ULTIMA ORĂ Cele mai bune universități din România în 2023: Universitatea Babeș-Bolyai, Universitatea din București, UMF Carol Davila și Politehnica București – Metarankingul universitar 2023

31.607 vizualizări
Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.com
Universitatea Babeș-Bolyai (UBB) din Cluj-Napoca, Universitatea din București și, la egalitate pe locul 3, UMF Carol Davila din București și Universitatea Politehnica București conduc ediția din 2023 a Metarankingului universitar, clasament realizat independent de un grup de experți din mai multe instituții de învățământ superior. Metarankingul este construit pe baza principalelor clasamente internaționale la care participă universități românești și a fost publicat de Centrul Qualitas al UBB.

Top 10 al universităților este completat de UMF Iuliu-Hațieganu din Cluj-Napoca și Universitatea Transilvania din Brașov, cu același număr de puncte pe locurile 5-6, Universitatea Al. I. Cuza din Iași, Universitatea de Vest din Timișoara, Universitatea Tehnică din Timișoara și ASE București. 

Metarankingul Universitar 2023 – punctaj – poziția obținută pe baza punctajului:

1. Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca – 22 pct. – 1

2. Universitatea din București – 18 pct. – 2

3. UMF „Carol Davila” București – 18 pct. – 3

4. Universitatea Politehnica București – 18 pct. – 3

5. UMF „Iuliu Hațieganu” Cluj-Napoca – 15 pct. – 4

6. Universitatea „Transilvania” din Brașov – 15 pct. – 4

7. Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași – 14 pct. – 5

8. Universitatea de Vest din Timișoara – 11 pct. – 6

9. Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca – 10 pct. – 7

10. Academia de Studii Economice din București – 9 pct. – 8

11. Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” din Iași – 8 pct. – 9

12. Universitatea Politehnica Timișoara – 7 pct. – 10

13. UMF „Grigore T. Popa” din Iași – 6 pct. – 11

14. Universitatea din Oradea – 6 pct. – 11

15. Universitatea „Dunărea de Jos” din Galați – 6 pct. – 11

16. Universitatea „Lucian Blaga” din Sibiu – 6 pct. – 11

17. UMFST „George Emil Palade” din Târgu Mureș – 6 pct. -11

18. USAMV din Cluj-Napoca – 5 pct. – 12

19. Universitatea din Craiova – 5 pct. – 12

20. UMF „Victor Babeș” Timișoara – 5 pct. – 12

21. Universitatea „Ștefan cel Mare” din Suceava – 6 pct. – 12

22. Universitatea de Medicină și Farmacie din Craiova – 4 pct. – 13

23. Universitatea „Ovidius” din Constanța – 3 pct. – 14

24. Universitatea „Titu Maiorescu” din București – 3 pct. – 14

25. Universitatea Maghiară „Sapientia” din Transilvania -2 pct. – 15

26. Universitatea din Pitești – 2 pct. – 15

27. USAMV din București – 2 pct. – 15

28. Universitatea „Aurel Vlaicu” din Arad – 1 pct. – 16

29. Universitatea Tehnică de Construcții București – 1 pct. – 16

30. Universitatea „Valahia” din Târgoviște – 1 pct. -16

În rândul primelor zece clasate, se remarcă o creștere considerabilă a UMF Carol Davila din București, de pe locul 5 (13 puncte) în ediția anterioară pe locurile 3-4 (18 puncte) în actuala ediție. 

  • Toate primele 10 clasate au avut creșteri de 1-3 puncte cvintile, iar cele mai multe și-au păstrat poziția în clasament.

Acesta cuprinde 30 de instituții de învățământ, cu una mai puțin decât ediția precedentă (care includea și Academia Tehnică Militară Ferdinand I).

Până acum doi ani, Metarankingul universitar a fost elaborat independent, sub egida Asociației Ad Astra a Cercetătorilor Români. El a fost publicat inițial sub egida Ministerului Educației, în 2016, dar continuat de Ad Astra. Din 2022 apare, însă, și un metaranking propriu al Ministerului Educației – vezi aici ultima ediție, publicată în primăvara lui 2022, cu rezultate similare celor din metarankingul independent.

Metarankingul publicat acum, cu participarea unor experți din mai multe universități, se bazează pe următoarele rankinguri internaționale:

  1. Academic Ranking of World Universities/ARWU (educație și cercetare); 
  2. Center for World University Rankings/CWUR (educație și cercetare); 
  3. Leiden Ranking/CWTS (cercetare); 
  4. Performance Ranking of Scientific Papers of World Universities/NTU (cercetare); 
  5. QS – Top Universities Ranking/QS (educație și cercetare); 
  6. Scimago Institutions Ranking/Scimago (dominant cercetare); 
  7. Times Higher Education – World University Rankings/THE – Times (educație și cercetare); 
  8. University Ranking by Academic Performance/URAP (cercetare); 
  9. Best Global Universities Rankings/U.S. News (cercetare). (Pentru acest ultim ranking, US News, a fost folosită ediția 2022-2023, ultima disponibilă)
Citește și:
ULTIMA ORĂ Cele mai bune universități din România: Babeș-Bolyai, Universitatea din București și Politehnica București se mențin pe primele locuri în Metarankingul universitar 2022 / Primele universități de medicină își întăresc poziția, Universitatea de Vest din Timișoara și Al. I. Cuza din Iași coboară ușor
UPDATE Cel mai nou clasament al universităților din România, realizat de Ministerul Educației, a fost publicat oficial. Metaranking 2022: cele mai bune universități din România sunt Universitatea Babeș-Bolyai, Universitatea din București și Politehnica București

Foto: © Igor Mojzes | Dreamstime.comDreamstime.com sprijină educaţia din România şi oferă gratuit imagini stock prin care Edupedu.ro îşi poate ilustra articolele cât mai relevant posibil / Campania Back to school oferă posibilitatea oricărei școli, profesor sau elev să descarce imagini de calitate cu 50% discount.


1 comment
  1. In cadrul universitatilor exista facultati si…. „facultati” . De ce nu faceti clasamente pe facultati ??!!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Religia ca disciplină la Bac în țările europene: în unele nu există deloc, în altele apare ca opțional, atât ca studiu al diverselor doctrine, cât și prin abordări de filosofie și istorie a religiei, religie și sexualitate, religie și știință, pluralism religios

Religia, ca materie de studiu în mai multe țări europene, fie obligatorie, fie opțională, este abordată diferit în diversele tipuri de examene date de elevi la finalul liceului – Bacalaureat,…
Vezi articolul

Mircea Miclea: Termenul de „geniu” este etichetă de marketing, nu concept științific. A-i introduce pe elevii supradotați în școli speciale incumbă un risc semnificativ pentru ei. Epoca soliștilor a trecut! Este epoca orchestrelor

„Termenul de «geniu» este etichetă de marketing, nu este un concept științific. Prin urmare, aș sfătui orice părinte ca atunci când aude că cineva este «antrenor de genii» sau «construiește…
Vezi articolul

Un „roller coaster” care, până acum, „funcționează”: cum vede New York Times deschiderea școlilor în Germania, țară cu măsuri de prevenție cum alții nu visează / Statele europene – un „laborator viu” pentru educație în pandemie

Într-o școală din Berlin, primul caz de coronavirus a apărut la două zile după ce noul an școlar a început luna aceasta. Toți colegii de clasă ai elevei infectate au…
Vezi articolul