Memorii semnate de 81 de părinți în susținerea profesoarei Maria Lipan Weber de la Colegiul German Goethe, ținta unor critici ale altor părinți, au fost depuse la Ministerul Educației și la Forumul Democrat al Germanilor din România: Este normal ca elevii care nu învață, nu își fac temele, nu îndeplinesc sarcinile și tratează cu dezinteres școala să fie mustrați de către profesor sau notați corespunzător

3.584 de vizualizări
Colegiul German Goethe / Foto: INQUAM Photos – George Calin
Peste 80 de părinți și tot atâția elevi din patru clase de la Colegiul German „Goethe“ din București au semnat scrisori și memorii de susținere a profesoarei de limba germană maternă Maria Lipan Weber, care în urmă cu o săptămână a intrat în concediu fără plată, în urma criticilor publice aduse de alți părinți. O solicitare a fost depusă și la conducerea Colegiului Goethe, prin care cei peste 80 de părinți cer readucerea la clasă a profesoarei de germană Maria Weber, după cum au anunțat părinți de la Colegiu într-un comunicat trimis Edupedu.ro.

„Este normal ca elevii care nu învață, nu își fac temele, nu își îndeplinesc sarcinile stabilite de profesori și tratează cu dezinteres școala să fie mustrați de către profesor sau notați corespunzător, dacă rezultatele lor și performanțele școlare în general sunt nemulțumitoare“, spun părinții, în adresa trimisă redacției. Memoriile de susținere a profesoarei Maria Lipan Weber au fost trimise ministrului Educației Ligia Deca, Corpului de Control al ministrului Educației, Inspectoratului Școlar al Municipiului București și Forumului Democrat al Germanilor din România, anunță părinții, care cer ca profesoara să fie sprijinită să revină la clasă.

Reacția acestora vine după ce publicația Gândul a relatat unilateral plângerile a patru părinți care o acuză pe profesoara de germană de bullying, de hărțuire și de faptul că copiii lor nu au promovat examinarea pentru Atestatul de limba germană DSD (Deutsches Sprachdiplom).

În replică, ceilalți părinți spun în scrisoarea trimisă Edupedu.ro că „probitatea cadrelor didactice din Germania care asigură evaluarea candidaților din examenul DSD 2 este dincolo de orice îndoială. De altfel, din cele 4 probe – citire, ascultare, scriere și vorbire în limba germană – profesorul de la clasa candidatului participă numai la proba de vorbire în limba germană, alături de alte 2 cadre didactice din Germania, dintre care unul este președintele comisiei, care are ultimul cuvânt în cazul diferențelor semnificative în notarea candidatului. Este exclus ca profesorii din Germania să se lase influențați de profesorul din România pentru a deforma rezultatele examenului DSD 2“.

Scrisorile părinților sunt însoțite și de un mesaj în limba germană din partea „elevilor doamnei Lipan Weber“.

Comunicatul remis Edupedu.ro de către părinți:

Stimate doamne, stimați domni,

constatând cu revoltă și tristețe apariția unor articole jignitoare, defăimătoare și bazate pe susținerile tendențioase, distorsionate și pline de neadevăruri proferate la adresa reputatei profesoare de limba germană maternă, Maria Lipan Weber, de către părinții a 3 elevi din clasa a XI-a din Colegiul German Goethe care nu au promovat examenul DSD 2 (examen de atestare a competențelor de citire, ascultare, scriere și vorbire în limba germană la nivelurile B2 sau C1, organizat la Colegiu de către Conferința Miniștrilor Culturii din R.F. Germania, cu profesori germani și, la examenul de comunicare verbală, cu cooptarea profesorului de la clasa candidatului), ținem să precizăm că opiniile respectivilor părinți nu corespund realității și nici opiniilor celorlalți părinți și elevi ai doamnei profesoare Maria Lipan Weber:

  1. Deși elevii care învață în limba germană maternă obțin în general note mari la proba de limba germană din cadrul examenului național de la finalul clasei a VIII-a, în mare parte datorită faptului că subiectele la această disciplină de examen au fost, îndeosebi în ultimii ani, mai facile decât ne așteptam, unii elevi consideră accederea la liceu ca un moment de eliberare și se îndepărtează de învățătură, acordând prioritate relațiilor sociale (online și offline), aspectului fizic și propriei imagini, precum și hobby-urilor și pasiunilor proprii.
  2. În timp ce obiectivul de cunoaștere a limbii germane la finele clasei a VIII-a corespunde nivelului B1, pentru care se poate obține de către elev un atestat DSD 1 (eliberat de Conferința Miniștrilor Culturii din R.F. Germania), la finele liceului (clasele a XI-a sau a XII-a) li se pretinde elevilor atingerea cel puțin a nivelului B2 sau chiar C1, pentru care se poate obține un atestat DSD 2 (eliberat tot de Conferința Miniștrilor Culturii din R.F. Germania). Este evident că elevii trebuie să înregistreze un progres și pe parcursul liceului, iar o notă bună la examenul național de la finalul clasei a VIII-a nu înseamnă automat că elevul va promova și examenul DSD 2, dacă nu tratează examenul în mod serios.
  3. Probitatea cadrelor didactice din Germania care asigură evaluarea candidaților din examenul DSD 2 este dincolo de orice îndoială. De altfel, din cele 4 probe – citire, ascultare, scriere și vorbire în limba germană – profesorul de la clasa candidatului participă numai la proba de vorbire în limba germană, alături de alte 2 cadre didactice din Germania, dintre care unul este președintele comisiei, care are ultimul cuvânt în cazul diferențelor semnificative în notarea candidatului. Este exclus ca profesorii din Germania să se lase influențați de profesorul din România pentru a deforma rezultatele examenului DSD 2.
  4. Este normal ca elevii care nu învață, nu își fac temele, nu își îndeplinesc sarcinile stabilite de profesori și tratează cu dezinteres școala să fie mustrați de către profesor sau notați corespunzător, dacă rezultatele lor și performanțele școlare în general sunt nemulțumitoare. Este normal ca fiecăruia să i se dea ce i se cuvine sau: după faptă și răsplată.
  5. Este adevărat că un profesor cu experiență și rezultate foarte bune cu elevii săi poate fi mai exigent, mai sever și mai direct în exprimare – în special un profesor de etnie germană, de la care părinții care își înscriu copiii la Școala Germană așteaptă să le fie inoculată elevilor rigoarea și disciplina germană, dar și valori specifice cum ar fi seriozitatea, punctualitatea și plăcerea de a munci. Desigur că educația germană tradițională nu trebuie să se potrivească oricui, însă marea majoritate a părinților care își aduc copiii la Colegiul German Goethe au tocmai aceste așteptări – pe care doamna profesor Maria Lipan Weber le îndeplinește cu seriozitatea și corectitudinea tipic germană.
  6. Marea majoritate a părinților elevilor doamnei profesoare sunt foarte mulțumiți de activitatea și performanța ei la clasele la care predă, realizează avantajele de a beneficia de un profesor care este un vorbitor nativ al limbii germane și un adept al educației germane tradiționale și nu au semnalat nici atitudini excesive, nici comportamente abuzive sau arbitrare. Copiii care sunt mustrați știu de ce, majoritatea se îndreaptă și rezultatele lor la limba germană sunt excepționale, însoțite de beneficiile educației germane pe care părinții o așteaptă de la această școală a minorității germane.
  7. Marea majoritate a elevilor doamnei profesoare Weber își iubesc profesoara, o admiră și doresc ca dânsa să poată reveni cât mai curând la clasă.

Ilustrativ pentru atitudinea și opinia marii majorități a părinților și a elevilor sunt mesajul (în limba germană, adresat unei profesoare de limba germană) emoționant din partea elevilor doamnei Lipan Weber, precum și memoriile semnate cu entuziasm de părinții elevilor doamnei profesoare, pe care le atașăm (n.n. numele și semnăturile au fost anonimizate). Memoriile părinților au fost înaintate inclusiv echipei de control din cadrul Ministerului Educației.

În speranță că pe mai departe nu vor mai fi luate ca etalon pentru o școală întreagă numai opiniile divergente, performanțele școlare modeste și comportamentele particulare ale elevilor care nu învață, rugăm a se publica și prezentul punct de vedere al celorlalți părinți ai elevilor doamnei profesoare Maria Lipan Weber din Colegiul German Goethe.

Semnează: Părinții elevilor“.

Scrisoarea elevilor și memoriile depuse de părinți în susținerea profesoarei Maria Lipan Weber, de la Colegiul German Goethe:

Retragerea de la clasă a profesoarei a survenit ca urmare a plângerilor depuse de parte din părinți la ISMB și formulate și în spațiul public; aceste critici i-au fost aduse după ce aceasta a demisionat de la conducerea Colegiului German Goethe, în solidar cu celelalte două directoare ale unității de învățământ în urma unei acțiuni a Corpului de Control al ministrului Educației Ligia Deca.

Citește și:
Scrisoare deschisă către președintele Iohannis, trimisă de profesorii Colegiului German Goethe din București: Legislația nu protejează școala, profesorii au tot mai puține drepturi. Decența cadrului didactic este adesea confundată cu acceptarea abuzului / Elementul-cheie al educației este autoritatea educatorului
Memoriu al părinților de la Colegiul German “Goethe” din București pentru susținerea cadrelor didactice, trimis către Ministerul Educației și ISMB de o lună și jumătate, fără niciun rezultat / Două profesoare s-au retras de la clasa respectivă
SURSE Colegiul German „Goethe” din Capitală are o nouă conducere / Toți cei trei directori sunt cadre didactice din Colegiu
Toate cele trei directoare de la Colegiul German “Goethe” din București și-au dat demisia: Nu au fost invocate motive, spune ISMB
Directoarele Colegiului German Goethe din București rămân în funcții. Inspectoratul Școlar București: Au revenit asupra deciziei de a demisiona / Cele trei directoare își anunțaseră demisiile, susținute de profesori care acuzau „atitudini umilitoare“ la care i-a supus Corpul de Control al ministrului Deca
Protestul profesorilor de la Colegiul German Goethe încetează, anunță Ministerul Educației
Reacția Ministerului Educației, la protestul de la Colegiul German Goethe din Capitală: ministrul a trimis Corpul de Control după sesizarea unui părinte care viza „desfășurarea de meditații cu elevii de la clasă de către un cadru didactic, respectiv acțiuni de bullying ale aceluiași cadru didactic asupra elevului minor ca urmare a renunțării frecventării meditațiilor”
Demisie în bloc a directorilor Colegiului German Goethe din București, după ce ministrul Educației a trimis acolo corpul de control. Profesorii și personalul nedidactic protestează în semn de solidaritate cu conducerea școlii

3 comments
  1. Ăștia fac parte din specia părinților care își trimit copiii la meditații și au grija să le dea profesorilor “mici” atenții, cadouri, ca să ia loazele lor note mari și s-au unit ca hienele împotriva unui părinte, care vrea să își protejeze copilul de astfel de specimene și care a avut curajul de a demasca neregulile din acest liceu, care altădată era un liceu de elită. Sper ca acest părinte să reușească în demersul propus.

  2. Referitor la precizarea ca “profesorul de la clasa candidatului participă numai la proba de vorbire” a examenului de certificare, acest lucru ANORMAL din start este afirmat cu multă aroganță de către acești părinți, multi sau putini. Desigur că doamna profesor ar fi trebuit să își anunțe in avans la firma de certificare (chiar germana fiind) participarea în pregătirea la clasă a unor candidați la examen, chiar de erau doar 2, să zicem. Desigur că normal ar fi fost ca ei (firma) sa îi precizeze doamnei incompatibilitatea dansei in evaluarea la centrul de certificare a acestor elevi “de la clasa”, chiar daca nota dânsei ar fi avut chiar și o pondere de 10% in nota finală. A spune că faptul de a fi germani e o garanție pentru ceva este deja o discriminare, una pozitivă, inacceptabilă, lipsită de etică, desigur. E foarte improbabil ca acest evaluator german (firma) să nu aibă o certificare de calitate care să prevină incompatibilități iar, in acest caz, să le combată cu niste scuze și reparații. Acest elev este doar un avertizor de integritate, daca a dat în vileag fapte reale e doar de aplaudat, nu contează numărul oponenților săi. Avocații știu asta. Memoriile lor sunt zero. Păcat că un profesor apreciat a ales să se bage in mizerii. Mizerie semeni, mizerie aduni. Doamna s-au răzgândit să își de-a demisia de onoare, că de unde onoare?!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Ordonanța de urgență 57/2023, cu majorările salariale pentru profesori aprobate de Guvern, a fost publicată în Monitorul Oficial / Grilele cu fiecare salariu de bază pe funcție, vechime și grad didactic, valabile de la 1 iunie 2023

Guvernul a publicat în Monitorul Oficial ordonanța 57/2023, cea după care sindicatele au anunțat că vor suspenda greva dacă actul normativ conține solicitările profesorilor. Condiția era ca după apariția în…
Vezi articolul

O companie specializată în evaluarea competențelor digiale avertizează asupra riscului ca proiecte importante din PNRR, precum formarea pentru pedagogie digitală a 100.000 de profesori, să fie făcute formal, fără un impact real: Riscăm să irosim banii europeni în proiecte ineficiente, prefăcându-ne că facem digitalizare

„Absorbția fondurilor europene nu ar trebui să fie un obiectiv în sine, ci un mijloc pentru a digitaliza România cu adevărat“, scriu reprezentanții ICDL/ECDL într-un comunicat de presă în care…
Vezi articolul