Universitatea din București discută înființarea unui modul de formare pentru cadrele didactice universitare, în plus față de modulul psihopedagogic pentru viitorii profesori din preuniversitar și față de masteratele didactice și de specialitate. „Noi reflectăm și la un modul de formare – și deja am discutat acest lucru – pentru cadrele didactice universitare. Deci un element în plus pe care nu-l putem ignora”, a declarat Romiță Iucu, președintele Consiliului de Orientare și Analiză Strategică (COAS) al Universității din București și profesor de învățământ superior și pedagogie.
Declarația a fost făcută în cadrul dezbaterii „Masteratul didactic, încotro?”, eveniment organizat joi, 9 octombrie, de Academia Română, potrivit TVR Info.
Romiță Iucu, cele mai importante declarații făcute în cadrul dezbaterii organizate de Academia Română:
- „Cred că cele două programe, cele două tipuri de formare și de construcție pentru carieră, la nivelul formării inițiale, trebuie să coexiste. Probabil că din punct de vedere financiar este un efort în plus, pe care trebuie să ni-l asumăm la nivelul statului. Pregătirea psihopedagogică a profesorilor, științifică și de specialitate și psihopedagogică și didactică este scumpă, suntem conștienți de asta, dar cred că este mai scump să nu investim la momentul la care putem să o facem.
- A doua idee: avem instrumente foarte moderne acum, care ne ajută să construim un program de formare extrem de organizat și de flexibil. Avem microcredențiale, avem elemente de modularizare, ar trebui să le luăm în calcul pentru ca să putem construi un program care să fie tentant pentru cei care ne vor veni și care să fie și suficient de adaptabil atât exigențelor din zona de formare psihopedagogică, dar și din spațiul pe care profesorii îl vor reprezenta la un moment dat pe învățământ superior. Noi reflectăm și la un modul de formare – și deja am discutat acest lucru – pentru cadrele didactice universitare. Deci un element în plus pe care nu-l putem ignora.
- Și a treia idee: cred că asemenea dezbateri sunt importante, pentru că ele ajută să armonizăm punctele noastre de vedere, care eu cred că nu sunt diferite”.
Intervenția ministrului Educației și Cercetării, Daniel David:
- „Și acuma, și prin legea pe care o avem, și în masteratul pe care l-am avut, practic poți să faci cele două masterate [masteratul didactic și masteratul de specialitate – N.Red.], ambele să fie bugetate. Adică nu trebuie să plătești pentru unul, odată ce ai făcut unul gratuit.
- Problema este, după cum înțeleg eu, din mintea studenților, nu a profesorilor, că cumva le este greu să se gândească că trebuie să facă două masterate. Asta este o lipsă de motivație, în ideea că am terminat licența, fac două programe de masterat”.
4 comments
Le recomand următoarele:
-curs de limba română (scris și vorbit corect);
– să predea din minte, ci nu citit din PowerPoint;
– să îi taxeze ANAF și pe ei pentru sutele de euro cerute pe o lucrare de licență sau master (de doctorat nu mai vorbim…)
– să nu mai ofere diplome tuturor analfabeților (a se vedea Almanahe, Succesuri, Pepsiglas și alți licențiați ,,în prostie”).
– să se uite în ograda lor, apoi să critice preuniversitarul!
Și un curs de etică, dacă se poate!
Daca nu aveti formare pentru predare simultan si pentru clase de elevi cu CES, degeaba faceti!
>> modul de formare pentru cadrele didactice universitare
Wow, revolutie nu alta. Rad si curcile.
Un profesor universitar ar trebui sa aiba un doctorat in educatie.
In educatie? Sau in domeniul lui? Multe aberatii in comentarii, chiar si aici!
Toti isi exprima parerea despre orice, ca asa e romanul: le stie pe toate.