ULTIMA ORĂ Bucureștiul a intrat în scenariul roșu. Rata de incidență COVID a urcat la 3,05

23.789 de vizualizări
Foto: © Maksym Yemelyanov | Dreamstime.com
Bucureștiul a intrat în scenariul roșu, după ce rata de incidență COVID a urcat la 3,05, potrivit datelor publicate de Direcția de Sănătate Publică, scrie G4Media.ro. Potrivit reglementărilor în vigoare, scenariul roșu se traduce prin închiderea școlilor gimnaziale și liceelor. Rămân deschise creșele, grădinițele și clasele pregătitoare – IV.

De precizat că ministrul Educației i-a propus ministrului Sănătății modificarea ordinului comun, astfel încât elevii de clasele a VIII-a și a XII-a să poată veni la școală, fizic, la cursuri față în față, și în scenariul roșu, pentru a se putea pregăti pentru examene. O decizie finală nu a fost, însă, luată.

Joi, în Capitală incidența era de 2,79 la mie, iar vineri a ajuns la 3,05.

Potrivit reglementărilor în vigoare, la rata de incidență peste 3 la mie se închid restaurantele la interior, cinematografele, teatrele, sălile de jocuri de noroc.

În scenariul roșu, potrivit ordinului miniștrilor Educației și Sănătății, rămân deschise creșele și grădinițele și merg la școală doar copiii din clasele 0-4.

Citește articolul integral pe G4Media.ro

Ordinul comun cu regulile de redeschidere a școlilor prevede că în Scenariul 3, roșu, se întâmplă următoarele:

  • a) Participarea zilnică a tuturor preşcolarilor şi elevilor din învăţământul primar.
  • b) Participarea zilnică, în sistem on line a elevilor din celelalte clase/ani de studiu.

Consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ propune inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti aplicarea scenariului de organizare şi desfăşurare a cursurilor în unitatea de învăţământ, pe bază criteriului epidemiologic privind rata incidenţei cumulate la nivelul localității, respectiv numărul total de cazuri noi din ultimele 14 zile raportat la 1.000 de locuitori.

Inspectoratele şcolare judeţene/Inspectoratul Școlar al Municipiului Bucureşti şi DSP/DSPMB avizează propunerea consiliului de administrație a unităţii de învățământ
preuniversitar/ conexe şi înaintează spre aprobare CJSU/CMBSU scenariul de funcţionare pentru fiecare unitate de învăţământ.

Propunerea este fundamentată pe informarea DSP/DSPMB cu privire la situaţia epidemiologică la nivelul fiecărei localităţi, precum şi în funcţie de infrastructura şi resursele existente în fiecare unitate de învăţământ.

Comitetul judeţean/al municipiului Bucureşti pentru situaţii de urgenţă emite hotărârea privind scenariul de funcţionare pentru fiecare unitate de învăţământ.

Recent, ministrul Educației a solicitat Ministerului Sănătății modificarea acestor reguli astfel încât elevii de clasele a VIII-a și a XII-a/a-XIII-a să vină la cursuri în format fizic și în scenariul roșu pentru a se putea pregăti pentru Evaluarea Națională și Bacalaureat 2021.

Foto: © Maksym Yemelyanov | Dreamstime.com

Dreamstime.com sprijină educaţia din România şi, în contextul pandemiei Covid-19, oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Daniel David: Bursele elevilor trebuie să reflecte performanța și nevoile sociale / Ministrul Educației va schimba criteriile de acordare a burselor școlare, „dacă noul guvern își asumă acest lucru”

„Bursele de multe ori nu reflectă performanța. Bursele elevilor trebuie să reflecte două lucruri, performanța și nevoile sociale de incluziune”, a declarat ministrul Educației și Cercetării, Daniel David, în conferința…
Vezi articolul

Viitorii profesori trebuie să facă 4 ani de licență în loc de 3 – propunere susținută și de Facultatea de Litere a Universității de Vest din Timișoara / Interviu cu Dana Percec, decan: Ar crește în mod cert calitatea absolvenților. Programele filologice au suferit întotdeauna de subfinanțare

Facultatea de Litere de la Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) susține propunerea de extindere a duratei studiilor de licență la patru ani, în loc de trei, pentru viitorii profesori:…
Vezi articolul

Eu nu îl consider program de intervenție remedială, spune Liliana Preoteasa despre Programul național pentru activități remediale, în valoare de 30 de milioane de euro, al cărui manager de proiect este / Deși este proiect pilot, nu se pilotează nimic pentru că nu există grup de control, singura metodă de evaluare fiind compararea notelor

Eu nu îl consider program de intervenție remedială, spune Liliana Preoteasa despre Programul național pentru activități remediale, în valoare de 30 de milioane de euro, fonduri europene, derulat în școli…
Vezi articolul