Vacanța „mobilă” din anul școlar 2024-2025, pentru elevii din București, este programată în perioada 17-23 februarie 2025 – document

2.436 de vizualizări
Foto: Pexels.com
Elevii și copiii de grădiniță din București vor avea vacanța mobilă în perioada 17 – 23 februarie 2025, potrivit unei decizii a Inspectoratului Școlar al Municipiului București (ISMB). Conform structurii anului școlar 2024-2025, fiecare inspectorat școlar stabilește o săptămână de vacanță în perioada 10 februarie – 2 martie 2025.

Școlile au termen până la 1 aprilie să îi anunțe pe elevi și părinți când au ales să fie săptămâna de vacanță mobilă din luna februarie 2025 și programele Săptămâna Verde și Săptămâna „Școala altfel”. Prevederea apare în ordinul care aprobă structura anului școlar viitor, 2024-2025.

Art. 1 – „În anul şcolar 2024-2025, în perioada 17.02.2025-23.02.2025, la nivelul unităților de învăţământ din municipiul Bucureşti este stabilită vacanța școlară.

Art. 3 – Conducerea ISMB și conducerile unităților de învăţământ din municipiul București vor duce la îndeplinire prevederile prezentei decizii”, se arată în documentul publicat de Inspectoratul Școlar al Municipiului București.

Calendarul pentru anul școlar 2024-2025:

Intervale de cursuri:

— de luni, 9 septembrie 2024, până vineri, 25 octombrie 2024;

— de luni, 4 noiembrie 2024, până vineri, 20 decembrie 2024;

— de miercuri, 8 ianuarie 2025, până vineri, 7 februarie 2025, respectiv vineri, 14 februarie 2025, sau vineri, 21 februarie 2025, după caz, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în urma consultărilor cu beneficiarii primari ai educației, cu părinții/reprezentanții legali ai acestora și cu cadrele didactice, realizate la nivelul unităților de învățământ;

— de luni, 17 februarie 2025, respectiv luni, 24 februarie 2025, sau luni, 3 martie 2025, la decizia inspectoratelor școlare județene/ al municipiului București, după caz, până joi, 17 aprilie 2025;

— de luni, 28 aprilie 2025, până vineri, 20 iunie 2025;

Intervale de vacanță:

— de sâmbătă, 26 octombrie 2024, până duminică, 3 noiembrie 2024;

— de sâmbătă, 21 decembrie 2024, până marți, 7 ianuarie 2025;

— o săptămână, la decizia inspectoratelor școlare județene/al municipiului București, în perioada 10 februarie— 2 martie 2025;

— de vineri, 18 aprilie 2025, până duminică, 27 aprilie 2025;

— de sâmbătă, 21 iunie 2025, până duminică, 7 septembrie 2025.

„Fiecare unitate de învățământ comunică beneficiarilor primari ai educației și părinților/reprezentanților legali ai acestora, până la data de 1 aprilie 2024, structura detaliată a anului școlar, cu includerea deciziilor pentru elementele flexibile ale acesteia”, se arată în ordin.

Art. 1. — „(1) Anul școlar 2024—2025 începe la data de 1 septembrie 2024, se încheie la data de 31 august 2025 și are o durată de 36 de săptămâni de cursuri. Cursurile anului școlar 2024—2025 încep la data de 9 septembrie 2024.

(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1) se stabilesc următoarele:

a) pentru clasele a XII-a zi, a XIII-a seral și frecvență redusă, anul școlar are o durată de 34 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 6 iunie 2025;

b) pentru clasa a VIII-a, anul școlar are o durată de 35 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 13 iunie 2025;

c) pentru clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică, cu excepția claselor prevăzute la lit. a) și pentru clasele din învățământul profesional, anul școlar are o durată de 37 de săptămâni de cursuri și se încheie la data de 27 iunie 2025;

d) pentru clasele din învățământul postliceal, durata cursurilor este cea stabilită prin planurile-cadru de învățământ în vigoare.”

Școala altfel și Săptămâna verde

Art. 4. — „(1) Programul național „Școala altfel” și Programul „Săptămâna verde” se desfășoară în perioada 9 septembrie 2024—30 mai 2025, în intervale de câte 5 zile consecutive lucrătoare, a căror planificare se află la decizia unității de învățământ. Derularea celor două programe se planifică în intervale de cursuri diferite.

(2) La clasele din învățământul liceal — filiera tehnologică și din învățământul profesional, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică, urmărind și scopul acestor programe.

(3) La clasele din învățământul postliceal, în perioadele dedicate programelor „Școala altfel” și „Săptămâna verde” se organizează activități de instruire practică.”

Citește și:
Elevii din județul Constanța vor avea vacanță în perioada 24 – 28 februarie 2025, a stabilit Inspectoratul Școlar
Școlile mai au o lună să le spună elevilor și părinților când au ales vacanța mobilă din februarie, Săptămâna verde și „Școala altfel” în anul 2025, prevede structura anului școlar viitor
Calendarul anului școlar 2024-2025, publicat în Monitorul Oficial. Cursurile încep pe 9 septembrie și se încheie pe 20 iunie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Premiul Nobel pentru Pace 2022: Lupta pentru drepturile omului a dus distincția la Ales Bialiatski din Belarus și la două organizații pentru democrație. Cei 918.000 de euro se împart în mod egal

Premiul Nobel pentru Pace pentru anul 2022 este acordat avocatului pentru drepturile omului Ales Bialiatski din Belarus, organizației ruse pentru drepturile omului Memorial și organizației ucrainene pentru drepturile omului Center…
Vezi articolul

UDMR a lansat o campanie de școlarizare pentru a promova învățământul în maghiară. Tivadar Magyari: 14-16% din familii trebuie să fie convinse că merită să-şi înscrie copilul. Hunor: Dorim ca mesajul cu promovarea şcolilor maghiare să curgă şi din robinet

UDMR a lansat joi o campanie de şcolarizare pentru a promova alegerea învăţământului în limba maghiară, care se adresează familiilor având copii de 6-7 ani, care vor începe clasa pregătitoare…
Vezi articolul

Consultările publice pe tema calendarului școlar 2023-2024 au fost „de formă”, semnalează Federația Părinților și Aparținătorilor Legali din România (FePAL): Ministerul Educației nu a acceptat niciunul dintre amendamentele importante

Federația Părinților și Aparținătorilor Legali din România (FePAL) atrage atenția că „Ministerul Educației nu a acceptat niciunul dintre amendamentele importante și care vizau interesul suprem al elevului” și consultările publice…
Vezi articolul