”Nu! Cum să vreau segregare?” spune Ecaterina Andronescu, după ce a declarat că ar vrea să grupeze elevii cu dificultăţi de învăţare

1.337 de vizualizări
SURSA: Facebook.com
Ministrul Educaţiei, Ecaterina Andronescu, susţine că a vrut să spună cu totul altceva atunci când a declarat că se gândeşte să îi grupeze pe elevii cu nevoi speciale. Într-o declaraţie pentru Hotnews.ro, ministrul susţine că de fapt ar fi integrat în şcolile de masă, din şcolile speciale, zeci de mii de copii cu dificultăţi de învăţare şi că nu ar vrea segregare ci doar să aloce mai mulţi profesori de sprijin.

Iată ce a declarat Ecaterina Andronescu pentru Hotnews.ro:

  • ”Nu! Cum să vreau segregare?? Eu am fost ministrul care pentru prima dată, în perioada 2001-2003, am integrat în școlile de masă, prin trecere de la școlile speciale, circa 30.000 de copii cu dificultăți de învățare! Am spus că dacă în clasele de masă sunt doi-trei copii cu dificultăți de învățare poate reușim să le dăm și un profesor de sprijin”.
Explicaţiile vin după o declaratie controversată făcută la Digi24:
  • „Noi acum îi avem pe cei cu dificultăţi de învăţare, să îi numim aşa generic, împărţiţi în două categorii. Pe unii îi trimitem în şcolile speciale, iar alţii sunt în şcolile normale, integraţi în clasele normale. Acolo, din păcate, într-o foarte mică măsură reuşim să asigurăm profesori de sprijin pentru copiii integraţi în clasele normale şi atunci creăm dificultăţi la profesori. Şi mă gândeam dacă nu am putea să îi împărţim mai mulţi într-un loc şi să punem profesori de sprijin acolo. Adică aş vrea: ca şi lor, celor integraţi în şcolile de masă, să le putem asigura profesori de sprijin”, a declarat pentru Digi24 ministrul Ecaterina Andronescu.

Potrivit Ordinului MENCS nr. 6134/2016 privind interzicerea segregării şcolare în unităţile de învăţământ preuniversitar, publicat in Monitorul Oficial nr 27 din 10 ianuarie 2017, segregarea de acest tip este interzisă.

Segregarea este o formă gravă de discriminare şi are drept consecinţă accesul inegal al copiilor la o educaţie de calitate, încălcarea exercitării în condiţii de egalitate a dreptului la educaţie, precum şi a demnităţii umane, arată respectivul act normativ.

Citeşte şi:

 


2 comments
Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Extinderea cursurilor remediale pe timpul verii și introducerea în școli a testelor rapide cu salivă și non-invazive – cerute Guvernului Cîțu de Salvați Copiii, printr-o scrisoare deschisă

Salvați Copiii cere oficial Guvernului Cîțu să extindă pe timpul verii programele remediale și să introducă în școli testele rapide cu salivă și non-invazive. “Suspendarea cursurilor școlare și impredictibilitatea aplicării…
Vezi articolul

Florin Cîțu, la prima ședința a Comitetului pentru monitorizarea Proiectului „România Educată”: Primele acte normative vor intra în vigoare cred că prin 9 septembrie

Comitetul interministerial pentru monitorizarea implementării Proiectului ”România Educată” a avut prima ședință. Întâlnirea a fost prezidată de premierul Florin Cîțu. Declarațiile premierului: „Bine ați venit la primul Comitet interministerial pentru…
Vezi articolul

Amenzi de aproape 3 milioane de lei pentru comercializarea de măști neconforme inclusiv în farmacii precum Help Net și Sensiblu. Au fost sancționate și mari supermarketuri precum Lidl, Kaufland, Mega Image, Auchan, Altex, Profi, Dedeman și DM, dar și benzinăriile Lukoil

Unele dintre cele mai mari companii de retail din România, precum Lidl, Kaufland, Mega Image, Auchan, Altex, Profi, Dedeman, DM, mari lanţuri farmaceutice, cum ar fi Sensiblu şi Help Net,…
Vezi articolul