Un modul de formare pentru cadrele didactice universitare este în discuție la Universitatea din București, anunță Romiță Iucu, președintele Consiliului de Analiză Strategică al UB

3.825 de vizualizări
Foto: Universitatea din București – Facebook.com
Universitatea din București discută înființarea unui modul de formare pentru cadrele didactice universitare, în plus față de modulul psihopedagogic pentru viitorii profesori din preuniversitar și față de masteratele didactice și de specialitate. „Noi reflectăm și la un modul de formare – și deja am discutat acest lucru – pentru cadrele didactice universitare. Deci un element în plus pe care nu-l putem ignora”, a declarat Romiță Iucu, președintele Consiliului de Orientare și Analiză Strategică (COAS) al Universității din București și profesor de învățământ superior și pedagogie.

Declarația a fost făcută în cadrul dezbaterii „Masteratul didactic, încotro?”, eveniment organizat joi, 9 octombrie, de Academia Română, potrivit TVR Info.

Romiță Iucu, cele mai importante declarații făcute în cadrul dezbaterii organizate de Academia Română:
  • „Cred că cele două programe, cele două tipuri de formare și de construcție pentru carieră, la nivelul formării inițiale, trebuie să coexiste. Probabil că din punct de vedere financiar este un efort în plus, pe care trebuie să ni-l asumăm la nivelul statului. Pregătirea psihopedagogică a profesorilor, științifică și de specialitate și psihopedagogică și didactică este scumpă, suntem conștienți de asta, dar cred că este mai scump să nu investim la momentul la care putem să o facem.
  • A doua idee: avem instrumente foarte moderne acum, care ne ajută să construim un program de formare extrem de organizat și de flexibil. Avem microcredențiale, avem elemente de modularizare, ar trebui să le luăm în calcul pentru ca să putem construi un program care să fie tentant pentru cei care ne vor veni și care să fie și suficient de adaptabil atât exigențelor din zona de formare psihopedagogică, dar și din spațiul pe care profesorii îl vor reprezenta la un moment dat pe învățământ superior. Noi reflectăm și la un modul de formare – și deja am discutat acest lucru – pentru cadrele didactice universitare. Deci un element în plus pe care nu-l putem ignora.
  • Și a treia idee: cred că asemenea dezbateri sunt importante, pentru că ele ajută să armonizăm punctele noastre de vedere, care eu cred că nu sunt diferite”.
Intervenția ministrului Educației și Cercetării, Daniel David:
  • „Și acuma, și prin legea pe care o avem, și în masteratul pe care l-am avut, practic poți să faci cele două masterate [masteratul didactic și masteratul de specialitate – N.Red.], ambele să fie bugetate. Adică nu trebuie să plătești pentru unul, odată ce ai făcut unul gratuit.
  • Problema este, după cum înțeleg eu, din mintea studenților, nu a profesorilor, că cumva le este greu să se gândească că trebuie să facă două masterate. Asta este o lipsă de motivație, în ideea că am terminat licența, fac două programe de masterat”.
Citește și:
Viitorii profesori să facă licență de 3 ani, masterat de specialitate de 2 ani și masterat didactic de 1 an, propune profesoara Rodica Zafiu, președinta secției de Filologie a Academiei Române: Este ideal, chiar dacă pare neeconomic și scandalos
Dacă facem în continuare o școală pe placul copiilor, se duce naibii totul, spune Liviu Ornea, UB: Școala e grea. Suntem învechiți? Foarte bine / Marian Ilie, UVT: Nu putem să rămânem învechiți. Ca să mă ajuți, ca elev, să învăț Matematică, trebuie să-mi vorbești pe limba mea, nu doar pe limba olimpicilor
Lucian Ciolan, prorector al Universității din București: Masteratele științifice n-au nicio treabă cu ce urmează să predea profesorii în gimnaziu și în liceu. Haideți să fim onești
Masteratul didactic nou, cu durată de un an – în dezbatere la Academia Română, joi, 9 octombrie, anunță ministrul Daniel David


4 comments
  1. Le recomand următoarele:
    -curs de limba română (scris și vorbit corect);
    – să predea din minte, ci nu citit din PowerPoint;
    – să îi taxeze ANAF și pe ei pentru sutele de euro cerute pe o lucrare de licență sau master (de doctorat nu mai vorbim…)
    – să nu mai ofere diplome tuturor analfabeților (a se vedea Almanahe, Succesuri, Pepsiglas și alți licențiați ,,în prostie”).
    – să se uite în ograda lor, apoi să critice preuniversitarul!

    Și un curs de etică, dacă se poate!

  2. >> modul de formare pentru cadrele didactice universitare
    Wow, revolutie nu alta. Rad si curcile.

    Un profesor universitar ar trebui sa aiba un doctorat in educatie.

    1. In educatie? Sau in domeniul lui? Multe aberatii in comentarii, chiar si aici!
      Toti isi exprima parerea despre orice, ca asa e romanul: le stie pe toate.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

You May Also Like

OFICIAL Bursele pentru studenții de la doctorat cresc cu 500 de lei pe lună / Decizia ministrei Educației – luată la o lună de la începerea anului universitar, publicată cu o săptămână înainte de începutul campaniei electorale

Toți studenții doctoranzi care studiază pe locuri cu burse primesc 3.700 de lei lunar, sume mai mari cu 500 de lei decât anul universitar trecut, potrivit ordinului de ministru 7.296…
Vezi articolul

Licența didactică cu dublă specializare 2025. Primele programe de 4 ani, de Chimie-Biologie și Istorie-Filosofie, vor primi viitori profesori la Universitatea din Craiova – proiect de HG studii universitare

Licența didactică cu dublă specializare va fi organizată în premieră din anul universitar 2025-2026, la Universitatea din Craiova, pentru Chimie-Biologie și Istorie-Filosofie. Cele două programe intră în oferta de școlarizare…
Vezi articolul