Trecerea legilor educației de Curtea Constituțională, catalogată drept „încă o victorie pentru învățământul românesc“, de ministrul Ligia Deca

645 de vizualizări
Foto: gov.ro
„Încă o victorie pentru învățământul românesc! Pachetul legislativ „România Educată” a trecut și de testul constituționalității“, a fost mesajul Ligiei Deca publicat pe pagina sa de Facebook, după ce Curtea Constituțională a respins sesizarea de neconstituționalitate formulată de Opoziția parlamentară la legile educației. Controversatele legi au fost votate de Senat, camera decizională în acest domeniu, pe 22 mai, în prima zi de grevă generală a angajaților din Învățământ.
  • Ministra folosește această ocazie pentru a susține, în mesajul său, că “fiecare elev va avea șanse egale de a se dezvolta”, în condițiile în care sesizarea de neconstituționalitate făcea trimitere și la examenul de admitere la liceu, prevăzut în lege, considerat discriminatoriu. Amintim că acest examen a fost criticat drept discriminatoriu de către asociațiile elevilor și părinților, de către Consiliul Economic și Social, iar președintele Consiliului pentru Combaterea Discriminării, Csaba Asztalos, a apreciat că procedura nu resppectă principiul egalității.

Precedenta „victorie“ clamată de Deca a fost pe 12 iunie, după ce sindicatele au anunțat că suspendă greva generală și după ce guvernul a aprobat OUG 57 cu majorările salariale și prevederea că de la 1 ianuarie 2024 salariile vor fi din nou majorate. „Am marea plăcere să fiu astăzi în fața dumneavoastră, pentru că asistăm la o victorie a tuturor celor care au susținut educația, în ultimele săptămâni, în ultimele luni“, spune atunci de la Guvern Ligia Deca.

Revenind la meajul de acum, ministrul Ligia Deca a mai spus că „voi face tot ce stă în puterea mea astfel încât obiectivele să fie îndeplinite, iar copiii noștri să învețe într-un mediu de calitate, bazat pe echitate, respect și profesionalism. Fiecare elev va avea șanse egale de a se dezvolta“.

Redăm mesajul din 21 iunie al Ligiei Deca:

„Încă o victorie pentru învățământul românesc! Pachetul legislativ „România Educată” a trecut și de testul constituționalității.

Legea învățământului preuniversitar și Legea învățământului superior au în spate zeci de mii de ore de elaborare, sute de discuții cu partenerii importanți din domeniu, mii de observații analizate și săptămâni întregi de dezbatere parlamentară. A fost depus un efort colectiv pentru un proiect atât de necesar pentru România.

Am încredere că Legile educației vor transforma sistemul de învățământ din România și îl vor aduce la performanța pe care ne-o dorim. La rândul meu, în calitate de ministru, voi face tot ce stă în puterea mea astfel încât obiectivele să fie îndeplinite, iar copiii noștri să învețe într-un mediu de calitate, bazat pe echitate, respect și profesionalism. Fiecare elev va avea șanse egale de a se dezvolta.

Le mulțumesc tuturor celor care au fost alături de noi și au contribuit, astfel încât pachetul legislativ „România Educată” să ajungă în acest punct important!“

Potrivit procedurilor, președintele urmează să promulge legile, iar acestea vor fi publicate în Monitorul Oficial și vor intra astfel în vigoare.


8 comments
  1. Comunismul a murit, dar spiritul a rămas același! Prin aceste legi se dorește privatizarea învățământului

  2. Biet popor, ne conduc de toate analfabeti, hoti, mincinosi, iar acum vedem o comunista la conducerea ministerului. Prin anii ’60 rusii se lauda cu graul cu 7 spice pe planta, iar Romania prin anii ’80 avea arate atat de multe hectare cat avea toata Europa. Asa de mandra este madam de lege precum erau comunistii.

  3. Pai normal ca nu e calitate cu atatea materii inutile. Unele dintre materii nu mai au nici profesori calificati.

    Insa noile legi ale educatiei mai elimina din aceste inutilitati de materii. Urla unii ca raman fara orele alea suplimentare pe care nici nu le faceau. Le convenea profilor de muzica sa aibe si PCO ore de fizica iar invatatoarelor PCO ore de chimie, ca si asa sunt neimportante cum stiu si ei prea bine, dar banii de pe ele ii interesau. Asta e doar un exemplu de fenomen care face si risipa de bani si scade calitatea educatiei.

    1. Muzica este inutilă? Exista terapie prin muzică, muzica dezvolta inteligența și vindeca sufletul. Chimia inutilă? Sticlele din plastic, medicamentele și multe alte obiecte și nu numai sunt produsul chimiei. Fizica inutilă? În fiecare zi ne supunem și trăim sub legile fizicii și tu consideri inutila fizica!! Educația este un lux,un privilegiu. Tu habar nu ai pe ce lume trăiești.
      Nu mai sunt profesori calificați pentru ca habarnistii ca tine se uita cu dispreț la acasă delicatese intelectuale, nu mai vine nimeni pentru ca nu are de ce. Salarii nu sunt, societate ingrata și lipsita de orice urma de apreciere. La ce ar veni cineva cu conservatorul ca să aibă parte de asa habarnisti?

  4. MEMORIU ADRESAT CURTII CONSTITUTIONALE A ROMANIEI SI PRESEDINTIEI ROMANIEI
    “Având în vedere prevederile Legii nr.47/1992 privind organizarea și funcționarea Curții Constituționale a României, prin prezenta vă sesizez faptul că și ambele proiecte privind învățământul (preuniversitar și superior) în versiunile lor finale rezultate din procesul legislativ în Comisiile pentru învățământ din Parlament, nu respectă prevederile constituționale ale art.1, alin (3) și (5), privind „principiul securității juridice, previzibilității și clarității normelor”…

    DOVEZI:
    1. SIMULACRUL DE ASIGURARE A CALITATII EDUCATIEI introdus de OUG 75-2005 (de fapt doar o incredibilă și originală colecție de grave erori conceptuale, numeroase confuzii, prejudecăți, inadvertențe și lacune, dar cu autori cunoscuți), desi a fost initial abrogată (de ce?) în dispozițiile finale ale ambelor noi legi ale învățământului (în versiunile Ministerului și Guvernului!), a avut cele mai importante dispoziții și definiții ….. reintroduse prin copy-paste in cuprinsul a numeroase articole ale acestor noi versiuni ale proiectelor de legi transmise de Minister și Guvern Parlamentului… După solicitările mele adresate celor două Comisii în aprilie 2023 (aici atașate), din dispozițiile finale ale noilor versiuni a fost … eliminată abrogarea OUG 75-2005, deși mai toate dispozițiile acesteia sunt atât de contestate și contestabile nu numai în România, inclusiv de cercetători români și străini… Totul, fără transparență, dezbateri, discuții chiar și fără alte răspunsuri scrise din partea Comisiilor solicitate !!! Pentru mine, acest comportament a reprezentat o clară batjocură !!! ….”Smecherie” juridică, ignoranță la cub, suficiență, iresponsabilitate, aroganță ? Din toate câte ceva…

    2. Noile versiuni ale proiectelor de legi ale învățământului totalizează în prezent PESTE 650 PAGINI (Legea Educației nationale nr.1/2011 avea doar câteva zeci de pagini clare, concise și pertinente), consultarea, cunoașterea, înțelegerea și chiar aplicarea lor corecte devenind REBARBATIVE, dificile sau chiar imposibile mai ales că noile generații de tineri și chiar adulți obosesc rapid citind abia cîteva pagini! Cunoscând din proprie experiență concepțiile și practicile unor juriști ministeriali, mi-am dat seama că aceste proiecte de legi au inclus intenționat numeroase dispoziții din vechi Hotărâri de Guvern și Ordine de Ministru (ce pot fi modificate relativ ușor oricând!) în Legi care nu pot fi modificate fără voturile Comisiilor din Parlament, deci mult mai dificil!

    3.Ambele versiuni ale textelor celor două proiecte de legi sunt pline de erori gramaticale, ortografice, incoerențe, confuzii, inadvertențe, etc. – așa cum a remarcat în avizele sale și Consiliul Legislativ, dar aparent degeaba – rezultate din aplicarea prea frecventă și incoerentă a tehnicii copy-paste pe textele prelucrate… Vă trimit atașat un proiect de lege a asigurării calității educației – în redactarea și tehnoredactarea subsemnatului – clar, concis, pertinent, aplicabil, eficient și mai ales concordant cu standardele și preacticile internaționale privind asigurarea calității, etc…Eventualele critici privind absența diacriticelor sunt nule și neavenite…

    Consecința esențială și gravă a promulgării versiunilor parlamentare ale proiectelor de legi privind învățământul preuniversitar și superior, cu menținerea simulacrului de asigurare a calității, va consta in menținerea CALITĂȚII REDUSE/ CVASI-NULE – adică a NON-CALITĂȚII – EDUCATIEI în România!!! Această problemă a fost și a rămas cea mai gravă problema a educatiei din Romania – nefiind sesizată și discutată in amploarea ei (cu toate contraperformanțele rușinoase bine cunoscute – unerle chiar recunoscute – ale educației în România și cu toate numeroasele conflicte de interese și în instanțe între milioanele de persoane fizice și juridice implicate în educație) si cu toate cauzele si efectele sale, din păcate, atât în mass media cât și în social media.

    Personal consider că această CALITATE A EDUCAȚIEI este un interes public/ național esențial, opus anumitor interese de grup și personale, din păcate prevalente uneori…De aceea acest interes ar fi trebuit să aibă prioritate absolută, nu să fie simulat/ mimat în interesul unora, puțini și în defavoarea altora, mult mai mulți!!
    Cunoscătorii Managementului au identificat deja CERCURILE/ CICLURILE VICIOASE existente, generatoare de regres general și speră să le poată înlocui – prin sperata deblocare legislativă – și în educație cu CERCURI/ CICLURI VIRTUOASE generatoare de progres general …

    Dar, așa cum se întâmplă de 18 ani, este foarte probabil ca să trebuiască să mai suportăm SIMULACRUL DE ASIGURARE A CALITĂȚII EDUCATIEI timp de alte … decenii!

    De remarcat că doar majorarea salariilor profesorilor nu poate REALIZA CALITATEA EDUCAȚIEI întrucât această calitate depinde de mulți alți factori determinanți, mai ales de voința/ putința/ știința tuturor actorilor implicați.
    Calitatea nu se creează prin celebrele evaluări externe și interne realizate (mai mult sau mai putin formal) de ARACIS si ARACIP, doar in scopul justificării birocratice a finanțării de la buget!!

    Cu atat mai mult, ASIGURAREA CALITĂȚII EDUCATIEI – concept implicând INCREDEREA – nu poate fi obținută prin majorarea salariilor profesorilor – asa cum au demonstrat alte majorări precedente, inclusiv în alte sectoare…

    Deci CALITATEA EDUCAȚIEI și ASIGURAREA CALITĂȚII EDUCATIEI vor rămâne probabil la noi doar niste concepte PUBLICITAR-EXOTICE (care “dau bine pe sticlă” si la ignoranți/ suficienți !!!) fără corespondențe in realitate intrucât toți cei implicați (inclusiv profesorii cu salarii majorate!) vor continua să “se facă că fac ceva” asa cum impune OUG 75-2005 redivivus!….

    Cu mulțumiri anticipate pentru atenția pe care veți binevoi s-o acordați acestui memoriu. 21.06.2023
    Prof.univ.dr.dr.ing.Nicolae Dragulanescu

  5. Asta are un stil de comunicare de tip sovietic, putinist. Orice gunoi este transformat intr-o victorie galactica lol.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Clase mai mici pentru a ne putea concentra mai mult individual, pe particularitățile copiilor, propune Ligia Deca, consilier prezidențial: În alte țări se crește dimensiunea staffului școlilor / Nu poți să faci și remedial și școală clasică în același format, în aceeași zi și cu aceiași oameni

„Școala online, știm cu toții, nu a fost posibilă pentru toți copiii României. Cu bune sau cu rele, școala online a asigurat un minim de conectare la educație, însă aproximativ…
Vezi articolul

Raed Arafat, despre firma care are pe stoc teste salivă, dar cu care IGSU refuză să semneze contractul: “2 milioane de teste nu rezolvă oricum nici măcar o testare. Nu putem răspunde presiunilor, firma are o dispută comercială cu IGSU, să o rezolve în instanță”

Într-o conferință de presă la Guvern, șeful Departamentului pentru Situații de Urgență, Raed Arafat, a reacționat după ce firma DDS Diagnostic susține că are pe stoc 2 milioane de teste…
Vezi articolul