Universitatea din București, dată drept exemplu pe platforma Națiunilor Unite dedicată mediului academic, pentru modul cum s-a implicat în sprijinul refugiaților ucraineni

417 vizualizări
CIVIS Open Lab
Uni-Buc / Foto: Universitatea din București
Universitatea din București a reacționat în fața crizei refugiaților din Ucraina printr-un sprijin necondiționat oferit acestora, arată platforma Academic Impact a Națiunilor Unite (UNAI), ce reunește instituțiile de învățământ superior implicate în eforturile de atingere a obiectivelor ONU în lume. Această platformă a publicat un material în care detaliază modul în care instituția bucureșteană oferă ajutor refugiaților ucraineni, de la cazare la strângerea de alimente, produse de igienă și alte lucruri necesare.

Printre acțiunile de sprijin notate de sursa citată:

  • Din primele zile ale războiului, Universitatea din București a identificat peste 300 de locuri de cazare pentru refugiați, în căminele sale.
  • Prin donații ale publicului și ale sectorului privat, prin campaniile de strângere de fonduri derulate de asociații studențești și de personalul didactic și administrativ, prin fundația universității au fost strânse produse alimentare și de igienă, pături și alte lucruri necesare pentru cei sosiți din Ucraina.
  • Până la 14 martie, peste 3.000 de persoane, inclusiv 65 de copii, găsiseră refugiu în campusul universității. Sute de voluntari gătesc și oferă alimente celor găzduiți
  • Universitatea a început să primească cereri de înscriere la studii din partea unor refugiați, inclusiv prin platforma uni4Ukraine
  • Universitatea a fost partener în concertul caritabil organizat în București pe 12 martie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.

You May Also Like

Clasamentele Times Higher Education după domenii de studiu: Câteva universități românești au apariții în jumătatea inferioară a primelor patru categorii anunțate / Babeș-Bolyai – cele mai bune rezultate

Universitățile din România au din nou rezultate modeste în primele clasamente de anul acesta ale instituțiilor de învățământ superior din lume, după domenii de studiu, date publicității săptămâna trecută de…
Vezi articolul

Tranziția de la online la predarea față în față, în universități, nu intră în responsabilitatea și competența ARACIS, instituția responsabilă cu asigurarea calității în învățământul superior – președintele Agenției, Mădălin Bunoiu

ARACIS, agenția care evaluează calitatea în învățământul superior, “nu are responsabilitate vizavi de o perioadă intermediară” pentru revenirea de la predarea online la predarea față în față, în universitățile românești,…
Vezi articolul

Scrisoare deschisă către Iohannis, din partea mediului academic, împotriva schimbărilor în legislația de analiză a plagiatelor: Modificările propuse de Cîmpeanu reprezintă o formă mascată de amnistiere individuală a plagiatorilor și încurajează frauda academică

Treisprezece organizații și mișcări civice, alături de peste 160 de profesori universitari și cercetători din România și străinătate, îi solicită printr-o scrisoare deschisă Președintelui Klaus Iohannis să ia atitudine publică…
Vezi articolul
Masteratul la distanță

BREAKING Rectorii vor putea fi veșnic la șefia universităților, după ce numărul limitat de mandate a fost eliminat printr-un amendament votat de Senat în calitate de cameră decizională

Rectorii ar putea să-și păstreze mandatul pe viață, potrivit unor modificări aduse Legii Educației și aprobate astăzi de Senat în calitate de for decisiv. Mai exact, un amendament propus de…
Vezi articolul

Protest al unui profesor român din Franța asupra modalității de numire a membrilor Consiliul pentru Prognoza Învățământului Superior: „Un șut în …, un pas înainte” sau „Ești naiv, domnule Barbu” – vă mulțumim, domnule tovarăș ministru al Educației / Opinie

Numele meu este Vlad Ștefan Barbu, sunt conferențiar universitar de matematică la Universitatea din Rouen, Franța. În decembrie 2016 am fost ales prin concurs unul dintre cei 17 membri ai…
Vezi articolul

Universitățile nu trebuie să reacrediteze programele de studiu, după introducerea noilor standarde ARACIS care vor permite cursurile online – ministrul Educației: “Nu are nimeni dreptul să arunce în aer un sistem de învățământ”

“Noile standarde elaborate de ARACIS pentru fiecare domeniu vor fi de fapt completări la standardele deja existente pentru fiecare domeniu, completări care vor viza recunoașterea” cursurilor online, a declarat pentru…
Vezi articolul