Un laureat al Nobelului pentru fizică pe 2025 critică dur administrația Trump pentru tăierea fondurilor alocate cercetării. John Clarke: Domeniul va fi paralizat

130 de vizualizări
Foto: Brandon Sánchez Mejia / UC Berkeley via news.berkeley.edu
John Clarke, proaspăt laureat al Premiului Nobel pentru Fizică, a criticat dur reducerile fondurilor alocate cercetării în Statele Unite, dispuse de administraţia Trump, calificând această măsură drept „o problemă extrem de gravă”, transmit miercuri agenţiile DPA şi AFP, preluate de Agerpres.

„Acest lucru va paraliza o mare parte din cercetarea ştiinţifică din Statele Unite”, a declarat în cadrul unei conferinţe de presă omul de ştiinţă britanico-american în vârstă de 83 de ani.

„Va fi dezastruos dacă această situaţie va continua. Presupunând că actuala administraţie va ajunge în cele din urmă la final, ar putea dura un deceniu pentru a reveni la situaţia în care ne aflam, să zicem, acum o jumătate de an”, a spus Clarke, adăugând că este vorba de o „problemă enormă”, „total de neînţeles pentru orice om de ştiinţă”.

John Clarke a primit marţi Premiul Nobel pentru Fizică din acest an de la Academia Regală Suedeză de Ştiinţe din Stockholm, Suedia, alături de colegii săi Michel Devoret şi John Martinis, pentru cercetările lor revoluţionare în domeniul mecanicii cuantice.

Citește articolul integral pe G4Media.ro.


Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

Nu există justificare pentru suspendarea activității Muzeului Geologic de la 1 iulie, iar Autoritatea Națională pentru Cercetare și-a îndeplinit obligațiile față de Institutul Geologic al României – reacția Autorității după ce reprezentanții institutului au anunțat probleme majore de finanțare / ANC va verifica felul cum Institutul a folosit fondurile publice

Autoritatea Națională pentru Cercetare (ANC) a plătit 60% din bugetul anual aprobat pentru Programul Nucleu al Institutului Geologic al României (IGR), institut care beneficiază și de alte fonduri aprobate în…
Vezi articolul

STUDIU Cum îmbunătățim educația elevilor din mediul rural? Rezultatele parțiale ale unei cercetări care arată cum s-au schimbat rezultatele elevilor din 40 de comunități

Performanța elevilor din România, în ansamblu, are nevoie de îmbunătățiri, așa cum ne arată și datele PISA. În ciuda numeroaselor initiative, programe și resurse alocate pentru îmbunătățirea educației din România,…
Vezi articolul

Mircea Dumitru, vicepreședinte CNATDCU, despre cum Ministerul Educației i-a scăpat de răspunderea plagiatelor pe conducătorii de doctorat: Consiliul CNATDCU nu a fost consultat, nici eu. Probabil că au fost consultați alți specialiști

Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor și Certificatelor Universitare, CNATDCU, „nu a fost consultat, nici eu nu am avut știință de formularea acestui regulament. Probabil că au fost consultați…
Vezi articolul