Tiberiu Dima, director de școală gimnazială: Auzeam pe cineva că „profesorii ăștia au o vacanță extraordinar de mare” și i-am zis „fă un calcul”

78.914 vizualizări
Foto: captura ISj Vrancea
În epoca modernă vacanțele sunt ocupate de examene, susține profesorul Tiberiu Dima, directorul Școlii Gimnaziale „Ion Basgan” Focșani. Acesta a explicat cu ce își „ocupă” profesorii timpul considerat vacanță, în cadrul conferinței „Vaccinare și testare pentru învățare”, care a avut loc săptămâna aceasta și în județul Vrancea, la care a participat secretarul de stat din Ministerul Educației, Zoltán Kallós.

Cadrul didactic a făcut o serie de propuneri către oficialul guvernamental – a spus că optează pentru menținerea structurii actuale a anului școlar, cu semestre, în condițiile în care au apărut discuții în spațiul public despre revenirea la trimestre.

Directorul Tiberiu Dima a propus și „esențializarea” materiei de gimnaziu: „le trebuie oamenilor în viață să știe din gimnaziu niște lucruri de bază, iar acum se fac și niște lucruri exagerat de savante, pe care le uită și nu le folosesc”.

“Pentru noua împărțire a anului școlar am o propunere: să rămânem așa pe semestre, știm ce a însemnat cu trimestre. Înseamnă mai multă hârțogărie, mai multă birocrație, timp pierdut și, sigur, dificultăți de notare. Pentru că în fiecare trimestru, un profesor, mai ales de matematică și de română, trebuie să pună o grămadă de note. Înseamnă că timpul alocat evaluării mănâncă din alt timp destinat discuțiilor și predării. Mai sunt și alte probleme, nu știu cine a propus-o, dar eu am văzut că propun elevi. Interesant! Dar eu nu știu când au avut timp Consiliul Național al Elevilor să întrebe toți elevii, cei câteva milioane, dacă vor o vacanță mai scurtă? Asta mi se pare un pic exagerat.

Cândva, niște oameni deștepți au propus ca vacanța să fie de la 15 iunie, la 15 septembrie. De ce? Clima României, se știe; apoi problemele sociale. România era o țară rurală, preponderent agrară. Acum s-a mai schimbat, procentul e mai mic, dar este. Copiii participă la cules, la recoltatul produselor agricole și nu prea veneau pe la școală la începutul anului – dacă începea mai devreme – pentru că aveau treabă. Și acum, copiii de la țară își ajută familia, unii și la noi în momentul actual, sunt localități unde copiii vin de la 1 octombrie, pentru că au treabă.

Așa că eu consider că mutarea mai jos la începutul anului școlar va aduce probleme. În epoca modernă mai sunt și alte probleme: vacanțele sunt ocupate cu examene. Acum se dorește încă o sesiune de Evaluarea Națională, două sesiuni de Bac, dar și profesorii au examene: Titularizarea, Definitivatul, gradul doi, au cursuri de perfecționare.

Auzeam pe cineva că profesorii ăștia au o vacanță extraordinar de mare și i-am zis să facă un calcul așa: ia un profesor care începe să dea Titularizarea o dată, de două ori, de trei ori, de patru ori pentru că el nu găsește nici un post titularizabil. Mai suplinește, mai dă o titularizare, mai suplinește, mai dă o titularizare, ceea ce înseamnă că jumătate din vara lui s-a dus. Dacă noi de la 1 septembrie începem școala, trebuie să venim la 15 august. Pentru că pregătirea tuturor celor, tuturor lucrurilor de școală necesită timp, de-aia s-a inventat începutul anului școlar pentru profesori la 1 septembrie. Și atunci, cu două săptămâni mai la vale, venirea la școală, spuneți dumneavoastră când acel minunat și norocos profesor mai are concediu? 

Nu știu dacă e atât de important pentru un sistem educațional să renunțăm la semestre și să revenim la trimestre sau să scurtăm vacanță. Se vorbește că în alte țări copiii învață mai multe săptămâni, eu am găsit și țări în care învață mai puține așa că unde suntem noi, să zicem că suntem între. Ar trebui să fim “între”, sau la același nivel și pentru alte lucruri. Dacă am reuși să reducem materia și să o esențializăm, și aici sunt profesori de matematică care știu foarte bine ce spun, le trebuie oamenilor în viață să știe din gimnaziu niște lucruri de bază, iar acum se fac și niște lucruri exagerat de savante, pe care le uită și nu le folosesc. Deci aici trebuie esențializare, după opinia mea, pentru că suntem campioni la cunoștințe, la cantitatea de cunoștințe,” a spus profesorul Tiberiu Dima. 

Profesor de Fizică, Tiberiu Dima este director la Şcoala Generală „Ion Basgan” din Focşani, județul Vrancea.

Foto: Tiberiu Dima/captura ISJ Vrancea


61 comments
  1. Câtă răutate observ în unele dintre mesajele dumneavoastră! Trist…
    Să știți că sunt profesori care muncesc pe brânci pentru un salariu infim, dacă ne raportăm la prețurile exorbitante, într-o continuă creștere, și la anii care trebuie să treacă peste un cadru didactic pentru a avea un salariu decent…chiar dacă brutul pare enorm, este o păcăleală în care cad cei care comentează, în general, despre cât de bine este să fii profesor…este frumos, dar este o responsabilitate uriașă, este un stres continuu, mai ales dacă materia predată este obligatorie pentru examenele naționale. Noroc că mai avem elevi care ne apreciază interesul, munca și devotamentul… este dezamăgitor să observ că oricât interes au unii dintre profesori, sunt plasați în aceeași categorie cu cei care nu fac cinste educației. Nu uitați, dragi oameni, peste tot există salariați care nu își fac treaba așa cum ar trebui, dar, ca în acest perimetru, al învățământului, nu există nicăieri o așa dorință de umilire. Înainte de dumneavoastră, traversăm multe filtre, mai ales orele în fața elevilor care sunt la un click distanță de informație, deci suntem într-o continuă căutare a metodelor care să facă activitățile didactice cât mai interesante, ușor de reținut și cu aplicabilitate în viața de zi cu zi…credeți că este ușor? Nu vă obosiți să îmi răspundeți, căci eu știu foarte bine răspunsul… sunteți părinți unii dintre dumneavoastră și vă pot înțelege îngrijorarea.. dar dacă ați avea și dumneavoastră mai multă grijă despre imaginea profesorului în intimitatea casei și a discuțiilor, atunci și copilul dumneavoastră, elevul nostru, ar avea mai mult respect față de școală, de activitatea didactică, față de profesor și, desigur, față de sine…
    Nu vă cerem să ne iubiți, cerem doar să ne fie respectă munca! De răutate e plina lumea…deja e o utopie o lume normala…
    Iar în legătură cu vacanțele…dacă sunt atât de dorite, chiar vă invităm să ne fiți colegi, poate vă mai liniștiți. Este o alegere asumata, cu bune și cu rele!
    Si încă ceva înainte de încheiere… sunt și părinți unii dintre profesori și sunt și ei îngrijorați de soarta copiilor lor, dar nu aruncă cu pietre în colegii lor pentru că ei știu despre ce e vorba…și nu e mereu timp pentru “rotunjirea veniturilor”, unii chiar nu vor… nu uitați că dumneavoastră, ca părinți, aveți acest simț al răspunderii față de copilul dumneavoastră și aproape îi obligați să meargă la pregătire în preajma unui examen important, tot ca să vă simțiți dumneavoastră bine cu gândul: ” eu m-am dat pe spate și am făcut tot ce am putut pentru a-mi ajuta copilul”! Cred că știți că nu asta ați făcut…dimpotrivă…la școală el va fi preocupat de alte lucruri ghidat de gândul că recuperează el…
    Pregătire ar trebui sa se facă, dacă este un simț al necesității, pentru Admitere, nu pentru Evaluare Națională sau Bacalaureat. Sub mască ajutorului dat copilului dumneavoastră stă de fapt confortul psihologic al unora dintre părinți!

    1. Cineva….Hmmmm.Brutul pare enorm zici?Al altora pare chiar mic si tot asanu-i o pacaleala.Munca pe branci?Se vede pe rezultatele nationale.Pai bre acel Cneva uniiar ziceca habar nuai ce inseamna sa muncesti frate.10-12ore pe zi fara vouchere de vacanta ,premii,si concedii de 21 de zile pe an nu ca altii oropsiti cu 3 luni.Insa e multa rautate zici,oameni dusmanosi iar corpul profesoral o unitate de elita curata lacrima si de profesionalism impecabil.De aia vedem in toate postarile pe retele de socializare scrierile unor semi-analfabeti spre tampiti.E rodul scremerilor voastre mai victima plangacioasa

  2. Se aprinde netul! Sar ,,analfabetii functional’’ ajunsi si ,,profesori’’.
    Pt. Gigi: bai Gigel, daca reusesti sa faci o compunere un pic ,,mai tare’’ decat a ,,directorului’’ comentat cotizez la stat ,,cu mare drag’’ pentru a contribuii si la salarul tau. Da’ tare mi ca te pierzi printre cuvinte dupa vreo 3 fraze, predand ,,online’’ de pe Coasta lu’ ,,Adam”, se intelege.
    Pt. profu’ Y: Nu mi-ai corectat cu ,,pricepere’’ lucrarea (de inteles poastarea). Am plasat in text mai multe ,,soparle’’ (ca de ex. ca compunerea …) tocmai pentru a verifica cum ,,gandesc’’ cei care se simt lezati de esenta celor transmise in postare. Nu te-ai prins ca ,,directorul’’ de la ziar e o ,,loaza’’ care n-ar avea ce cauta intr-un invatamant cat de cat? Sau esti un alt ,,profesor’’ sub nivelul ,,directorului’’ ajuns popular care pricepe ca tre’ aplaudate ,,devotamentul si implicarea acestuia’’?

    1. ”A contribuii”?? Iii, State! ”Ca de exemplu”?? Vai, State! ”Salar”?? Of State!! ”Bai” contributorule, nu ti-a placut scoala, dar te dai rotundo-istet!

      1. Dom’ profesor (de fizica, educatie, se intelege). Ce aveti cu postacu’? Mie la scoala profa’ de romana imi zicea ca-i corect ,,eu contribuii” astfel ca nu-l mai mustrati pe ,,State” ca doar nu sunteti la ,,catedra” ci v-ati amestecat printre ,,postaci”. Trageti masca si pe ochi, dupa ce ati adoptat-o toti in cor straduindu-va s-o impuneti si elevilor, si faceti-va in continuare ca nu pricepeti descoperind ,,greselile gramaticale” poporului care va plateste leafa ( salaru’ ). Apoi, asezati-va la rand la intepare pentru a va merita apelativul de ,,intepati”.

        1. Incearca sa dormi un pic mai mult. Si daca nici asta nu-ti ajuta, exista remedii si pentru tine, unele chiar medicale! Pari tanar si e pacat sa te pierzi!

  3. Haideți să vă întreb altceva, dragi cititori:

    Eu am enervat un pic profesorii pe un subiect, și am primit un val de invective, insulte, am fost numită “proastă, egocentrică, pitzi, păpușă Barbie”, Cristinica (cu evident ton peiorativ).

    Cum credeți că reacționează aceiași profesori, in spatele ușilor închise, când un elev îi enervează un pic? Credeți că atunci au un limbaj elevat, educativ? Credeți că arborează o atitudine pedagogică de îndreptare a greșelii sau apelează la aceeași umilire publică și fără milă a “împricinatului”?

    Ce învățământ vreți să avem cu astfel de persoane in rol de formatori de caractere?

  4. Sigur, sunt total de acord. In sfârșit un contra-argument și nu o insultă.
    Ce-ar fi ca profesorii, prin sindicate sau altfel, să facă în protest masiv pentru a cere reducerea numărului de elevi la clasă. Sa lăsăm veșnicele măriri de salariu, veșnicele vacanțe și alte beneficii..

    Ce-ar fi ca noi, profesorii, să cerem lucruri care sunt in primul rand in beneficiul elevilor și al procesului educativ.

  5. Vă rog argumentați gramatical sau stilistic de ce formularea “beneficiul beneficiarilor ” este o construcție greșită.

    Sunt gata să intru cu dumneavoastră într-o polemică lingvistică. Dar, ce spun eu? Chiar vă rog să intrați cu mine într-o polemică lingvistică.

    Ar fi o gura de aer proaspăt, după valul de invective primit la adresa mea, să discut cu cineva inteligent pe marginea unui subiect cu adevărat demn de studii superioare.

    1. Asa-i ca ridici degetul mic atunci cand iti bei cafeaua si cand tastezi cu gratie si inteligenta? Deci, dupa parerea ta de latinist cu scoala, propozitia ”Beneficiarul beneficiaza de beneficii…” (sinonima cu ”Castigatorul castiga castiguri…) e corecta?
      Nu doresc sa intru intr-o polemica lingvistica, tu fiind ”demna” urmasa olimpiana a marilor latinisti ai neamului astuia, iar eu doar un necalificat nestiutor necioplit nepasator nedemn de un dialog academic. Dixit!
      Apropo, cand te mai dai jos de pe soclu si vrei sa raspunzi cuiva, fa-o la comentariul respectiv, sa stie omu’ daca i-ai raspuns lui sau doar emani inteligenta prin toti porii ca sa vada si peizanii cu ce se mananca.

    2. beneficiul beneficiarului este o constructie gresita conform profesoarei mele de lb.roman[ din gimnaziu, deoarece este un pleonasm. Cuvantul beneficiar deriva din cuvantul ,,bine” deci se subintelege ca a fi beneficiar esti un om care primeste ceva bun, folositor deci e inclus beneficiul in cuvantul beneficiar. Pleonasmele sunt erori ligvististice. Unele sunt acceptate, in functie de situatie cum ar fi de exemplu: ,,coboara jos!” rostit de o persoana aflata intr-o cladire etatajata la cel mai jos nivel si se adreseaza uneia aflata la un nivel superior. In aceasta situatie ,,jos” exprima un adverb de loc, adica coboara aici in locul unde se afla pesoana care exprima imperativul ,,coboara jos”. Eu nu sunt profesor de lb. romana, stiu doar bruma de gramatica ramasa neuitata dar invatata cu drag si de dragul profesoarei in scoala generala si sper ca nici dumneata nu esti profesor de Cristina Stroe nu esti profesor de romana.

  6. Mulțumesc pentru corectură. Scriu de pe telefon și deseori autocorect-ul îmi joacă feste.

    Vă mulțumesc și că v-ați abținut de la alte insulte, care mai de care mai creative, pe care le-am primit pe acest site pe care îl vizitează, se presupune, persoane cu studii superioare și un caracter demn de modelarea generațiilor viitoare.

  7. E trist că pentru un profesor cu studii superioare o eroare clasica de argumentare e considerat “citat latinesc” (doamne, deci nici măcar nu înțelegeți ce e acela un citat 🤦).

    E și mai trist că profesori cu studii superioare nu găsesc în mintea lor alte argumente decât tuta, frustrată, păpușă Barbie și alte asemenea apelative care nu fac cinste profesiei de profesor.

    Sigur că aceste atitudini nu fac decât să confirme că învățământul românesc este in comă și că este populat de mult prea multi indivizi cu inteligenta sub medie și completă lipsa de caracter.

    Ergo (știu, ne chinuie latina, dar na, unii am făcut facultatea aia pe bune) reforma este deja stringentă și trebuie făcută complet, fără compromisuri.

  8. Alt atac as hominem, lipsit de orice contra-argument și plin de insulte pe deasupra. Jalnic.
    Chiar nu se găsește nici un profesor care să aibă și argumente raționale fundamentate?

    Atât de jos am ajuns încât profesorii nu pot scoate mai mult decât “pitzi proastă și frustrată”?

    Prin aceste atitudini nu faceți decât să îmi confirmați punctul de vedere și să ne faceți de râs breasla in fața tuturor.

    1. Vezi ca a inceput sa-ti tremure mana pe tastatura de cate ti-ai luat pe aici! Dar se pare ca-ti place. Denumirea stiintifica a fenomenului cred ca o cunosti. Ghinionul tau a fost sa dai pe pagina asta de persoane care te-au citit din prima, asa cum esti: frustrata, egocentrica, mai pretioasa ca o papusa Barbie si goala de continut. Asa ca ia-ti citatele latinesti si lasa breasla asta in pace, ca n-are nevoie de pseudoargumentele si fitzele tale de domnisoara de pension.

  9. Voi “astia din corporatii”….Poate ar fi bine sa invatati intai sa scrieti si abia apoi sa va sufocati pe aici. Un copil, doi copii, copilul, copiii…
    Si nu, nu toti parintii sunt spalati pe creier. Majoritatea sunt oameni inteligenti. Desigur, mai sunteti si voi, ceilalti…

  10. ,,Director”! Pentru a intelege de ce-a ajuns invatamantul atat de jos tre’ musai sa citesti pana la capat ce spune ,,directorul”. Apoi sa-ti dai jos masca, sa respiri adanc minim 2 minute si sa-ti formezi o parere. Sigur ca compunerea-i de nivelul unui ,,baiat” de maxim clasa a V- a si te poti intreba daca individul a dat bac-ul. Evident ca l-a luat si a mai facut si o ,,facultate” si, spre surprinderea apropiatilor a si luat-o. N-a luat-o cu dansul la Focsani da s-a pricopsit c-o diploma. Diploma care l-a ajutat sa ajunga ,,director”. Sigur ca daca ar fi dat testul PISA (oare o fi auzit de ,,fenomen”?) si ar fi fost eliminatoriu nu i-ar mai fi ajuns compunera la ziar. Imi zice un amic ca daca l-ar fi cunoscut Preda negresit i-ar fi facut loc printre ,,Morometi”, evident ca reprezentant al clasei ,,educate” dintre poporeni. Tragic e ca si astora le dam minim 5.000 Lei/ luna cu scopul de a se ocupa de ,,educatia” copiilor nostri. Si da, au si astia 62 zile de concediu (vacanta)/ an, platit, se intelege, tot de noi. Si pot ca-n timpul asta sa ,,presteze” chiar si meditatii rotunjindu-si ,,veniturile”.

    1. Pentru State (de România, desigur): da, am +5.000 de lei salariu, 62 de zile de concediu și bani din meditații, iar concediul mi-l fac pe Coasta de Azur. What about you?

      PS Sunt anual mii de locuri la universitate. Îti doresc succes!

    2. State, tu nu masca trebuie sa ti-o dai jos! Tu perdeaua de pe creier trebuie s-o dai deoparte. “Astora le dam…”? Cui ce dai tu, ciocoflendere? A, by the way, ca se pare ca nu ti-a placut scoala: “maximum” clasa a V-a. Iar facultatea nu se ia, tutule, se absolva! Ciobanasule!

  11. Frumos punctat! Dar nu stiu cine citeste ceea ce d-voastra ati declarat?!! Se doreste analfabetismul.Cand cineva vorbeste in ziua de astazi trebuie sa existe acel cineva care sa asculte.Credeti ca acesti “domni ” de la putere au capacitatea de a asculta?! Eu, personal ma indoiesc.E foarte greu sa asculti un copil in zilele noastre , sa acorzi empatie unui batran, sa ne ascultam gandurile noastre de cele mai multe ori in nebunia zilnica de sarcini!

  12. Mă bucur să aud o voce lucidă și echilibrată, care vorbește în domeniul pe care îl stăpânește și având o bună cunoștință asupra celor spuse! Știam , desigur , că oamenii inteligenți și pregătiți ai corpului didactic au propriile nemulțumiri, și nu puține, legate de programele școlare ( concepute de personaje fără percepția particularităților de vârstă ale copiilor, fără noțiuni elementare de pedagogie și care au copiat probabil foarte multe noțiuni, fără discernământ, din tematici școlare de aiurea).Dar în caruselul declarațiilor decidentilor din sistemul de învățământ, care mai de care mai aberantă ( vezi scurtatea vacanței mari,schimbarea structurii anului școlar sau obositorul barbarism al “orelor remediale” ) , ajunsesem să cred că nu mai e nimic de făcut pentru salvarea educației românești. Cât despre “oamenii muncii”-școlari care cer aparatului de stat să-i tortureze suplimentar sau despre asociații de părinți care doresc fierbinte să le fie chinuiți ceva mai mult copiii, e limpede că cineva a sunat adunarea pe unitate… Cu stimă, Domnule Profesor!

  13. Numai în România școală începe pe 15 septembrie,Peste tot școală începe pe 1 sept sau chiar în august ca în Germania.Numai comunismul a decis să vină copiii la școală pe 15 sept.Nu cred că mai sunt copii care merg la cules pe câmp Și cei mai mulți învață la oras.Este o vacanta prea lungă.

  14. Doamna Stroe, se pare că mediul privat nu vă priește, faceți un pustiu de bine și învățați când să articulați cu articol hotărât substantivul și lăsați în seama celor implicați în sistem deciziile! Ceea ce a spus domnul director este foarte pertinent și la obiect. Respect!! Și…. cacofonia nu este acceptată chiar peste tot. Așa că, atenție CS!!!

  15. Doamna Stroe, se pare că mediul privat nu vă priește, faceți un pustiu de bine și învățați când să articulați cu articol hotărât substantivul și lăsați în seama celor implicați în sistem deciziile! Ceea ce a spus domnul director este foarte pertinent și la obiect. Respect!!

  16. 1. Domnul Ministru este om si profesor, iar dacă noi nu mai respectam nici funcția si nici oamenii este grav…
    2. trimestrul este o diviziune din an echilibrata pentru studiu și vacanta ( 3/4 scoala și 1/4 recreere și probleme personale );
    3. prioritatea profesorilor trebuie sa vizeze calitatea a ceea ce predau și eficienta copiilor care pleacă către viata cu informații și valori nu cu lamentări și contradicții.

  17. Aveți impresia că Ministrul Educației își dă cu părerea “din afară”? Sau cumva că părinții și elevii sunt toți tot “din afară”?

    Oare sistemul de învățământ este format doar din profesori și pentru profesori? Doar ei cunosc sistemul și doar opinia lor e pertinentă?

  18. Profesorii doar se vaita, nu fac nimic la.clasa pentru ca elevul sa vina la.meditatii… Vacanta au foarte multa, nu se duc la examene, nu se duc decât o data pe saptamana în vacante sa semneze condica….în rest stau acasă. Iar dacă participa la examene sunt plătiți în plus…nu va mai saturati. Doar bani cer , fără munca….

    1. Si ti-e ciuda, Laura, asa-i? Simti ca “viziunea” asta te sufoca, incerci indignare si frustrare? Grele vremuri traiesti, Laura, in lumea ta vesela!

        1. @L
          Asa-i, nu-s doctor, dar stiu limba romana, spre deosebire de tine.Uite:
          https://dexonline.ro/definitie/sc%C3%A2rb%C4%83
          O sa vezi ca medicamentul pe care ti l-am “prescris” te-ar ajuta. E bun la greata (sau scarba, zi-i cum vrei), migrene, voma, vertij, anxietate si chiar, Doamne feri, schizofrenie.
          Bine, tu n-ai nevoie neaparat, caci tupeul prostesc nu intra in prospectul amintit.

          1. Greața nu trebuie confundată cu scârba (o aversiune puternică, nestăpânită, fizică sau morală, față de cineva sau de ceva)…. Eu zic sa te mai documentezi…știu despre ce vorbesc.
            Iar” tupeu prostesc” nu stiu care din noi are…fiecare are dreptul la opinie. Eu zic sa rămână fiecare cu ” viziunea, frustrarea și indignarea” lui.

  19. Apreciez cele spuse de domnul profesor, se vede ca lucreaza in sistem, nu ca cei care fac legile fara macar sa viziteze scolile, sa inteleaga cum se deruleaza lucrurile. Cele doua semestre echilibrate ca numar de saptamani (!) au fost o varianta corecta dupa parerea mea. Nu inteleg de unde a venit ideea cu trimestre, structura greoaie atat pentru profesori, cat si pentru elevi.

    1. Trimestrele sunt bune, dar sa se reduca cu 1 numarul de note obligatoriu. momentan, un profesor de istorie cu 2 ore saptamanal este obligat sa incheie media cu minim 3 note. sa fie 2 note minim cand vor fi trimestre.

      1. Inca un argument complet administrativ, care nu are nici o leagtura cu beneficiul elevilor. Sistemul de invatamant este conceput pentru biroscratie, acaparat de functionari, de oameni care se concentreaza pe numarul de note, pe gradele didactice, pe creditele de la cursurile de formare. Forme fara fond.

        Sigur, nu sunt doar profesorii de vina, cumva suntem si constransi de birocratie, insa doar de la noi si plrin noi poate pleca reforma.

  20. Voi vă gândiți la matematică și română unde copii au câte 4 ore? Dar la materiile unde au 1 sau 2 ore pe săptămână, nu se gândește nimeni?

  21. Domnul profesor e din cei care nu accepta schimbarea pentru că era bine așa.

    1. In primul rand nu e normal ca școală să înceapă în funcție de muncile agricole, chiar daca ele există sau nu. Nu e firesc ca copii să meargă la muncile câmpului când ei ar trebui să fie la școală. Poate că dacă îi ținem mai mult în școală ei vor avea i șansă mai mare că atunci când cresc sa nu mai ajunga iar la muncile câmpului.

    2. Nu toți profesorii participa la evaluări și examene și bac. Chiar sunt curioasa care e procentul profesorilor care participă la aceste evaluări. Ăsta e un pretext.

    3. Titularizarea ar trebui desființată oricum. E contra naturii, a legilor pietei libere, a oricărui principiu concurențial care duce la creșterea calității.

    Închipuiți-va un vânzător leneș și nepoliticos pe care nu îl poți da afară că el e titular pe post. Un manager care pierde banii companiei dar pe care nu îl poate concedia nimeni, că el e titular pe post. E o aberație care există doar în învățământ.

    3. Dar de fapt cel mai important punct: domnule profesor, școala și anul școlar sunt gândite sa le fie bine profesorilor sau să le fie bine elevilor? Al cui interes primează?

    Vedeți, profesorii nu pot înțelege și accepta că ei sunt niște prestatori de servicii pentru niște clienți (părinții și copiii), și că serviciile lor trebuie sa răspundă nevoilor clienților lor. Majoritatea profesorilor habar nu au ce înseamnă să lucrezi într-un sistem concurențial, cum o fac profesorii de la privat.

    In momentul in care învățământul se va deschide legilor concurenței multe probleme se vor rezolva in cascadă. Dar schimbarea de paradigmă este într-adevăr foarte foarte dificil de realizat.

    1. @CS
      Pitzi, vorbesti din varful buzelor si spui numai prostii. Aberezi. Tipic pentru cineva care chibiteaza de pe margine, nestiind cu se mananca mamaliga. Oi fi vreo alta “privata” cu aere de primadona atotstiutoare.

      1. Mă așteptam la contra-argunentul “nu ești din sistem deci nu te pricepi”. Pe lângă că nu e adevărat (nu am chef sa justific aici anii petrecuți în învățământ, public și privat) acest argument nu este valid, este un Ad-hominem clasic. Nu ataci argumentul ci ataci omul.

        Vă rog veniți cu contra-argumente valide la argumentele mele și apoi putem discuta.

        Atrag atenția că de fapt cei din sistem sunt cei mai predispuși la rezistență față de schimbare și mai “biased” (in traducere libera din engleză, cu judecata afectata de prejudecăți) și în nici un caz nu ar trebui să fie ei singurul factor decizional.

        Să ne amintim că nici judecătorii nu și-au acceptat reducerea pensiilor proprii, nici parlamentarii nu și-au acceptat propriile tăieri de venituri, și în general nici o tagmă nu este dispusa sa facă schimbări care nu îi sunt confortabile.

        De aceea concurența este sfântă. Pentru că ea schimba sisteme in ciuda oricărei rezistențe din interior. Și le schimba in beneficiul beneficiarilor, care de fapt sunt singurii care contează.

        1. A, gata, m-ai convins!Daca totul e in “beneficiul beneficiarilor”, atunci e clar. In rest, nici eu nu prea am chef sa polemizez cu tutele si iti transmit exact ce ti-a transmis cineva mai jos inmultit cu doi. Direct si ad hominem!

    2. Ia încearcă tu mai întâi un an de predare în mediul rural și apoi mai discutăm. E ușor să vorbești de pe tușă.

    3. Iată o opinie cu adevărat “interesantă”: așadar profesorii sunt “prestatori de servicii”, la fel ca instalatorii, mecanicii auto, vânzătorii, etc. Aceasta este generația nouă, spălată pe creier, care nu vede mai departe de gardul țarcului în care viețuiește și din care crede că știe totul. Absolut deplorabil!
      Te anunț stimată doamnă că ministerul s-a numit pe vremuri al “Educației și Învățământului”. Nu prea înțeleg ce sunt acelea servicii educaționale, dar te rog mult să ne luminezi, că mare nevoie avem.

    4. Dupa tine ar trebui ca medicii, politistii, pompierii, judecatorii, etc. sa fie dati afara. Daca politistul pune burta si nu mai poate prinde hotul, il dam afara, a facut degeaba toate studiile si pregatirea.

    5. Hei Cristina, suntem categoria cu cele mai multe examene posibile pentru a prinde un post. Incearca daca crezi ca este usor.

      1. Complet de acord. Sunteti de acord ca aseasta puzderie de examene este de fapt complet nerelevanta? Nu vi se pare aiurea sa trebuiasca sa “prindem un post” (pana si exprimarea suna a smen)?

        Nu ar fi mai eficient sa reformam cu totul sistemul de invatamant, profesorii sa fie angajatii scolii, evaluati atat de catre parinti, cat si de catre elevi, dar si de catre colegi profesori si in functie si de rezultatele scolare, in loc de toate aceste examene complet ne relevante?

        1. Cristinica e absconsa. Ne lasa sa credem ca face parte din tagma, din breasla, din grup, din gasca, dar nu-i asa. Nu va duceti dupa fenta. Ea e dincolo de toate astea, luptandu-se cu sistemul care o obliga, dupa atatia ani ”la stat si la privat”, sa dea examene, sa se pregateasca, EA, spuma intelectualitatii si a rafinamentului ideologic si estetic, EA, care ne face un hatar coborandu-se printre noi, EA, care se viseaza angajata/prestatoarea de servicii model a celei mai bune scoli din galaxie, cu elevi de geniu, cu parinti model, cu rezultate abracadabrante…Ar trebui s-o urmam cu totii, s-o transformam in Jeanne d’Arc autohtona, s-o pazim de englezi, pardon, de neciopliti si sa-i urmam modelul. Sa nu mai cerem vesnic salarii, vacante etc, etc, etc, sa ”beneficiem de cu totul alte beneficii”, sa punem umarul, tovarasi, la propasirea generatiilor viitoare, condusi de EA, unica, infailibila, eterna…

    6. De acord, daca ne platesc parintii si elevii. Probabil vrei invatamant privat nu gratuit. Am scapa si noi de sindicate.

    7. As dori sa-i spun domnitei ca prestator de servicii e ma-… .Spune atat de multe tampenii si nici macar nu se uita prin jur ca sa vada cat e de proas…pata, incat nici nu merita sa fie combatuta. O alta pitzi frustrata fie pe plan personal, profesional sau mai nou, ca e la moda, cu frustrari parintesti. Pe toti i-a lovit parinteala cand au inceput sa stea cu mucosii pe cap acasa. Pana la online profesorii erA buni, acum nu mai ESTE, ca nu mai E bonele de serviciu. Te-a siktirit azi cineva, domnita? Daca nu, tine aproape, suntem destui care o putem face. Avem si saliva, nu-i problema. Ca sa poti si tu spune ca te-a atins un profesor de-ala prost, neconcurential pe piata libera, plin de vacante si de lene si nepolitete. Hai s-o dam p-a’ dreapta. Daca tot ne faci in toate felurile si stii tu mai bine cum sta treaba cu profesorul, macar sa te spurcam bine, ca sa fim acuzati pe dreptate. Altfel, nu-mi explic cum poti debita atata prostie de una singura.

  22. Bravo bravo bravo! Va sustin in tot ceea ce ati precizat! Mare dreptate aveti!!
    Poate o veni si Campeanu….de pe câmpii…de unde e plecat demult si vede ce ati scris…
    In plus adevarat tare si cu elevii….chiar si
    Eu as face sondaj concret cu toti elevii sa vedem cati doresc atât de mult scurtarea vacantelor si cat mai multe cursuri….Aberant…in plus sunt copiii mai tb sa faca si alte activitati jocuri sporturi plimbari distractie etc….

  23. Domnul profesor, degeaba vorbiți dvs.
    Ministerul Educației și Inspectoratele scolare doi bani nu dau pe părerea profesorilor. Pentru ei este important sa ii aplaude părinții și elevii. Și cu cât ministerul și Inspectoratele școlare, lovesc în profesori (ca deja nu au ce drept sa le mai ia, ca le-au luat pe toate, dar încă mai pot adauga obligații noi, ca sclavilor pe moșie).

    1. Nu că supărați, dar sistemul de învățământ este făcut pentru beneficiul elevilor și părinților. Ei sunt singurii care trebuie sa aplauze sau nu.

      Cum ar fi sa vă duceți la magazin și să vă spună vânzătorul să cumpărați doar produsele la care știe el codul, nu ce aveți nevoie. Și apoi să vă spună să veniti la cumpărături în funcție de programul vânzătorului, nu când aveți dumneavoastră nevoie. Și dacă cumva un client propune sa se extindă programul de funcționare al magazinului, toți vânzătorii sa se revolte că e sclavie, că pe ei nu îi întreabă nimeni și că ei ar trebui să decidă când sa vina la muncă și cât să muncească, nu clienții.

      Sistemul de învățământ trebuie sa se muleze pe interesul elevului, că el e beneficiarul (și el e de fapt și singurul forțat să vina la școală, restul vin voluntar pentru că se presupune că își doresc și le place).

        1. Total de acord. In sfarsit un contra-argument si nu o insulta.

          Haideti atunci sa discutam despre reducerea numarului de copii la clase, sau despre alte schimbari cu adevarat in beneficiul elevilor, ca doar pentru ei exista scoala, nu? Nu ca sa avem de unde sa luam noi un salariu la sfarsitul lunii.

  24. Da, așa gândește un om care lucrează in sistem și care înțelege perfect problemele cu care ne confruntăm. E ușor să ne dăm cu părerea din afară când habar nu avem despre ce vorbim!

    1. Ce vrajeli de Buftea !Copii care nu vin la început sunt mereu aceeași peste tot și nu prea vin deloc nu că ar fi la cules.Ca-si ajuta familia DA,dar asta fac mereu că unii chiar sunt săraci și e nevoie de încă două brațe in gospodărie.Copii de la tara in general sunt la fel de răzgâiat că cei de la oraș.Cu net și tv…Daca dai odată apa la animale sau duci un gunoi la container nu se zice că faci treabă !Iar cu vacantele,ce sa zic….Saracii de voi !Veniți cu doua săptămâni mai devreme sa ce ?Sa beți cafele și să pontați..Vine la 9 și pleacă la 11,după bârfă de dimineață.Ce faceți voi acolo ?Ștergeți praful,dați cu var ?O ședința pt comunicarea noilor reguli de la Minister ,daca sunt și ceva legat de deschiderea anului(organizare).De obicei fix la fel în fiecare an;vin popii și niște politicieni sa tina copii în picioare în soare câteva ore(fix cei mai inutili oameni de pe planeta dar lingușeala și pupincurismul au fost și sunt inca la moda în învățământ,ca peste tot de fapt în instituțiile statului mafiot ).Daca ar fi sa va facem noi ăștia din corporații organizarea pe timp efectiv lucrat ,cu eficiență și fără birocrație și mai ales salarizarea pe oră (nu ca acu pe concediu de 4 luni pe an) ați ieși ca cei din banda ,cu salariul minim pe economie…Atunci sa vedem daca mai aleargă toți analfabeții după titularizări …
      Chiar credeți că toți părinții din tara sunt niste spălați pe creier?Un singur lucru ați nimerit,cu org aia mafiota a elevilor,care doar face ce se dictează de la partid,fiind un alt satelit al PSD pus doar sa dea la gioalele guvernării PNL și sa saboteze ce se poate.Dar voi parca ați fi o alta celulă a aceleiași organizații criminale PSD ,de parcă nu știți ,deși aveți cam toți ăștia din învățământ același stăpân.Ca parca doar interesul vostru și al unor grupări obscure urmăriți.In nici un caz sa se deștepte copii.Altfel nu ar mai vota cu mafia PSD când vor fi mari și nu v-ar mai accepta nici vouă salariile necuvenite pe câteva ore de muncă și aia neevaluata obiectiv(mai ales pt materii inutile precum muzica,desen,religie)…

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

DOCUMENT „Prorogarea” începerii școlii până pe 10 ianuarie 2022, a încheierii mediilor pe semestrul I și intrarea în grevă generală din aceeași dată – propunerile sindicatelor către profesori, după prorogarea creșterilor salariale de către Guvern

Angajații din sistemul de educație sunt întrebați, printr-un chestionar online pus în circulație de cele trei mari sindicate, FSLI, FSE și Alma Mater, dacă sunt de acord cu “prorogarea” cu…
Vezi articolul

EXCLUSIV Ecaterina Andronescu confirmă că s-a întâlnit cu Ion Țiriac înainte ca Ministerul Finanțelor să anunțe un ajutor de stat de 500.000 de euro pentru fiecare grădiniță privată olimpică

Grădinițele olimpice private cu ajutor de stat în valoare de câte 500.000 de euro de grădiniță, care vor primi gratuit doar maximum 8% dintre copii, ajung la decizia finală a…
Vezi articolul

Corectarea digitalizată a lucrărilor de la examenele naționale din Franța. Profesorii corectează pe calculatoare personale și nu sunt toți formați pentru acest tip de corectare nici în 2022 după 6 ani de folosire / Ce fac cadrele didactice în aplicația specială de evaluare – VIDEO

Corectarea digitalizată a lucrărilor de la examenele naționale este o realitate în alte state europene, așa cum se desfășoară efectiv sesiunile de Bacalaureat din Franța. Pentru a analiza un proces…
Vezi articolul

(P) Manualul de Limba și literatura română pentru clasa a VIII-a, de la Editura Aramis, prezentat de prof. Mariana Norel: Este pentru generația care nu mai trebuie să învețe pe dinafară comentarii literare / Profesorii vor descoperi metode și tehnici variate de predare-învățare-evaluare, cum ar fi explozia stelară, metoda cubului, diagrama Venn, metoda cadranelor sau a pălăriilor gânditoare

“Este generația care nu mai trebuie să învețe pe dinafară comentarii literare, nu mai trebuie să demonstreze apartenența la gen și specie a unor texte de multe ori reluate și…
Vezi articolul