Teach for Romania organizează conferința ”Educație Incluzivă. Acces la învățare pentru toți”

202 vizualizări
FIERST

 

În data de 5 aprilie, în București, la Hotel Ramada Plaza, va avea loc conferința Educație Incluzivă, din cadrul proiectului FIERST- ”From Inclusive Education to Real Scale Transfer”, organizată de Teach for Romania și Teach for All.

Subiectele conferinței se vor axa pe explorarea implementării educației inclusive la nivel national și european, dar și evidențierea impactul proiectului prin practicile profesorilor de la clasă.

Organizatorii au ales această dezbatere deoarece datele ediției din 2017 a Monitorului Educației și Formării a Comisiei Europene au arătat faptul că participarea la educație și activități de învățare depinde în mare măsură de mediul socio-economic. Elevii din mediile dezavantajate înfruntă provocări majore, iar acest fapt le îngreunează participarea academică și cognitivă, ducând la scăderea motivației.

În timp ce fiecare țară se confruntă cu provocări unice în satisfacerea nevoilor celor mai vulnerabili elevi, există și puncte comune ale acestor provocări și soluțiile care le corespund. Colaborarea dinte țări este benefică astfel:

• Crește numărul de cadre didactice care răspund nevoilor elevilor prin diseminarea celor mai bune practici pentru o educație incluzivă generată de educatori inovativi, care lucrează cu elevi din comunități marginalizate;

• Stabilesc comunități de învățare în școală, la nivel național și internațional, cu diferiți participanți la mediul de educație.

Astfel, în cadrul acestui eveniment, vor avea șansa să se întâlnească persoanele implicate în proiect în mod direct, precum profesori din școlile partenere, directori de școală din țară și din celelalte țări implicate în proiect, lideri de opinie din domeniul educației sau din domenii conexe.

 

Ce este FIERST?

Proiectul FIERST își propune să formeze profesori în scopul de a aplica metode de lucru la clasă privind educația incluzivă și să formeze comunități de practică în școlile partenere. Până la finalul acestui an școlar, vom lucra cu trei școli și 15 profesori, iar în anul următor vom lucra cu nouă școli și 45 de profesori. Scopul proiectului este de a-i pregăti pe profesori să folosească metode adecvate pentru toți elevii din clasele lor. Mai mult, la finalul proiectului ne dorim ca profesorii să dezvolte comunități de practică în școlile lor, în cadrul cărora să găsească soluții de lucru pentru toți elevii lor.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

UPDATE Calificativele pentru sport, muzică și desen: ministerul va înlocui “Admis/Respins” cu “Foarte Bine, Bine, Suficient și Insuficient”, anunță ministrul Cîmpeanu și profesorii de sport, după discuțiile de luni / Condițiile în care ministerul corelează în continuare notele cu bursele de merit

“Reprezentanții Ministerului Educației au concluzionat că numărul de burse de merit acordate elevilor este mult prea mare (…) și au decis introducerea calificativelor la disciplinele pe care le considerau “răspunzătoare”…
Vezi articolul

Ministrul Educației, despre faptul că profesorii încă nu au fost plătiți pentru orele remediale: Întârzierile au fost nepermis de mari, garantez că absolut toate sumele vor fi plătite

Ministrul Educației, Sorin Cîmpeanu, a declarat, sâmbătă, că întârzierile la plata orelor remediale sunt „nepermis de mari”, adăugând că garantează achitarea acestora în integralitate, relatează Agerpres, preluat de G4Media.ro. „În…
Vezi articolul

Radu Szekely, consilierul ministrului Educației: ”Poate măsura justă ar fi fost (…) să fie suspendați toți profesorii nevaccinați” / Explică faptul că decizia nu putea fi luată de minister, ci doar de parlament

Consilierul ministrului Educației, Radu Szekely, susține că o eventuală măsură prin care cadrele didactice ar fi fost obligate să se vaccineze, pentru a putea profesa, nu este la îndemâna ministerului,…
Vezi articolul