Teach for Romania organizează conferința ”Educație Incluzivă. Acces la învățare pentru toți”

196 de vizualizări
FIERST

 

În data de 5 aprilie, în București, la Hotel Ramada Plaza, va avea loc conferința Educație Incluzivă, din cadrul proiectului FIERST- ”From Inclusive Education to Real Scale Transfer”, organizată de Teach for Romania și Teach for All.

Subiectele conferinței se vor axa pe explorarea implementării educației inclusive la nivel national și european, dar și evidențierea impactul proiectului prin practicile profesorilor de la clasă.

Organizatorii au ales această dezbatere deoarece datele ediției din 2017 a Monitorului Educației și Formării a Comisiei Europene au arătat faptul că participarea la educație și activități de învățare depinde în mare măsură de mediul socio-economic. Elevii din mediile dezavantajate înfruntă provocări majore, iar acest fapt le îngreunează participarea academică și cognitivă, ducând la scăderea motivației.

În timp ce fiecare țară se confruntă cu provocări unice în satisfacerea nevoilor celor mai vulnerabili elevi, există și puncte comune ale acestor provocări și soluțiile care le corespund. Colaborarea dinte țări este benefică astfel:

• Crește numărul de cadre didactice care răspund nevoilor elevilor prin diseminarea celor mai bune practici pentru o educație incluzivă generată de educatori inovativi, care lucrează cu elevi din comunități marginalizate;

• Stabilesc comunități de învățare în școală, la nivel național și internațional, cu diferiți participanți la mediul de educație.

Astfel, în cadrul acestui eveniment, vor avea șansa să se întâlnească persoanele implicate în proiect în mod direct, precum profesori din școlile partenere, directori de școală din țară și din celelalte țări implicate în proiect, lideri de opinie din domeniul educației sau din domenii conexe.

 

Ce este FIERST?

Proiectul FIERST își propune să formeze profesori în scopul de a aplica metode de lucru la clasă privind educația incluzivă și să formeze comunități de practică în școlile partenere. Până la finalul acestui an școlar, vom lucra cu trei școli și 15 profesori, iar în anul următor vom lucra cu nouă școli și 45 de profesori. Scopul proiectului este de a-i pregăti pe profesori să folosească metode adecvate pentru toți elevii din clasele lor. Mai mult, la finalul proiectului ne dorim ca profesorii să dezvolte comunități de practică în școlile lor, în cadrul cărora să găsească soluții de lucru pentru toți elevii lor.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Scoaterea Informaticii de la BAC generează reacția dură a celor mai bune universități: scrisoare către Andronescu de la profesorii de Informatică din Consorțiul Universitaria

Scoaterea informaticii de la bacalaureat – așa cum prevede viziunea pe educație lansată de Ecaterina Andronescu – generează reacția dură a celor mai bune universități*. Profesorii de informatică din Universitatea…
Vezi articolul

OFICIAL Ședință de Guvern luni, la ora 11:00, pentru suspendarea orelor și în școlile private. Ministrul Finanțelor anunță că școlile și grădinițele particulare pot primi mâine elevii, dar de marți se vor “bucura de același tratament cu celelalte școli”

“Am fost anunțați că mâine, la ora 11:00, are loc o discuție în format hibrid și va fi remediată această greșeală, astfel încât și școlile private să se bucure de…
Vezi articolul

Consiliul Național al Elevilor, despre scenariul începerii școlii față în față la 1 octombrie: Această propunere dă dovadă de o iresponsabilitate imensă din partea Executivului

„Această propunere dă dovadă de o iresponsabilitate imensă din partea Executivului”, susuține Consiliul Național al Elevilor, într-o reacție rapidă la declarația Premierului Orban despre scenariul începerii școlii față în față…
Vezi articolul

Soluția contra bullying-ului nu ține de “comitete, comiții și grupuri de lucru” / Ministerul Educației să prioritizeze sănătatea mintală și starea de bine a elevilor în școli – Consiliul Național al Elevilor

Soluția în fața fenomenului de bullying existent în școli nu este înființarea unui nou grup de lucru la nivelul unității de învățământ, pentru că astfel de comisii sunt deja stipulate…
Vezi articolul

Ioan Aurel Pop – întoarcere de 180 de grade în privința lui Paulescu: „Nu va avea loc în acest an, la Academia Română sau sub egida Academiei, nicio conferință despre descoperirea insulinei”

Președintele Academiei Române, Ioan Aurel Pop, a revenit asupra poziției sale în privința savantului Nicolae Paulescu, în onoarea căruia urma să se organizeze la București o conferință dedicată centenarului descoperirii…
Vezi articolul