Titularizare 2025. Subiectele și baremele pentru consilierii școlari. Definiți conceptul de strategie de învățare, prezentați în 3 pagini necesitatea consilierii psihologice – cerințe pentru candidați

7.400 de vizualizări
Subiecte titularizare 2025 consilieri școlari Edupedu / Foto: captură document
Subiectele și baremele de la Titularizare 2025 pentru consilierii școlari au fost publicate la ora 15:00 de Ministerul Educației și Cercetării (MEC). Proba scrisă a concursului național a avut loc între orele 9 și 13, pentru peste 39.700 de candidați. Descarcă documentele de mai jos.

Candidații la consiliere psihopedagogică au avut de redactat, printre altele, o prezentare de trei pagini despre necesitatea consilierii psihopedagogice la elevi pentru o dezvoltare armonioasă a personalității lor.

Vezi și subiectele și baremele pentru Învățământ secundarÎnvățământ primar și Învățământ preșcolar.

DOCUMENT Subiect Consilieri școlari – Titularizare 2025:

  • DOCUMENT Barem Consilieri școlari – Titularizare 2025:

Subiectele și baremele pentru consilierii școlari de la Titularizare 2024 pot fi consultate aici.

Subiectele și baremele pentru consilierii școlari de la Titularizare 2023 pot fi consultate aici.


2 comments
  1. Pentru subiectul 1. pct b, la disciplina consiliere psihopedagogica, in varianta de corectare este eronat raspunsul. Raspunsul scris in varianta de corectare sunt enuntate etapele procesului de consiliere psihopedagogica, si nu componentele sale. Exista o mare diferenta in COMPONENTELE vs. ETAPELE unui proces, in cazul de fata al consilierii psihopedagogice. Si pentru ca sunt importante nuantele, mai ales in psiho-sociologie, intre etapele unui proces exista interdependente, iar intre componentele unui proces exisita interconexiuni…Raspunsul corect, cele 6 componente ale procesului de consiliere psihopedagogica este: 1. Componenta cognitivă-Susține dezvoltarea capacităților intelectuale și a strategiilor de învățare; 2. Componenta emoțională-Sprijină autocunoașterea, reglarea emoțională și echilibrul afectiv; 3. Componenta socială și relațională-Încurajează dezvoltarea abilităților interpersonale și adaptarea socială; 4. Componenta vocațională și de orientare în carieră-Ajută elevul să-și descopere interesele și aptitudinile în vederea alegerii unui traseu educațional/profesional adecvat; 5. Componenta morală și axiologică-Vizează formarea valorilor, normelor și atitudinilor sănătoase față de sine, ceilalți și societate; 6. Componenta preventivă și de intervenție-Are rolul de a preveni apariția problemelor școlare, emoționale sau comportamentale și de a interveni prompt când acestea apar.
    Drept urmare, iata un examen in care enuntul unui subiect de examen national, nu corespunde cu enuntul raspunsului, si creeaza multa nedumerire, si probabil depunctare, in cazul de fata, de 6 pct… Reflectati asupra elaborarii acestui subiect, din acest an, la disciplina consiliere psihoepdagogica!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Încă o amânare pentru voucherele educaționale pe care ar fi trebuit să le primească luna aceasta 55.000 de copii în situații vulnerabile, anunță ministrul Boloș, care promitea în noiembrie că în ianuarie-februarie familiile au banii pe carduri: Ne străduim ca să le putem asigura

55.000 de elevi o să primească tichetele educaționale de 500 de lei în perioada martie-aprilie, după cum a declarat, pentru Edupedu.ro, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene (MIPE), Marcel Boloș: „Din păcate,…
Vezi articolul

Președintele CJ Harghita, Borboly Csaba, de ziua limbii române: Toate schimbările în domeniul educației mai adaugă o piedică pentru ca învățarea limbii române să fie o continuă provocare

Președintele Consiliului Județean Harghita, Borboly Csaba scrie, într-o postare pe Facebook de ziua limbii române, că toate schimbările în domeniul educației ”mai adaugă o piedică pentru ca învățarea limbii române…
Vezi articolul

Trei premii europene pentru predare inovatoare în 2025, în România: proiectele aparțin Școlii Gimnaziale Hamburg 195 din București, Școlii Vasile Conta din Iași și Centrului Cultural Județean Harghita

Trei școli din România figurează pe lista câştigătorilor premiilor europene pentru predare inovatoare din 2025, anunţate de Comisia Europeană, luni, 15 septembrie. Este vorba despre proiecte care s-au desfășurat timp…
Vezi articolul