile de învățământ, responsabil de toate programele sociale, spune inspectorul școlar general adjunct al ISJ Timiș, Cosmin Hogea

Înființarea unui post în fiecare școală care să aibă în responsabilitate toate programele sociale, aceasta este propunerea făcută de Cosmin Hogea, inspectorul școlar general adjunct al Inspectoratului Școlar al Județului…
Vezi articolul