Trei din patru elevi ai școlilor postliceale militare sunt vaccinați, declară Ministerul Apărării Naționale / Testarea elevilor în unitățile de învățământ ale MApN și motivul pentru care doar o parte dintre acestea au fost în vacanță

1.169 de vizualizări
Foto: Facebook – MApN
Între 70% și 75% dintre elevii unităților de învățământ postliceal militar sunt vaccinați, ceea ce face ca numărul celor infectați, izolați sau carantinați să fie redus, în limita a 2-5% la fiecare astfel de unitate, potrivit datelor furnizate de Ministerul Apărării Naționale, la solicitarea Edupedu.ro. Instituția a oferit detalii privind testarea în unitățile sale de învățământ, măsurile de prevenție Covid-19 pe care le adoptă și motivele pentru care doar o parte dintre unitățile instituțiile de educație aflate în administrarea sa au fost în vacanță asemenea celor din sistemul public, la sfârșitul lunii octombrie-începutul lunii noiembrie.

Măsuri de prevenție și testarea Covid-19 în unitățile de învățământ din subordinea Ministerului Apărării Naționale:

  • “La începutul anului școlar au fost testați toți elevii înmatriculați în unitățile de învățământ postliceal militar. Ulterior, la revenirea din permisia acordată elevilor din anul I de studii după depunerea Jurământului militar, au mai fost testați elevii nevaccinați. Au fost întrebuințate teste antigen, în două serii, în procent de 70% și teste RT PCR în procent de 30% din efectivele înmatriculate în fiecare unitate de învățământ postliceal militar.”
  • „În cadrul unităților de învățământ postliceal au fost dispuse și puse în aplicare toate măsurile care asigură securitatea sanitară a elevilor (triaj epidemiologic la intrarea în unitate, asigurarea măștilor de protecție și a purtării corecte a acestora de către personalul unităților și elevi, asigurarea condițiilor pentru spălarea și dezinfecția mâinilor în mod corect, asigurarea condițiilor pentru păstrarea distanței fizice în timpul tuturor activităților din școală, instruirea periodică a elevilor referitor la măsurile de prevenire a răspândirii infecției cu virusul SARS-CoV-2, verificarea periodică a respectării acestor măsuri).”
  • „Au fost organizate spații speciale pentru izolarea elevilor confirmați pozitiv cu virusul SARS CoV-2, respectiv carantinarea contacților direcți. Elevii cărora li s-au acordat permisii au fost testați la revenirea în unitate și au fost supravegheați de către personalul medical al unității pentru detectarea precoce a simptomelor infecției cu virusul SARS CoV-2.”
În ce condiții s-au suspendat cursuri în unitățile de învățământ ale MapN

Asemenea Ministerului Afacerilor Interne, și acest minister arată că unităților de învățământ preuniversitar din administrarea sa nu le sunt aplicabile criteriile de suspendare a cursurilor școlare. Drept urmare, arată MApN cu privire la perioada în care școlile din sistemul public au fost în vacanță forțată, activitățile cu prezență fizică din școlile Ministerului au fost administrate pe baza unor decizii luate la nivel de instituție.

Astfel, în timp ce grădinițele militare și colegiile naționale militare au acordat vacanță în perioada 25 octombrie – 5 noiembrie, la școlile asimilate învățământului postliceal, cele de maiștri militari și subofițeri, procesul educațional a continuat, acestea fiind “în perioada pregătirii militare generale, care se execută în centre de instrucție și nu desfășoară ore de specialitate”.

Informațiile privind aplicabilitatea măsurilor decise de autorități în cazul unităților de învățământ ale MApN:

  • „În cadrul unităților de învățământ din subordinea Ministerului Apărării Naţionale se aplică Ordinul comun pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/ instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS CoV-2 al ministrului educației nr. 5338/2021 și al ministrului sănătății nr. 1082/2021,  cu modificările şi completările, precum Ordinul nr. 5490/2021 pentru instituirea unor măsuri în învăţământul preuniversitar şi Ordinul nr. 5549/2021 privind structura anului şcolar 2021-2022 şi, de asemenea, dispoziţiile emise prin grija structurii de specialitate a Ministerului Apărării Naţionale, şi anume Direcţia medicală.
  • În acest sens, potrivit art. 6 alin. 12 şi alin. 13 din Ordinul comun al ministrului educației  nr. 5338/2021 şi al ministrului sănătății nr. 1082/2021, criteriile de suspendare a cursurilor şcolare în unităţile de învăţământ nu se aplică şi unităţilor de învăţământ preuniversitar din subordinea Ministerului Apărării Naţionale, care vor lua deciziile care se impun conform regulamentelor/ procedurilor aplicabile acestora. În concluzie, activităţile ce presupun prezenţa fizică în unităţile/ instituţiile din subordinea Ministerului Apărării Naţionale au fost gestionate în funcţie de analiza situaţiei epidemiologice realizată la nivelul instituţiei şi stabilită prin decizia comandanților acestora.
  • Potrivit art. 1 din Ordinul pentru instituirea unor măsuri în învăţământul preuniversitar nr. 5549/2021 pentru instituirea unor măsuri în învăţământul preuniversitar, grădiniţele militare şi colegiile naţionale militare au acordat vacanţă preşcolarilor şi elevilor în perioada 25.10-05.11 2021. 
  • În ceea ce privește activitatea școlilor de maiștri militari și subofițeri, ale căror studii sunt asimilate învățământului postliceal, acestea continuă procesul educațional dat fiind faptul că, la momentul actual, se află în perioada pregătirii militare generale, care se execută în centre de instrucție și nu desfășoară ore de specialitate. 
  • Școlile militare de maiștri militari și subofițeri sunt unități de învățământ terţiar nonuniversitar, unice pe piața forței de muncă, iar la finalul anului școlar, absolvenții sunt înaintați în grad și primesc repartiție în unitățile Armatei României.
  • Pregătirea militară generală este o componentă de bază a programului de pregătire și se realizează preponderent prin activități față în față. 
  • Structura anului școlar în SMMMSCTIAC diferă de structura anului școlar dintr-o școală postliceală civilă, conform planurilor-cadru de învățământ avizate de Ministerul Educației și aprobate de șeful Statului Major al Apărării (diferențele constau în desfășurarea modulelor de Pregătire militară generală și Pregătire pentru formarea deprinderilor de comandă, respectiv a practicii școlare postliceale), iar duratele vacanțelor și a semestrelor nu sunt identice cu cele ale unităților civile de învățământ postliceal.”
Citește și:
De ce n-au intrat școlile de poliție în vacanță ca toate celelalte școli de stat – explicațiile MAI / De patru ori mai multe concedii medicale decât cazuri de Covid-19 înregistrate în unitățile de învățământ ale Internelor


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Adrian Opre, decanul Facultății de Psihologie și Științele Educației a Universității Babeș Bolyai: Nu îi echipăm pe elevi, în școală, pentru viață, îi echipăm pentru teză, pentru competiția locală, pentru capacitate, pentru Bacalaureat și ne mândrim cu rezultatele lor. Îi pregătim pentru un mediu artificial

Școala nu îi pregătește pe elevi pentru alt mediu decât cel școlar, susține decanul Facultății de Psihologie și Științele Educației de la Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj, Adrian Opre. Acesta a…
Vezi articolul

Noile planuri-cadru – discutate astăzi la Ministerul Educației. Secretarul de stat pe preuniversitar, despre o posibilă amânare a reducerii numărului de ore: Se iau în calcul toate variantele posibile

Ministrul Educației anunță pe agenda sa de astăzi o “întâlnire de lucru pentru discutarea planurilor-cadru”. Contactată de Edupedu.ro, Luminița Barcari, noul secretar de stat pentru preuniversitar, a declarat că “este…
Vezi articolul

Sufletul copilului nostru se hrănește cu timp și atenție, spune Melania Dragomir, directorul Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș: Copiii noștri vorbesc cu un părinte care are un laptop în față, un telefon sau foarte, foarte multe lucruri de făcut

„Avem numeroase solicitări pentru profesori logopezi”, spune Melania Dragomir, director al Centrului Județean de Resurse și Asistență Educațională Timiș, pentru TVR Timișoara. Aceasta a spus că „noi am văzut încă…
Vezi articolul

Ministrul Educației din Republica Moldova vrea ca până în 2024 să dubleze numărul absolvenților de facultate care să predea în școlile din țară: Ne gândim la stimulente financiare pentru cei care au un nivel avansat de limbă străină sau anumite competențe digitale

Ministrul Educației din Republica Moldova a enumerat câteva dintre planurile pe care le are în vedere pentru a rezolva deficitul de cadre didactice din sistemul de învățământ cu care se…
Vezi articolul

Bătaie de joc la adresa profesorilor și elevilor, din partea Ministerului Educației. Instituția le-a cerut cadrelor didactice să facă reperele metodologice pentru clasa a XI-a, pentru peste 80 de discipline, în doar 10 zile lucrătoare, în plină vacanță – document

Profesorii din grupurile de lucru pentru elaborarea/revizuirea curriculumului pentru disciplinele/ domeniile de studiu obligatorii din învățământul liceal și pentru calificările/domeniile de pregătire profesională pentru care se școlarizează prin învățământul profesional…
Vezi articolul

Regulile pentru concursul de viitori inspectori școlari din direcțiile de învățământ preuniversitar, amânate până pe 30 iunie 2025. Legea educației prevede inspectorate școlare reformate din septembrie 2025

Regulile pentru concursul pentru viitorii inspectori școlari din direcțiile de învățământ preuniversitar (DJIP/ DMBIP), adică actualele inspectorate școlare, sunt amânate până cel târziu 30 iunie 2025, după cum prevede un…
Vezi articolul