Tehnologia, ca instrument în facilitarea predării. Transformarea studiului într-o activitate interactivă, atractivă și foarte eficientă pentru gândirea copiilor (P)

3.742 de vizualizări
Foto: Școala Helikon
După un an și jumătate în care procesul educațional s-a desfășurat mai mult online, elevii și profesorii au rămas mai degrabă dezamăgiți de acest tip de învățare. Un sondaj realizat de Fundația Agenția de Dezvoltare Comunitară „Împreună”, alături de Consiliul Național al Elevilor și de Federația Națională a Asociațiilor de Părinți, arată că tranziția către modul de studiu hibrid a fost puternic marcată de lipsa dotărilor tehnice din instituțiile de învățământ, cu 36% dintre elevi reproșând insuficiența echipamentelor digitale necesare pentru transmiterea orelor din clasă acasă. 

Din luna septembrie a acestui an, elevii s-au întors în bănci, interacțiunea elev-profesor primează, însă lipsa dotărilor digitale este în continuare o problemă pentru majoritatea școlilor din România. Instrumentele tehnologice de predare în școli au cunoscut o evoluție spectaculoasă în ultimii ani, scopul fiind facilitarea procesului de predare pentru profesori, prin modalități interactive, precum și procesul de studiu al elevilor, aceștia fiind mai receptivi la metode moderne de predare, digitalizate. Însă, utilizarea și implicarea noilor tehnici în activitatea didactică este, în continuare, un pas dificil de făcut pentru majoritatea unităților de învățământ din România. 

Școala Helikon, fondată de Oana Moraru, este o unitate de învățământ care a adoptat cu brio procesul de tehnologizare a predării, folosind constant echipamente specializate în sălile de clasă. Școala Helikon are ca scop principal să asigure o experiență educațională la un nivel înalt pentru toți elevii, având o comunitate integrată de profesori orientați spre beneficiile elevilor și care oferă tuturor părinților informații constante despre evoluția copiilor. Este un program complet, orientat spre cele mai bune modalități de predare și interacțiune pentru toți elevii care trec pragul Școlii Helikon. 

Pentru a asigura calitatea procesului de predare, atât pentru profesorii implicați, cât și pentru învățăceii din bănci, cu vârste cuprinse între 7 și 11 ani, Helikon folosește o suită de echipamente tehnologice Epson. Acestea ajută profesorii în redarea materiei în mod interactiv și captează atenția elevilor, mult mai receptivi la informațiile primite pe această cale. 

Proiectoarele Epson oferă flexibilitate și interactivitate. Acestea sunt aliatul de bază al profesorilor Helikon în realizarea experiențelor de studiu interactive, ce încurajează productivitatea elevilor și cresc gradul de atenție în timpul orei de curs. Astfel, accentul cade pe creativitate, originalitate și flexibilitate, atât din partea profesorilor, cât și a elevilor. Aceștia din urmă sunt încurajați să participe activ la sarcini creative, să cunoască tehnologia prin interacțiune directă cu ea și să o folosească pentru a da contur muncii lor, în proiecte individuale sau de echipa, pe un ecran mare, pentru a putea fi văzută de întreaga clasă.

Videoproiectoarele Epson interactive (EB-710Ui, EB-696Ui, EB-695Wi, EB-685Wi, EB-680Wi, EB-675Wi) sunt dotate cu creioane şi touch (în funcţie de model) pentru interactivitate tactilă, permiţând adnotarea în timp real a prezentărilor, scrierea, desenarea şi adăugarea comentariilor şi răspunsurilor direct pe ecran. Studiile realizate de Epson au demonstrat că 58% dintre elevi nu pot citi conţinutul de pe un afişaj cu ecran plat de 70 de inci. De aceea, videoproiectoarele Epson asigură vizibilitate şi lizibilitate mai bună până în spatele sălii de curs. Reflexiile deranjante sunt complet eliminate, proiecţia imaginii find realizată exclusiv pe perete, panou sau tablă albă. Funcția de reglare automată a luminii de proiecție nu solicită vederea elevilor, având un efect de pixelare considerabil mai redus, spre deosebire de tradiționalele ecrane plate. Imaginile sunt redate la o calitate superioară pentru o gamă variată de conținut, pornind de la prezentări interactive  la videoclipuri educaționale și fișe de lucru. 

Soluţiile de predare interactivă Epson sunt uşor de configurat, de utilizat și de conectat la laptopuri sau calculatoare. Echipamentele au caracteristici cuprinzătoare pentru a facilita partajarea informaţiilor, de la funcții de conexiune rapidă, la acces wireless pentru dispozitive smartphone şi tablete, fiind dotate, de asemenea, cu numeroase intrări HDMI. 

Tehnologia va oferi întotdeauna soluții optime pentru digitalizarea procesului de predare și optimizarea interacțiunii la nivelul clasei, important este ca aceste soluții să fie prezente în şcoli şi să fie integrate eficient în sălile de clasă și în timpul orelor de curs. 


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Trei categorii de persoane care nu vor încă să se vaccineze, identificate de Laura Butaru, directoarea Colegiului Pedagogic „Ștefan Odobleja”: Trebuie identificate niște modele și scheme de comunicare pentru fiecare dintre ele

Există cel puțin trei categorii de persoane care nu vor încă să se vaccineze, a spus profesoara de pedagogie Laura Butaru, directoarea Colegiului Național Pedagogic „Ștefan Odobleja” din Drobeta-Turnu Severin,…
Vezi articolul

Copiii mei, unii de 11 ani, clasa a V-a, nu citesc, nu calculează, scriu greu de mână. Ei sigur ar fi rămas repetenți în clasele 1-4, scrie Cristiana Ionescu, EDULIER

Una dintre reacțiile marcante la declarațiile ministrului Educației, despre repetenția de la clasa I, este cea a Cristianei Ionescu, fondatoarea Asociației EDULIER. Cristiana scrie, într-o postare pe contul său de…
Vezi articolul

Știința distractivă și interactivă pentru copii la atelierele de vară – duminică 11 iunie și sâmbătă 17 iunie! Prima serie cuprinde cursuri și workshopuri de fizică, chimie, biologie și un curs de negociere pentru copii (P)

Ai copii și vrei să experimenteze știința distractivă și interactivă prin workshopuri unice? LearnGate, un start-up în domeniul educației, lansează duminică 11 iunie și sâmbătă 17 iunie, cursurile și atelierele…
Vezi articolul

LISTA Împreună pentru școala noastră: 30 de școli mobilizează comunitățile pentru a-și autofinanța reparațiile la infrastructură, pe 29 mai / Partenerii Narada dublează suma adunată de școli (P)

Prin această serie de evenimente, organizația Narada mobilizează școlile și comunitățile din jurul acestora și le susține inclusiv cu sprijinul partenerilor din mediul privat pentru a-și rezolva singure urgențele. La…
Vezi articolul