Trei din patru elevi ai școlilor postliceale militare sunt vaccinați, declară Ministerul Apărării Naționale / Testarea elevilor în unitățile de învățământ ale MApN și motivul pentru care doar o parte dintre acestea au fost în vacanță

1.160 de vizualizări
Foto: Facebook – MApN
Între 70% și 75% dintre elevii unităților de învățământ postliceal militar sunt vaccinați, ceea ce face ca numărul celor infectați, izolați sau carantinați să fie redus, în limita a 2-5% la fiecare astfel de unitate, potrivit datelor furnizate de Ministerul Apărării Naționale, la solicitarea Edupedu.ro. Instituția a oferit detalii privind testarea în unitățile sale de învățământ, măsurile de prevenție Covid-19 pe care le adoptă și motivele pentru care doar o parte dintre unitățile instituțiile de educație aflate în administrarea sa au fost în vacanță asemenea celor din sistemul public, la sfârșitul lunii octombrie-începutul lunii noiembrie.

Măsuri de prevenție și testarea Covid-19 în unitățile de învățământ din subordinea Ministerului Apărării Naționale:

  • “La începutul anului școlar au fost testați toți elevii înmatriculați în unitățile de învățământ postliceal militar. Ulterior, la revenirea din permisia acordată elevilor din anul I de studii după depunerea Jurământului militar, au mai fost testați elevii nevaccinați. Au fost întrebuințate teste antigen, în două serii, în procent de 70% și teste RT PCR în procent de 30% din efectivele înmatriculate în fiecare unitate de învățământ postliceal militar.”
  • “În cadrul unităților de învățământ postliceal au fost dispuse și puse în aplicare toate măsurile care asigură securitatea sanitară a elevilor (triaj epidemiologic la intrarea în unitate, asigurarea măștilor de protecție și a purtării corecte a acestora de către personalul unităților și elevi, asigurarea condițiilor pentru spălarea și dezinfecția mâinilor în mod corect, asigurarea condițiilor pentru păstrarea distanței fizice în timpul tuturor activităților din școală, instruirea periodică a elevilor referitor la măsurile de prevenire a răspândirii infecției cu virusul SARS-CoV-2, verificarea periodică a respectării acestor măsuri).”
  • “Au fost organizate spații speciale pentru izolarea elevilor confirmați pozitiv cu virusul SARS CoV-2, respectiv carantinarea contacților direcți. Elevii cărora li s-au acordat permisii au fost testați la revenirea în unitate și au fost supravegheați de către personalul medical al unității pentru detectarea precoce a simptomelor infecției cu virusul SARS CoV-2.”
În ce condiții s-au suspendat cursuri în unitățile de învățământ ale MapN

Asemenea Ministerului Afacerilor Interne, și acest minister arată că unităților de învățământ preuniversitar din administrarea sa nu le sunt aplicabile criteriile de suspendare a cursurilor școlare. Drept urmare, arată MApN cu privire la perioada în care școlile din sistemul public au fost în vacanță forțată, activitățile cu prezență fizică din școlile Ministerului au fost administrate pe baza unor decizii luate la nivel de instituție.

Astfel, în timp ce grădinițele militare și colegiile naționale militare au acordat vacanță în perioada 25 octombrie – 5 noiembrie, la școlile asimilate învățământului postliceal, cele de maiștri militari și subofițeri, procesul educațional a continuat, acestea fiind “în perioada pregătirii militare generale, care se execută în centre de instrucție și nu desfășoară ore de specialitate”.

Informațiile privind aplicabilitatea măsurilor decise de autorități în cazul unităților de învățământ ale MApN:

  • “În cadrul unităților de învățământ din subordinea Ministerului Apărării Naţionale se aplică Ordinul comun pentru aprobarea măsurilor de organizare a activității în cadrul unităților/ instituțiilor de învățământ în condiții de siguranță epidemiologică pentru prevenirea îmbolnăvirilor cu virusul SARS CoV-2 al ministrului educației nr. 5338/2021 și al ministrului sănătății nr. 1082/2021,  cu modificările şi completările, precum Ordinul nr. 5490/2021 pentru instituirea unor măsuri în învăţământul preuniversitar şi Ordinul nr. 5549/2021 privind structura anului şcolar 2021-2022 şi, de asemenea, dispoziţiile emise prin grija structurii de specialitate a Ministerului Apărării Naţionale, şi anume Direcţia medicală.
  • În acest sens, potrivit art. 6 alin. 12 şi alin. 13 din Ordinul comun al ministrului educației  nr. 5338/2021 şi al ministrului sănătății nr. 1082/2021, criteriile de suspendare a cursurilor şcolare în unităţile de învăţământ nu se aplică şi unităţilor de învăţământ preuniversitar din subordinea Ministerului Apărării Naţionale, care vor lua deciziile care se impun conform regulamentelor/ procedurilor aplicabile acestora. În concluzie, activităţile ce presupun prezenţa fizică în unităţile/ instituţiile din subordinea Ministerului Apărării Naţionale au fost gestionate în funcţie de analiza situaţiei epidemiologice realizată la nivelul instituţiei şi stabilită prin decizia comandanților acestora.
  • Potrivit art. 1 din Ordinul pentru instituirea unor măsuri în învăţământul preuniversitar nr. 5549/2021 pentru instituirea unor măsuri în învăţământul preuniversitar, grădiniţele militare şi colegiile naţionale militare au acordat vacanţă preşcolarilor şi elevilor în perioada 25.10-05.11 2021. 
  • În ceea ce privește activitatea școlilor de maiștri militari și subofițeri, ale căror studii sunt asimilate învățământului postliceal, acestea continuă procesul educațional dat fiind faptul că, la momentul actual, se află în perioada pregătirii militare generale, care se execută în centre de instrucție și nu desfășoară ore de specialitate. 
  • Școlile militare de maiștri militari și subofițeri sunt unități de învățământ terţiar nonuniversitar, unice pe piața forței de muncă, iar la finalul anului școlar, absolvenții sunt înaintați în grad și primesc repartiție în unitățile Armatei României.
  • Pregătirea militară generală este o componentă de bază a programului de pregătire și se realizează preponderent prin activități față în față. 
  • Structura anului școlar în SMMMSCTIAC diferă de structura anului școlar dintr-o școală postliceală civilă, conform planurilor-cadru de învățământ avizate de Ministerul Educației și aprobate de șeful Statului Major al Apărării (diferențele constau în desfășurarea modulelor de Pregătire militară generală și Pregătire pentru formarea deprinderilor de comandă, respectiv a practicii școlare postliceale), iar duratele vacanțelor și a semestrelor nu sunt identice cu cele ale unităților civile de învățământ postliceal.”
Citește și:
De ce n-au intrat școlile de poliție în vacanță ca toate celelalte școli de stat – explicațiile MAI / De patru ori mai multe concedii medicale decât cazuri de Covid-19 înregistrate în unitățile de învățământ ale Internelor

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like
Cezar Preda / Foto: INQUAM Photos George Calin

Ce a vrut să spună inginerul metalurg Cezar Preda, noul director adjunct al ICR Paris? ”Cultura noastră are valențe nu numai literare, de arte, muzicale, are și valențe tehnice, de informatică, de inteligență artificială” / ”Suveranitatea noastră, a României, este absolut importantă să o facem în domeniul culturii, pentru că, în altă parte, nu”

Numirea recentă a lui Cezar Preda și a lui Victor Paul Dobre, doi ingineri trași pe linie moartă din politică, în posturi de conducere la filialele Institutului Cultural Român (ICR)…
Vezi articolul

Principalele schimbări din legile Educației, adoptate parlamentari și care s-ar aplica începând cu generația de elevi care intră la toamnă în clasa a V-a: examen de admitere la liceu pentru 50% dintre locuri, posibilitatea exmatriculării temporare, religia ca disciplină opțională la Bac

Cele mai controversate schimbări aduse prin noile legi ale Educației, votate de Senat luni, sunt legate de admiterea la liceu, printr-un examen suplimentar, pe lângă Evaluarea Națională, pentru 50% dintre…
Vezi articolul

Școlile din mediile defavorizate din Franța vor fi deschise de dimineață până seara la ora 18 pentru elevi, anunță ministrul Educației Gabriel Attal / Vor avea mic-dejun inclus, activități sportive, de sprijin la teme și în carieră

Școlile din rețeaua de educație prioritară (REP) din Franța, adică din mediile afectate socio-economic, vor fi deschise de la ora 8 la ora 18 din septembrie 2024, astfel încât elevii…
Vezi articolul