Titularizare 2022. Peste 2 din 10 candidați înscriși la concursul de angajare în învățământ nu au mai venit la proba scrisă ori au ieșit din sală când au văzut subiectele / Rezultatele, pe 19 iulie

11.198 de vizualizări
vârsta de pensionare, cancelarie profesori
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Puțin peste 21% dintre candidații înscriși Titularizare 2022 – concursul de angajare în Învățământ – nu au mai venit la proba scrisă desfăşurată miercuri, 13 iulie, sau au ieșit din sală când au văzut subiectele invocând motive personale sau medicale.

Concret, Ministerul Educației anunță că s-au prezentat 27.148 de candidaţi dintre cei 31.531 de candidaţi cu drept de participare la această probă. Nu s-au prezentat 4.383 de candidați, iar dintre cei care au venit totuși, 2.223 de candidați s-au retras (2116 candidați din motive personale, respectiv 107 candidați din motive medicale).

În total 6.668 de candidați – majoritatea deja profesori. Subiectele date la Titularizare pot fi văzute aici.

15 candidaţi au fost eliminaţi pentru fraudă sau tentativă de fraudă și nu vor fi repartizaţi/nu vor putea ocupa posturi didactice/catedre în anul școlar 2022 – 2023.

În final doar 24.862 de lucrări au fost finalizate de tot atâția candidați. Reamintim că anul acesta la concurs au fost scoase 68.000 de posturi, din care doar peste 5 mii titularizabile – adică cu angajare pe perioadă nedeterminată.

AnulTotal posturi vacante / rezervate publicate pentru concursTitularizabile pentru concurs / angajare pe perioadă nedeterminatăNetitularizabile pentru concurs / pentru angajare pe perioadă determinatăProcent posturi titularizabile
201238.2326.69231.54017.50%
201345.1266.07439.05213.46%
201441.7704.76137.00911.39%
201544.3414.18940.1529.44%
201649.9924.42245.5708.84%
201758.4864.93053.5568.42%
201867.7034.49963.2046.64%
201961.0644.13656.9286.77%
202059.1184.03055.0886.81%
202157.2554.81552.4408.40%
202268.0005.16362.8377.6%
  • Nota la proba scrisă are o pondere de 75% din media de repartizare, iar nota la inspecția specială la clasă sau la proba practică are o pondere de 25% din media de repartizare.
  • Amintim că Sorin Cîmpeanu califică „extrem de îngrijorător” numărul redus de posturi titularizabile la disciplinele la care se susțin probe scrise la examenele naționale. – detalii aici
  • Primele rezultate la proba scrisă vor fi afișate în data de 19 iulie, la sediile inspectoratelor şcolare şi pe http://titularizare.edu.ro.

Contestațiile se pot depune la sediile inspectoratelor școlare județene sau prin mijloace electronice în data de 19 iulie, după afişarea rezultatelor, până la ora 21:00, respectiv în data de 20 iulie, până la ora 12:00.

Rezultatele finale se afişează pe 27 iulie.

Pentru a obţine statutul de titular, un candidat trebuie să obţină minimum nota 7 (şapte) atât la proba scrisă, cât şi la inspecţia specială la clasă/proba practică şi să fie repartizat pe un post didactic vacant publicat pentru angajarea pe perioadă nedeterminată. Nota la proba scrisă are o pondere de 75% din media de repartizare, iar nota la inspecţia specială la clasă sau la proba practică are o pondere de 25% din media de repartizare.

Dosarul pus la dispoziție de Ministerul Educației, cu datele de la Titularizare 2022:


3 comments
  1. Nu este in limba română “peste 2 din 10”. Mai mult de 20 de procente. Cel puțin 2 din 10. Peste 20%.

  2. Poate ați vrut să spuneți “peste 2 din 10”
    sau “peste unul din cinci” (20%), nu “peste 2 din 5” (40%). Cine nu citește articolul și nu verifică numerele își poate face o idee greșită.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Material susținut de Samsung Electronics Romania

VIDEO Profesoara Nicoleta Zărnescu: Metoda Project based learning (PBL) – o provocare transcurriculară care presupune un efort mai mare din partea copiilor și un timp mai îndelungat până la produsul final. Dacă profesorul se atașează de forma de învățare, poate deveni un mod de viață al clasei respective

Orice profesor care simte neimplicare din partea elevilor sau care vede că nu toți depun constant efort la clasă, poate să încerce metoda de predare-învățare-evaluare numită project based learning (PBL)…
Vezi articolul

Franța prezintă strategia națională de alfabetizare digitală. Printre măsuri: bacalaureat profesional în securitate cibernetică din septembrie 2023, elevilor să le fie testate competențele digitale de 3 ori pe parcursul școlii

Autoritățile din educația franceză au lansat recent strategia Franței pentru alfabetizare digitală a elevilor, profesorilor și lucrătorilor din instituțiile administrative din învățământ, pentru perioada 2023-2027. Ministerul Educației de la Paris…
Vezi articolul

Boicot al consilierilor școlari, în prima zi de înscrieri la clasa pregătitoare, susținut de Sindicatele Libere din Învățământ

Protest al consilierilor școlari din București, Arad, Bistrița-Năsăud, Iași și Vrancea, nemulțumiți că Ministerul Educației nu le acordă o serie de sporuri salariale, anunță Federația Sindicatelor Libere din Învățământ. Consilierii…
Vezi articolul

DOCUMENT Sesiune suplimentară la concursul de directori în 22-26 octombrie, pentru candidații cu COVID-19 sau aflați în izolare, cerută Ministerului Educației de către federațiile sindicale

Sesiune extraordinară pentru proba scrisă a concursului pentru ocuparea funcțiilor de director/director adjunct, solicitată de federațiile sindicale din învățământ Ministerului Educației, potrivit unui documentul publicat de FSLI. Reprezentanții profesorilor propun…
Vezi articolul

Sindicatele din educație, despre creșterile cu aproape 300% ale salariilor profesorilor prezentate de ministrul muncii: Sunt cifre eronate. Ne simțim folosiți în campania electorală

“Ministrul Muncii prezintă în spațiul public cifre eronate privind creșterile de salarii din educație”, anunță Federația Sindicatelor Libere din Învățământ. Reacția FSLI, unul dintre cele două mari sindicate din învățământul…
Vezi articolul

Platformă World Vision de consultare pentru cadrele didactice, lansată cu ajutorul unui chestionar: 96% dintre profesorii participanți la sondaj și-ar dori să fie întrebați când se iau decizii în educație

96% dintre profesorii chestionați de World Vision România într-un sondaj spun că își doresc să fie consultați prin chestionare privind decizii în domeniul educației școlare (75% în mare măsură și…
Vezi articolul