Toate școlile din județul Gorj, afectat de cutremure, au primit recomandarea Inspectoratului școlar să programeze săptămâna ”Școala Altfel” săptămâna viitoare, prima după vacanță / Șefa ISJ: Sunt luate în calcul și cursurile online

2.990 de vizualizări
Foto: INQUAM Photos – Octav Ganea
Tuturor școlilor din județul Gorj le-a fost recomandat de către inspectoratul școlar județean să plaseze săptămâna ”Școala altfel” de luni, 20 februarie, adică în prima săptămână de după vacanța de schi pe care elevii și profesorii gorjeni o au între 13 și 17 februarie, după cum declară pentru EduPedu.ro inspectorul școlar general din județul Gorj, Marcela Mrejeru. Măsura vine după ce mai multe școli din acest județ au fost afectate după cutremurele de luni și marți, 13 și 14 februarie.

Într-un scurt interviu pentru EduPedu.ro, inspectorul școlar general din Gorj a declarat că a cerut școlilor date și situații cu privire la starea clădirilor școlilor și la îngrijorările comunităților: ”Mâine (n. red. 17 februarie) la ora 10 voi avea situația dată de la școli, le-am dat termen să îmi comunice ce aleg să facă. Eu de două zile sunt în școli, am adunat date” în urma cutremurelor.

”Am cerut astăzi directorilor de școli să facă consilii profesorale, să-i anunțe pe colegii profesori – aștept până mâine la ora 10 – că trebuie să discute cu părinții și să îi întrebe cum privesc situația. Colegii din școli decid prin consiliile de administrație dacă mergem pe ‘Școala altfel’”, a spus Marcela Mrejeru.

  • În paralel, Comitetul Județean pentru Situații de Urgență (CJSU) Gorj ar fi cerut Inspectoratului Școlar Județean Gorj să nu se înceapă deloc cursurile săptămâna viitoare, potrivit EuropaFM. Întrebată de EduPedu.ro despre această solicitare de la CJSU, inspectoarea a spus că nu știe despre ea.

11 clădiri ale unităților de învățământ sunt afectate doar în municipiul Târgu Jiu, conform datelor adunate de inspectorat.

Amintim că până mâine, vineri, 17 februarie, elevii și profesorii din Gorj și alte 9 județe sunt în vacanța ”mobilă” aleasă de inspectorate.

Se ia în calcul școala online. ISJ Gorj: ”Avem destule argumente”

”Dacă vor mai fi mișcări seismice, luăm în considerare să intrăm online, dar asta după ce avem mai multe date de la școli, ei trebuie să ne trimită nouă. Într-un asemenea caz, școlile ne solicită nouă dacă vor online, apoi solicităm noi la Minister, avem această posibilitate, este o condiție excepțională. Trebuie să avem argumente și avem destule argumente. Așteptăm poziția fiecărei școli după ce discută în consiliile profesorale și consiliile administrative”, adaugă șefa ISJ Gorj.

”Sunt școli în județ care nu sunt afectate (n. red. structural), dar sunt afectați elevii, părinții, profesorii, pentru că este stresul emotional. Elevii nu au fost la școală, fiind vacanță, dar avem în vedere și afectarea emoțională. S-a resimțit foarte tare (n. red. cutremurul), 5,7, a fost la suprafață.

Școala online va fi decisă pe tot județul, dacă va fi cazul, ”Școala altfel” rămâne la decizia consiliilor de administrație din școli”, a mai punctat Mrejeru.

Situația din județul Gorj: pagube în nord-vestul județului

”Târgu jiu este mai afectat, de asemenea și școli din Tismana. În Târgu Jiu sunt două școli mai afectate, Colegiul Național ”Tudor Vladimirescu” și Liceul Tehnologic Bârsești”, spune Mrejeru.

În restul județului, mai este afectată școala din Arcani, ”este vorba de toată zona nord vestică, acolo unde s-a resimțit mai tare zona care a fost epicentrul, unde sunt crăpate biserici, turle ale bisericilor”, potrivit inspectorului școlar general.

Amintim că, marți, 14 februarie, un seism de 5,7 pe Richter s-a înregistrat la ora locală 15:16, la o adâncime de 40 de kilometri şi a fost localizat la 102 km nord de Craiova, 120 km sud-vest de Sibiu şi 146 km vest de Piteşti. Cu o zi înainte, luni, a avut loc un alt cutremur în aceeași zonă, cu o magnitudine de 5,2, urmat de 3 replici.

Informații de context

Ca măsură în urma cutremurelor cu magnitudini de până la 5,7 înregistrate luni, 13 februarie și marți, 14 februarie, în Zona Olteniei, miercuri, înainte de briefingul de presă, miniștrii Educației și ai Dezvoltării, Ligia Deca și, respectiv, Cseke Attila, s-au întâlnit în ședința de guvern în care premierul Nicolae Ciucă a spus că sunt 118 școli evaluate cu risc seismic 1 și că un grup de lucru din care va face parte și Ministerul Educației va analiza de joi “modalitatea prin care aceste școli cu risc seismic 1 să intre în reabilitare imediat”.

Ministerul Educației a spus apoi că nu știe unde și care sunt aceste școli și a cerut ministerului dezvoltării toate informațiile. O oră mai târziu, întrebat de jurnaliști unde în țară sunt aceste 118 școli Cseke Attila a declarat ferm că ”lista acestor școli este o listă deținută de Ministerul Educației”. Și a continuat spunând că ”există o parte a școlilor care sunt expertizate astăzi la Ministerul Educației, din care 118 sunt în listă de risc seismic. Ministerul Dezvoltării este un finanțator pe partea de construcții. Eu cu o listă de 118 sau 200 de clădiri nu am ce să fac. Eu lucrez cu solicitări care se bazează pe documentații tehnico-economice”. – detalii aici

Citește și:
Colegiul Național “Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu, cea mai veche școală din oraș, din vremea lui Spiru Haret, “are crăpături, fisurile par mai adânci” după seismul de marți de 5.7, spune inspectorul școlar din Gorj / Elevii din județ nu erau la școală, sunt în vacanța “mobilă”
Inspectoratul Școlar Dolj a cerut şcolilor să organizeze urgent simulări pentru situaţii de urgenţă / Fiecare școală trebuie să desfăşoare anual cel puţin patru exerciții
Ping-pong între ministere. Cseke Attila, ministrul Dezvoltării, spune că lista cu școlile cu risc seismic este la Ministerul Educației, instituție care tocmai a transmis că o va cere Ministerului Dezvoltării


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Dispută între o profesoară și ministrul Educației pe tema formulărilor din proiectele legii învățământului: „Dacă am o disciplină care se numește Educație pentru Viață, nu înseamnă că celelalte nu sunt relevante pentru viață?”, întreabă profesoara Antoaneta-Firuța Tacea

Discuțiile de la o dezbatere organizată pe linie de partid, luni, la sediul PNL București, pe tema proiectelor de legi ale Educației, au dus la dispute între ministrul Sorin Cîmpeanu…
Vezi articolul

Peste jumătate dintre elevii de clasa a VIII-a din Bihor iau meditații, iar dintre ei 90% la matematică, potrivit unui studiu sociologic realizat de Universitatea din Oradea / Doar un sfert dintre părinți le verifică constant temele sau discută regulat cu profesorii

Elevii de clasa a VIII-a din școlile publice din județul Bihor apelează masiv la meditații pentru a face față examenelor și presiunii școlare: peste 53% iau lecții particulare, în special…
Vezi articolul
elev cu rucsac, elev plecare, elev protest, evaluarea nationala, incurcarea subiectelor la Evaluarea Națională

Profesoara Maria Lidia Șorop: Alternările acestea de venit la școală și cu plecat imediat nu sunt bune. Revenirea înseamnă iar o perioadă în care trebuie să îi lași pe elevi să se acomodeze

Maria Lidia Șorop, directoarea Colegiului Național „Matei Basarab” din București, a declarat, la emisiunea InfoEdu de la TVR Info, că „alternările acestea de venit la școală și cu plecat imediat nu sunt bune”. Aceasta a…
Vezi articolul

Profesorii pot începe de luna aceasta să completeze declarația de integritate pe 2024, că nu dau meditații pe bani elevilor de la clasă / Directorii școlilor trebuie să informeze profesorii, iar aceștia semnează o notă de informare – documente

Pe 1 februarie a intrat în vigoare Ordinul nr. 3.051 din 2024 care stabileşte obligaţiile profesorilor de a completa declaraţiile de interese că nu meditează elevii de la clasă. Directorii…
Vezi articolul