Ultima zi a programului pilot de testare standardizată: Elevii de clasa I, a X-a și a XI-a din cele 329 de școli alese de minister au dat proba la limba română 

749 de vizualizări
Sfaturi pentru predarea online
Foto: Pexels.com
În total, peste 100.000 de elevi estima ministerul Educației că vor susține câte 2 testări în cadrul proiectului pilot de evaluare standardizată, între 30 mai și 8 iunie. Pe 7 iunie este ultima zi a testării în care au fost evaluați elevii de clasele I, a X-a și a XI-a din cele 329 de școli alese în program.
  • Deocamdată nu se știe exact numărul elevilor care au participat efectiv la testare pentru că nu era obligatorie, deși pe adresa redacției ne-a fost semnalat un caz în care directorul unei școli le-a transmis elevilor că este obligatorie testarea. În prima zi au dat proba la matematică 40.000 de elevi, spunea ministrul Educației.

Testul de tip grilă cu 4 variante de răspuns a durat 30 de minute pentru elevii de clase primare și 60 de minute pentru cei de gimnaziu și liceu.

Azi, 7 iunie a fost ultima zi a testării, în care au dat proba la limba română pe device-uri proprii sau ale școlii, elevi ai claselor I, a X-a și a XI-a. Mâine vor fi reprogramări pentru sesiunile de testare care nu s-au putut efectua.

Pe 30 mai a fost primul test la matematică susținut în cadrul proiectului pilot, la care au participat peste 40.000 de elevi, potrivit ministrului Educației. De atunci au dat testul la matematică ( sau istorie la alegere în cazul elevilor de liceu), și la limba română.

La finalul orei toți elevii care participă primesc pe loc un raport de evaluare, care ajunge apoi la profesor, părinți și elevi. Despre cum arată raportul detalii aici.

Raportul de evaluare este prezentat sub forma unui scor care poate varia între 0 (foarte slab) și 100 (foarte competent). Cu cât scorul este mai mare, cu atât el indică un nivel de cunoștințe și competențe mai ridicat.

Scorul este un „scor-centilă”: el arată cum se compară elevul testat cu toți ceilalți copii din România care parcurg aceeași clasă ca și el. De exemplu, pentru un elev care se află la centila 70 (a obținut scorul 70), înseamnă că 30% dintre elevii din România (de acea vârstă sau clasă) sunt mai buni decât el în timp ce 70% sunt mai slabi sau egali cu el. Totodată, un copil care are centila 90 (scorul 90) are în fața sa doar 10% din populația școlară comparabilă iar 90% dintre elevii de aceeași clasă sunt mai slabi decât el – acesta este un scor foarte bun – potrivit explicațiilor date de platforma de testare.

Informații de context

Testarea standardizată a fost anunțată într-o singură zi de ministrul Educației, la lansarea raportului privind literația în România. A doua zi ordinul de ministrul a intrat în Grupul de Dialog social din care fac parte elevi, părinți și sindicate dar nu a existat o opinie oficială după ședință. Seara, ordinul privind testarea standardizată pe dispozitive electronice în cadrul unui proiect pilot a fost publicată în Monitorul Oficial.

Amintim că nu toate testele folosite în cadrul programului pilot sunt omologate, conform datelor de pe site-ul ministerului Educației. Într-un interviu la Euronews, acordat joi seara, ministrul Educației a declarat că „există omologare încă de anul trecut pentru aceste teste, din partea direcțiilor de specialitate.”

Ministrul Educației a declarat apoi la TVR că testele Brio nu ar fi trebuit omologate: „Nu există obligativitate din acest punct de vedere legal, care este singurul care contează, pentru omologarea testelor.” – Mai multe detalii aici.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Secretarul de stat din Ministerul Educației, Radu Szekely, întrebat dacă a citit noul raport “România Educată”: Nu o să comentez / Ligia Deca: Vom face public întreg raportul, odată cu asumarea lui de către Guvern, cel mai probabil miercuri

„Nu o să comentez”, a fost răspunsul lui Radu Szekely, secretarul de stat din cadrul Ministerului Educației la întrebarea dacă a citit noul raport „România Educată”, în cadrul unei conferințe…
Vezi articolul

Aritmetica ministrului Ligia Deca, în cazul toaletelor din curtea școlilor. Anul trecut erau 180 de școli cu latrină, anul acesta mai sunt 189, după ce în ultimul an pentru 62 de școli au fost construite WC-uri în interior. Explicația: „Școlile mai fuzionează sau se mai despart în funcție de nevoile locale”

Din 180 de școli cu toalete în curte cât erau în 2022 la începutul anului școlar, pentru 62 de școli s-au făcut lucrări ca să rămână fără latrină și au…
Vezi articolul

Anchetă a Inspectoratului Școlar Gorj la Colegiul Național “Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu, după ce părinții au reclamat încălcarea regulamentului la proba de limba română a Evaluării Naționale / Elevii nu ar fi fost puși în bănci în ordine alfabetică, ci așa cum erau în clasă

Inspectoratul școlar din Gorj a deschis o anchetă la Colegiul Național “Tudor Vladimirescu” din Târgu Jiu, cu privire la așezarea în bănci a elevilor de clasa a VIII-a, la proba…
Vezi articolul

Niciun card pentru prima de carieră profesională, de 500 de lei, nu a fost încă dat angajaților din școlile din Bihor, arată datele de la Poșta Română, care asigură livrarea / În niciun județ cardurile nu au fost distribuite în totalitate, deși legea prevedea că în octombrie oamenii vor avea primele

În județul Bihor niciun card pentru prima de carieră profesională nu a fost distribuit personalului nedidactic din învățământ, până la data de 8 ianuarie 2024, potrivit unui răspuns transmis de…
Vezi articolul

Asociația Studenților de la Universitatea din București cere măsuri sporite de siguranță în cămine, după un furt și multe probleme de igienă și securitate / Studenții reclamă gratii slăbite la ferestre, personal dezinteresat, garduri rupte, gândaci și mucegai

Un furt soldat cu pagube materiale în valoare de circa 10.000 de lei, petrecut într-un cămin al Universității din București, precum și situația de igienă și securitate din căminele acestei…
Vezi articolul

Alexandru Rafila: Din păcate, prevederile din actele normative nu reglementează explicit posibilitatea adaptării scenariului în mod strict la condițiile din școli. Este normal să mergi pe verde în localitățile încadrate în scenariul galben, dar unde numărul de elevi din clase este mic

Chestiunea scenariilor “trebuie să fie adaptată fiecărei școli”, atrage atenția doctorul Alexandru Rafila, președintele Societății Române de Microbiologie. Acesta a avertizat că “este normal” ca, în localitățile încadrate de Ministerul…
Vezi articolul