Surse: Niciun rector nu a ridicat problema plagiatului în fața premierului Ciucă, la întâlnirea de la Guvern, sau a desființării CNADTCU, ori a acordării titlurilor de doctor de către universități, propuse în proiectele legilor Educației

6.340 de vizualizări
Foto: Gov.ro
La întâlnirea-reuniune a consorțiilor universitare românești cu premierul României, Nicolae Ciucă, niciunul dintre cei 25 de rectori și reprezentanți ai universităților „veniți din toată țara”, nu a ridicat problema titlurilor de doctor acordate de universități sau cea a plagiatelor, inclusiv a acuzațiilor de plagiat aduse premierului, ori cea a desființării CNADTCU – Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare – instituția care analizează cazurile de plagiat și dă verdicte în aceste cazuri, fiind singura care poate propune retragerea unui titlu academic de doctor. Informațiile au fost confirmate de sursele Edupedu.ro.

Niciun consorțiu universitar nu a prezentat înainte cu ce teme merge la întâlnirea cu premierul și nici după nu au existat, până la ora publicării acestui articol, comunicări despre ce s-a discutat la Palatul Victoria.

Guvernul a dat un comunicat, dar nicio fotografie de la eveniment nu a fost publicată pe conturile oficiale de Facebook ale Guvernului sau premierului Ciucă până la ora publicării articolului, conturi cu o activitate foarte intensă, din care nu a lipsit până acum niciun eveniment care a avut loc la Palatul Victoria. Acesta ar fi primul.

Edupedu.ro a scris despre întâlnirea de luni, de la Guvern, iar temele care s-ar fi dorit abordate, conform planului inițial, erau următoarele, potrivit surselor Edupedu.ro:

  1. Consolidarea conectării universităților la mediul socio-economic 
  2. Susținerea conectării universităților românești la mediul internațional
  3. Susținerea excelenței și performanței universităților românești
  4. Susținerea echității și a sprijinului acordat studenților
  5. Susținerea eticii și deontologiei universitare 
  6. Consolidarea autonomiei universitare și eliminarea birocrației, în paralel cu creșterea responsabilității universităților
  7. Susținerea programului de digitalizare a universităților românești
  8. Aspecte legate de statutul cadrului didactic universitar
  9. Susținerea învățământului superior medical
  10. Reglementarea la nivel de lege a valorilor învățământului universitar

În cele câteva imagini publicate de la reuniunea la care a avut acces doar fotograful oficial, se poate vedea cum premierul Ciucă le mulțumește rectorilor pentru „prezența la această activitate, pe care am pregătit-o împreună cu ministrul Cîmpeanu”.

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu se declară și el „absolut impresionat” de faptul că au venit „toți rectorii care au confirmat”.

Rectorii prezenți la Guvern pot fi identificați doar după fotografiile și imaginile oficiale, pentru că instituția nu a prezentat în niciun comunicat numele acestora:

De remarcat că niciun consorțiu universitar nu a avut până în prezent vreo luare de poziție sau vreo reacție publică la proiectul legii învățământului superior, cu toate că acesta prevede desființarea CNADTCU sau posibilitatea ca plagiatorii să ceară cu o simplă cerere renunțarea la doctorate, fără nicio consecință sau vreo despăgubire.

Amnistierea plagiatorilor prin noua lege a educației: orice plagiator va putea să renunțe, gratis, la doctoratul făcut pe banii statului, dacă legea este promovată. Premierul Ciucă, protagonist al celui mai mare scandal de plagiat din prezent, “a validat total“ legea și va putea renunța unilateral la titlu, potrivit unei analize publicate luni de Edupedu.ro.

Amintim că premierul Ciucă “a validat total“ proiectul de lege care îi permite chiar lui să renunțe la titlul de doctor obținut în urma plagierii conținute în cel puțin 42 de pagini, potrivit analizei realizate de jurnalista Emilia Șercan.

Reamintim că pe 18 ianuarie 2022, jurnalista Emilia Șercan a publicat o investigație în PressOne, conform căreia teza de doctorat a premierului Nicolae Ciucă, susținut de Klaus Iohannis, include conținut plagiat în cel puțin 42 de pagini din totalul de 138. Conținutul din cel puțin 19 pagini a fost plagiat din alte două teze de doctorat susținute anterior la Universitatea Națională de Apărare „Carol I” (UNAP), una dintre ele coordonată chiar de îndrumătorul premierului. Cu câteva excepții, porțiunile plagiate depistate au fost copiate din surse tipărite, care nu ar putea fi detectate cu un soft anti-plagiat, se arată în investigație.

Nicolae Ciucă a obținut anularea, în instanță, a solicitărilor depuse la CNADTCU pentru verificarea suspiciunilor privind teza sa de doctorat, Consiliul din coordonarea Ministerului Educației care cercetează tezele de doctorat plagiate și care este singurul ce poate decide acordarea sau retragerea unui titlu de doctor.

G4Media a dezvăluit recent că dosarul în care premierul Nicolae Ciucă a solicitat anularea sesizărilor de plagiat din teza sa de doctorat a fost ”direcționat” spre un anumit complet, condus de un judecător care s-a pensionat imediat după ce a anulat sesizările de plagiat.

Unul dintre motivele pentru care un judecător a suspendat analiza doctoratului premierului Ciucă a fost ”nevoia de stabilitate în conducerea executivă a statului”, scrie G4Media.ro

Pe 1 iulie 14 ONG-uri au sesizat oficial CSM și Inspecția Judiciară în legătură cu cele două sentințe controversate din dosarul de plagiat al premierului Nicolae Ciucă.

Redăm comunicatul Guvernului:

„Premierul Nicolae-Ionel Ciucă s-a întâlnit, la Palatul Victoria, cu reprezentanții consorțiilor universitare pentru a discuta despre reforma structurală a mediului universitar prin proiectele Legilor Educației.

Alături de reprezentanții Consorțiilor Universitaria, Academica Plus, cei ai universităților tehnice – ARUT, ai universităților de medicină și farmacie, ai universităților de științele vieții – USAMV-uri și ai consorțiului universităților de arte, la dialog au participat ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, ministrul Cercetării, Inovării și Digitalizării, Sebastian Burduja, consilierul prezidențial Ligia Deca, precum și consilierii de stat Marilen Pirtea și Sorin Costreie, din cadrul Cancelariei Prim-ministrului.

Dezbaterile s-au axat pe teme legate de consolidarea conectării universităților la mediul socio-economic și la mediul academic internațional, susținerea excelenței și performanței universităților românești, susținerea echității și a sprijinului acordat studenților, consolidarea autonomiei universitare și eliminarea birocrației, în paralel cu creșterea responsabilității universităților, susținerea programului de digitalizare a universităților românești, aspecte legate de statutul cadrului didactic universitar, de etica și deontologia universitară, de susținerea învățământului superior medical, precum și pe întregul set de valori promovat de România Educată.

Consultarea cu consorțiile universitare reprezintă pentru Guvern și ministerele de resort o oportunitate de a rămâne conectate la mediul universitar, cu realitățile acestuia, implicit o oportunitate de a contribui la depășirea provocărilor cu care se confruntă instituțiile învățământului superior și persoanele didactice, didactice auxiliare și nedidactice din universități.

Reprezentanții consorțiilor au apreciat și au exprimat susținerea pentru proiectul Legii învățământul superior, lege care va oferi instrumente moderne și posibilitatea valorificării expertizei universitare românești în beneficiul studenților și întregii societăți. Totodată, au fost formulate o serie de propuneri și recomandări de îmbunătățire a viitorului cadru legal de funcționare a învățământului universitar.

Sunt recunoscător pentru dialogul de astăzi, simt că la finalul discuției avem o abordare coerentă în ceea ce privește transformarea educației în conformitate cu o strategie națională ambițioasă inițiată de președintele României și asumată și de noi la nivel executiv, a declarat premierul Nicolae-Ionel Ciucă.

Pe lângă temele discutate în cadrul reuniunii, ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a evidențiat o serie de aspecte pe care proiectul Legii Educației le reglementează: susținerea echității și a reducerii abandonului școlar la nivelul învățământului universitar, posibilitatea de cofinanțare a universităților care câștigă proiecte internaționale, susținerea internaționalizării activităților universităților românești, asigurarea autonomiei universitare, consolidarea rolului universităților românești la nivel regional, național sau internațional – în funcție de misiunea asumată, precum și posibilitatea de implicare a studenților în proiecte naționale și internaționale”


11 comments
  1. Nu e lucru de mirare… Calitatea invatamantului superior este clamata adeseori, performanta este ravnita – doar da bine in „rankinguri” ! -, insa cand este vorba de a se trece la punerea in fapt, „brusc, instantaneu si dintr-o data”, apar sincope. Nu sunt mirat de cele petrecute, dar in fata lipsei de reactie a distinsilor rectori (unii dintre ei deja rectori de meserie !) nu pot decat sa ma raliez celor care au specificat deja cuvantul potrivit: rusine! Insa avem iata „stabilitate” in tara, iar presedintele in functie se pare ca s-a gandit exact la Ciuca drept posiblil succesor. Plagiatul il recomanda. Vom avea asadar o lege pe deplin meritata de natia care a „emanat” specimenele in discutie. Bravo natiune, halal sa iti fie!

  2. Cînd tu, rector, direct sau prin mandatar, ceri „Susținerea excelenței și performanței universităților românești &
    Susținerea eticii și deontologiei universitare” taman de la cel despre care, prin „fișa postului” tău, ești obligat să știi că prin „fișa postului” lui este obligat la rîndu-i să le asigure dar prin acțiunile lui personale le nesocotește pe deplin, se cheamă că ești un mare IPOCRIT.
    Ți se face scîrbă cînd te gîndești că „rectorii” ăștia sunt urmașii lui Spiru Haret.

  3. CE RUSINE!
    Pe Ciuca l-am vazut, auzit balbaindu-se, cautandu-si cuvintele si mai curand am aflat ca a plagiat =
    Dar cei 25 sunt toti la fel? Nici unul nu e profesionist? Nici unul nu are onoare?
    Rusine!

  4. Învățământul de stat, ca și asistența sanitară gratuită, ca și orice întreprindere economică de stat, destinate oricui, la grămadă, indiferent de meritele fiecăruia, sunt silite spre o calitate medie spre degradată. Cine vrea învățământ de calitate și valoare, trebuie să plătească bani buni, dacă nu este excepțional dotat și oricum mai mult învață singur. Universitățile de afară, deocamdată, pentru decenii de acum înainte, sunt singura soluție, cele din țară sunt doar de fațadă, conduși de rectori fardați, cu tradiții de confetti, produc specialiști surogat cu diplome de carton, cercetare ioc și publicații de complezentă. Măcar nu mai mințiți copiii!

  5. Aceasta este dovada supremă că fără infiltrații politice nu ai cum sa prinzi un post de rector într-o universitate românească! Niciodată un rector pus politic nu va musca mana stăpânului șef politruc!
    Avem de a face vădit pe fata cu o șleahtă de politruci corupți care dau din cap la spusele șefului, asemeni unor câini flamanzi băloși care cu ochiul la osul din mana stăpânului executa asemeni unor circari orice comanda, lipsiți de discernământ și onoare.
    Aceasta înjosire la care a ajuns învățământul universitar umbrește și explică mizeria atât umană cât și profesională la care a ajuns și învățământul preuniversitar. Întreaga societate bugetară din tagma învățământului este asemeni unui maieu transpirat și puturos care nu doar că putem și emana un miros acru și pestilențial in urma purtătorului, ci și este deja strâmt și bine lipit pe trupul duhuros și bubos al purtătorului!

  6. Wow, dar e “plin” de femei in sala…e clara egalitatea de șanse in mediu academic, la fel ca și in minunatul guvern al plagiatorilor și impostorilor PSDNLUDMR

  7. Rectorii se gândesc la salariul lor ,nu la învățământul superior pe care îl pastoresc!
    Rușine domnilor!
    Este plină țara de plagiatori , de hoți și de indivizi cu diplome contrafăcute.

  8. Și de ce ar face asta, rectorii nu fac parte din breasla de paraziți cunoscuți și ca „profesori”?..
    Să aștepți decență de la gunoaie este culmea penibilului, insa la iedu pedu se poate, că.doar e site.ul aplaudacilor acestei bresle infecte.

  9. Daca e asa inseamna ca toate universitatile se descalifica, prefera sa ascunda mizeria sub pres si sa faca frumos in fata sefului!
    Rusine!

    1. Riscam sa nu ne mai putem duce nicăieri cu diplomele din tara noastră.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Există trei ani de școală diferență între bogați și săraci, între București și Giurgiu, între rural și urban. Asta este foarte îngrijorător! – Alina Sava, expert în educație al Băncii Mondiale: Următorul program va fi unul de remedial de Matematică pentru clasele V-VIII

Decalajele majore din sistemul educațional românesc, dintre mediul rural și urban, dintre „bogați și săraci” și abandonul școlar ridicat, în special în zonele defavorizate sunt cele mai mari probleme pe…
Vezi articolul

În primele 5-10 minute, citiți cu mare atenție toate subiectele unei probe de examen, fie că este vorba de un test la școală, de un examen național, de olimpiadă, spune profesorul Flavian Georgescu: Ce înseamnă să le citiți? De exemplu, mă uit pe problema 1, o înțeleg, eventual mi-o și notez pe ciornă și stau un minuțel și mă gândesc cum s-ar rezolva

În primele 5-10 minute ale unui examen, test, olimpiadă, elevii ar trebui să citească cu atenție toate subiectele, spune profesorul de Matematică Flavian Georgescu în emisiunea „Sfatul Profesorului” de la…
Vezi articolul

Normele propuse de Ministerul Sănătății pentru cămine, cantine, transport: Distanțare fizică peste tot / În cămine să fie atribuite camere individuale, iar dacă nu e posibil, camerele să fie ocupate de elevi din aceeași grupă

Normele de distanțare fizică trebuie respectate și în cămine (internate școlare), cantine și mijloacele de transport pentru elevi, unde masca este, de asemenea, obligatorie în cele mai multe cazuri, potrivit…
Vezi articolul

”Ne-au spus că vrem transport gratuit ca să mergem la plajă. Și din alocația forfetară să punem bani de benzină sau să închiriem un autobuz”, susține lidera elevilor din Constanța/ Secretar de stat: ”Dacă statul îi plătește naveta și nu o condiționează de școală merge la păcănele, ce-i așa complicat?”

Mai multe asociații de elevi din țară cer retragerea proiectului de OUG cu privire la transportul elevilor, pus în consultare publică de Ministerul Educației, argumentând că alocația forfetară pentru transport…
Vezi articolul